«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۱ آبان ۳۰, سه‌شنبه

درود بر قهرمانان خردسال، نوجوان و جوان شترنج ایران!


تهران - ˈمطهره اسدیˈ شترنج باز هشت ساله قائمشهری در مسابقات شترنج قهرمانی رده های سنی جهان در شهر ˈماریبورˈ اسلوونی، گردن آویز طلای این رده سنی را به گردن آویخت و جایزه خود را از ˈگری کاسپاروفˈ اسطوره شترنج جهان دریافت کرد.

به گزارش ایرنا، این تنها مدال کاروان ٢۷ نفره شترنج ایران به مسابقات قهرمانی رده های سنی جهان است.

ˈاسدیˈ با ١٠/۵ امتیاز از ١١ بازی و با اختلاف ١/۵ امتیاز نسبت به نفر دوم با اقتدار قهرمان هشت ساله های جهان شد.

پس از وی شترنج باز روسیه با ٩ امتیاز صاحب گردن آویز نقره شد و نماینده مجارستان با ٨/۵ امتیاز به مدال برنز دست یافت.

جمهوری اسلامی ایران در دوره گذشته این رقابت ها که سال ١٣٩٠ در شهر ˈکالداس نواسˈ برزیل برگزار شد موفق شده بود یک مدال نقره رده سنی ١٨ سال پسران و یک مدال برنز رده سنی ١٤ سال دختران را بدست آورد.

استاد بین المللی ˈپویا ایدنیˈ و استاد بین المللی بانوان ˈسارا سادات خادم الشریعهˈ مدال آوران جمهوری اسلامی ایران در سال گذشته بودند.

استاد فیده بانوان ˈمینو عسگری زادهˈ که تا دور نهم در جایگاه دوم رده سنی جهان پیش رفت، با دو باخت پیاپی، در نهایت با هفت امتیاز از ١١ بازی به کار خود پایان داد و در جایگاه هشتم رده سنی ١٨ سال جهان ایستاد و ˈغزل حکیمی فردˈ دیگر نماینده ایران در این رده سنی در جایگاه بیستم ایستاد.

در این رده سنی، استاد بزرگ بانوان روس ˈالکساندرا گوریاچکیناˈ با ٩/۵ امتیاز گردن آویز طلا را بدست آورد و نمایندگان هلند و روسیه را در جایگاه دوم و سوم ایستادند.

ˈغزل حکیمی فردˈ دیگر نماینده ایران در این رده با ٦/۵ امتیاز در جایگاه بیستم جهان ایستاد.

ˈپویا ایدنیˈ نماینده ایران در رده سنی ١٨ سال، که تا قبل از دور یازدهم خود را به جایگاه دوم برترین ١٨ ساله های جهان رسانده بود با باخت دور آخر مقابل استاد بزرگ ارمنستانی با هشت امتیاز به مقام پنجم جهان رسید.

در این رده سنی استاد بزرگ لهستانی ˈداریوسز اسویرسزˈ با ٩ امتیاز صاحب گردن آویز طلا شد و نمایندگان ارمنستان و پرو به مدال نقره و برنز دست یافتند.

در رده سنی ١٦ سال، استاد بین المللی روس ˈیوری الیسفˈ با ٩ امتیاز صاحب گردن آویز طلا شد و نمایندگان هند و روسیه نیز در جایگاه دوم و سوم ایستادند.

ˈامیر کوثری نیاˈ، ˈنیما جوانبختˈ و ˈامیرسالار جاویدفردˈ نمایندگان ایران در این رده در جایگاه ١٣، ٢٦ و ٦٢ ایستادند.

در بخش دختران این رده سنی نیز استاد فیده بانوان روس ˈآنا استازکیناˈ با ٩ امتیاز صاحب گردن آویز طلا شد و دیگر نماینده روسیه و نماینده چین نیز به مدال نقره و برنز دست یافتند.

ˈسارا سادات خادم الشریعهˈ و ˈرعنا حکیمی فردˈ نمایندگان ایران در این رده سنی هفتم و سی و چهارم شدند.

در رده سنی ١٤ سال، استاد فیده آمریکایی ˈکیدن تروفˈ با ٩ امتیاز به مدال طلا دست یافت و نمایندگان هند و کانادا نیز دوم و سوم شدند.

ˈسید خلیل موسویˈ، ˈاحمد عسگری زادهˈ، ˈبردیا شیخ حسنیˈ، ˈشاهین لرپری زنگنهˈ و ˈآرین خرسندیˈ نمایندگان ایران در این رده در جایگاه ١۷، ٣٨، ۵٠، ۵٦ و ٨۷ ایستادند.

در بخش دختران نیز استاد فیده بانوان هند ˈام ماهالاکشمیˈ با ