«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۲ تیر ۲۴, دوشنبه

جبهه ی نیروهای صلح و پیشرفت اجتماعی، جبهه ی نیروهای ضد جنگ را برپا کنیم!

«بی بی نتانیاهو» الاغی است که گوش هایش در هر پوشش دیگری وی را لو می دهد!

گفته های جنگجویانه و ادعاهای بیمایه ی بی بی نتانیاهو، یکی از نادان ترین و کم هوش ترین سیاستمداران اسراییلی را که به همین دلیل، همواره دهانش را بیش از اندازه وا کرده و بیش از هر کس دیگری یاوه می گوید، تارنگاشت «بی بی سی» درج نموده است (گزارش زیرِ این یادداشت).

در شرایطی که توده های مردم اسراییل، همگام با مردم مصر و سایر جاها در اعتراض به اجرای سیاست های نولیبرالیسم، تنگدستی روزافزون و کاهش خدمات اجتماعی در آن کشور به خیابان ها ریخته اند، «بی بی» که در جهان سیاست، شیرخواره ای بیش نیست، راه فرار را در کوبیدن بر طبل جنگ با ایران و تهدیدهایی که به روشنی از راستگراترین سیاستمداران «یانکی»، سرچشمه می گیرد، می بیند؛ شگردی کهنه که هنوز تا اندازه ای کاربرد دارد؛ ولی تنها تا اندازه ای و آن هم بگونه ای عمده برپایه ی منافع طبقاتی طبقه ی فرمانروا و برخی لایه های نازک میانگین به بالای اجتماعی در آن کشور و نه بیش از آن.

توده های مردم این کشور که در سنجش با دیگر کشورهای پیرامون از سطح آگاهی طبقاتی بالاتری برخوردارند و این نکته را در شعارهای تظاهرات گذشته تاکنون بخوبی به نمایش نهاده اند، دیگر چندان گوش شان به شعارهای جنگجویانه «بی بی» و سیاستمداران نادانی چون وی نیست. آن ها بسیار کم تر از گذشته، فریب چنین شعارهایی را که نشانه های درماندگی در گشودن گرهِ چالش های اجتماعی ـ اقتصادی و بهبود وضع زندگی مردم را دربردارد، می خورند. آنچه در این میان از اهمیت بسزایی برخوردار است، بزرگ نکردن بیش از اندازه ی اینگونه گفته ها در رسانه های ایران و جلوگیری از واکنش های ناپخته و نسنجیده ای از سوی این یا آن در حاکمیت جمهوری اسلامی است که واکنش زنجیره ای را در آن سو و هم پیمان های نظامی نیرومندشان در پی دارد و آتش جنگ و خونریزی را داغ تر می کند؛ درست آن واکنشی که «نتانیاهو» ها چشم به راه آن نشسته اند. از آن مهم تر، بهبود جبهه ی نیروهای صلح جو و ضد جنگ در کشورمان است که می تواند دامنه ی بسیار گسترده تری از سایر جبهه های اجتماعی را فراگیرد. باید برای آفرینش و بهبود چنین جبهه ای از هر باره به جان کوشید؛ زیرا، چنانکه تجربه ی تاریخی نیز بارها نشان داده، آنگاه که منافع طبقاتی فرمانروایان در هر دو سو به خطر بیفتد، نعمتی بالاتر از آفرینش جنگ و درگیری برای شان نیست. در چنان شرایطی، هم توده ها را به میدان جنگ فرستاده و بهترین نیروهای منتقد را سر به نیست می کنند، هم به بهانه ی جنگ، سرکوب توده ها را شتاب بیش تری می بخشند و هم بر چالش های اجتماعی ـ اقتصادی سرپوش نهاده، سرمایه های بازهم بیش تری به جیب می زنند. همه ی این موردها را در جنگ میهنی با رژیم صددام و پس از آن کشاندن جنگ به خاک کشور همسایه و فرسایشی نمودن آن به چشم دیده ایم. به این ترتیب، یهودستیزی مشتی آخوند در کشورمان، گرچه بیش تر از سرِ نادانی است، ولی برای برخی شان نان و آب دار نیز هست. بهترین فرزندان این آب و خاک در جبهه ها شهید شدند و ایران زمین را پاس داشتند تا سرمایه داران بازار و سوداگران و انگل های اجتماعی، جیب های خود را بیش تر پر نمایند و نمازهای پربرکت تری بخوانند.

باید جبهه ی نیروهای صلح و پیشرفت اجتماعی، جبهه ی نیروهای ضد جنگ را با شکاندن فضای "خودی" و "ناخودی" که از سوی مشتی اسلام پیشه ی بی آبرو، فرومایه و دزد زیر پوستین اسلامی بر مردم میهن مان گرانبار شده، هرچه گسترده تر برپا نمود. باید دست به دست هم داد و دندان جنگ افروزان میان ملت ها را کشید یا در صورت لزوم خرد نمود. باید دریافت که «بی بی نتانیاهو»ها نه تنها در آن سو که در این سو نیز هستند. همه ی این ها را باید به توده های مردم نشان داد. هنگامی که توده ها به منافع طبقاتی خود بیش تر آشنا شوند، آنگاه که تفاوت جنگ طبقاتی با جنگ های ملی گرایانه (ناسیونالیستی) یا امپریالیستی را که تنها به سود جیب سرمایه داران و چپاولگران و بهره کشان ایران و جهان است، دنباله ی کار را خواهند گرفت و آنچنان کارهای برجسته ای از خود به نمایش خواهند گذاشت که دیدگان همه را خیره کند.

