«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۲ مرداد ۲, چهارشنبه

شرایط ناپایدار اقتصادی، بیم جنبش های کور اجتماعی را می افزاید!


به گزارش اقتصادی زیر باریک شوید! این مشتی، نمونه ی خروارها ندانمکاری و نابکاری رژیمی ضدملی، ضدخلقی و راهزن در کشوری ثروتمند است؛ شرایطی که هر روز ناگوارتر از پیش می شود، بی حد و مرز نخواهد بود و بیش از هر چیز، بیم جنبش های کور اجتماعی را می افزاید. هرگونه سرکوب چنین جنبش هایی، آنگونه که مدتی پیش از این یکی از فرماندهان نادان «بسیج» یا «سپاه» وعده ی سرکوبی آن ها را داده بود، گره دشواری های اجتماعی را کورتر نموده و در کشوری با ویژگی های میهن مان ایران که افزون بر خودکامگی دیرینه پا، سده ها ستم ملی نیز پشت سر نهاده و در حاکمیت میوه چین انقلاب بهمن ۵۷ نیز این ستم، همچنان پی گرفته شده، پیامدهای بسیار ناگواری دربرخواهد داشت. این ها را برای آن رژیم تبهکار که هر روز زودتر سرنگون شود، بیش تر به سود توده های مردم و خلق های ایران زمین است، نمی گویم! برای نیروهای میهن پرست ایرانی از هر ملیتی و با هر باوری، دیندار یا بیدین، می گویم. باید هشیار بود و برای چنان شرایطی از آمادگی و برنامه ای درخور برخوردار بود؛ وگرنه، بیم پیدایش شرایطی به مراتب ناگوارتر از آنچه در کشورهای همسایه و پاره تن مان افغانستان و عراق رخ داد در انتظار ماست.

به هوش باشیم!

ب. الف. بزرگمهر    سوم امرداد ماه ۱۳۹۲

***

تورم نقطه به نقطه، ۶۱ درصد!

رییس مرکز پژوهش های مجلس، روز گذشته در نشست علنی مجلس، نرخ تورم خرداد ماه سال کنونی نسبت به خرداد ماه سال گذشته را ۶۱ درصد اعلام کرد.

کاظم جلالی با انتقاد از ارائه آمارهای ناهمتا (متناقض) در کشور گفت:
«باید نظام آماری کشور را اصلاح کنیم. این روزها ما شاهد اطلاعات آمار مختلفی هستیم و تناقضات زیادی در اطلاعات و آمار وجود دارد.»

این نماینده مجلس افزود:
«مساله ی دیگر در خصوص مسائل اقتصادی، پرهیز از سیاست شوک درمانی است و باید بدانیم وضعیت تورم و اقتصادی کشور در حال حاضر به گونه ای است که نمی شود به شکل آنی آن را التیام بخشید. دردهای بسیار زیادی از جمله نرخ ارز، تورم ناشی از سیاست های مالی و پولی و اجرای ناقص قانون هدفمندی یارانه ها، مواردی است که وجود دارد و طبعا باید برای آنها برنامه ریزی انجام گیرد و این موضوع نیازمند همکاری دولت و مجلس است.»

نماینده ی مردم سمنان گفت:
«براساس آمار رسمی نرخ «تورم نقطه به نقطه» خرداد ۹۱ با خرداد ۹۲، ۶۱ درصد است و این رقم بسیار بالایی است و شاخص کل نیز ۴۱/۲ درصد را نشان می دهد و به نظر می رسد باید در این خصوص چاره‌اندیشی جدی کرد.»

وی افزود:
«ما در بخش سلامت نیز با مشکلات جدی روبرو هستیم و در بحث دارو تقریبا با یک بحران روبرو هستیم؛ در بخش کشاورزی نیز امسال شاهد بودیم که در مساله گندم با تدبیر عمل نشد و قیمتی که بعدا گران‌تر شد، بیشتر نصیب دلالان شد و کشاورزان ما از این مساله نتوانستند سود خودشان را ببرند.»

برگرفته از «خبرنامه ی خرداد»:

این گزارش تا اندازه ای از سوی اینجانب، ویرایش شده است.     ب. الف. بزرگمهر

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!