ب. الف. بزرگمهر   ۲۴ تیر ماه ۱۳۹۲    

***

نتانیاهو: روحانی گرگی در لباس میش است

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل می گوید، ایران روز بروز به خط قرمز نزدیکتر می‌شود و این کشور شاید ناچار شود زودتر از آمریکا به این جُستار رسیدگی کند. آقای نتانیاهو همچنین گفت، جهان نباید به حسن روحانی رییس جمهور برگزیده اعتماد کند و او را «گرگی در لباس میش» خواند.

نخست وزیر اسراییل که در برنامه «رودر رو با مردم» شبکه سی‌بی‌اس آمریکا شرکت کرده بود، ایران را همچنان متهم کرد که بدنبال ساخت جنگ ابزار هسته‌ای است.

او همچنین امید به بهبود و دگرگونی پس از برگزینی حسن روحانی به ریاست جمهوری را ظاهری و بی‌پایه دانست.

«او [حسن روحانی] از رییس جمهور پیشین انتقاد می کند که چرا گرگی در لباس گرگ بوده است. استراتژی او [روحانی] گرگ در لباس میش است. لبخند بزن و بمب بساز.»

نخست وزیر اسراییل، همچنین از «جامعه جهانی» [بخوان: ششلولبندهای جامعه ی جهانی] خواست با افزایش تحریم و فشار بر ایران از دستیابی تهران به جنگ ابزار اتمی جلوگیری نمایند و تاکید کرد گزینه ی نظامی روی میز است.

«باید بر تحریم‌ها افزوده شود و برای ایران روشن شود که راه گریزی از آن ندارد.»

«اگر تحریم اثر نداشته باشد، آنها باید بدانند که که ما آماده ی اقدام نظامی هستیم؛ این تنها چیزی است که باعث می شود، توجه آنها جلب شود.»

آقای نتانیاهو از پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران اظهار نگرانی کرد و گفت تهران به ساخت بمب «نزدیکتر و نزدیکتر» می‌شود.

«آنها سانتریفوژهای پرشتاب تری ساخته‌اند؛ بنابراین می توانند با شتاب بیشتری از خط بگذرند.»

نخست وزیر اسراییل تهدید کرد، تل آویو برای جلوگیری از اینکه ایران به آماجش برسد، ممکن است زودتر از آمریکا دست به اقدام بزند.

«آنها به خط قرمز بسیار نزدیک شده اند؛ اما هنوز از آن نگذشته اند. باید برای آنها روشن کرد که اجازه چنین چیزی داده نخواهد شد.»

«ساعتهای ما با شتاب متفاوتی کار می کند. ما از آمریکا نزدیکتر و آسیب پذیرتر هستیم، بنابراین ناچاریم به این پرسش که چگونه باید ایران را ایستاند، زودتر پاسخ بدهیم؛ شاید زودتر از آمریکا.»

اسراییل نگران است که با روی کار آمدن حسن روحانی که یک ماه پیش در گزینش ریاست جمهوری ایران با قاطعیت به پیروزی رسید، مواضع کشورهای دیگر بویژه کشورهای باختری نسبت به ایران ملایم تر شود.

از این رو آقای نتانیاهو از آمریکا خواست برای ایران روشن کند با برگزینی حسن روحانی، سیاست ها دگرگون نشده و به ایران اجازه داده نخواهد شد به جنگ ابزار هسته ای برسد.

«من و پرزیدنت اوباما، بارها درباره ی اینکه باید جلوی دستیابی ایران به جنگ ابزار هسته ای را گرفت با هم گفتگو کرده‌ایم.»

«مهم انتقال این پیام به آنها است؛ بویژه پس از انتخابات که سیاستها دگرگون نخواهند شد.»

آقای روحانی تاکنون ضمن دفاع از حق مردم ایران در دستیابی به انرژی هسته‌ای و غنی سازی اورانیوم، تاکید کرده برنامه هسته ای ایران با شفافیت و تدبیر بیشتری دنبال خواهد شد.

اسراییل، ایران ساز و برگ یافته به فن آوری هسته‌ای را تهدیدی برای هستی خود می‌داند و به شعارهای نابودی اسراییل و پشتیبانی ایران از گروههای ضد اسراییلی استناد می‌کند.

ایران پافشاری می کند که برنامه هسته ایش صلح آمیز است و «جامعه ی جهانی» را متهم به رفتار دوگانه می کند.

اسراییل با اینکه گفته می‌شود، تنها کشور خاورمیانه است که جنگ ابزار هسته‌ای دارد، پیمان جلوگیری از گسترش جنگ ابزار‌های هسته ای(NPT)  را امضا نکرده است.

ایران خواهان این است که «آژانس بین المللی انرژی اتمی» به جنگ ابزار‌های هسته‌ای اسراییل هم توجه نشان دهد؛ به زرادخانه های اتمی اسراییل دسترسی داشته و از آنها بازدید کند.

سیاست اسراییل تاکنون اینگونه بوده که نه تایید کند، جنگ ابزار هسته‌ای دارد نه تکذیب.

«بی بی سی»       ۲۴ تیر ماه ۱۳۹۲


این گزارش کم و بیش شلخته از سوی اینجانب پاکیزه، پارسی نویسی و بویژه در نشانه گذاری ها ویرایش شده است. افزوده های درون [ ] نیز از آنِ من است.  ب. الف. بزرگمهر

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!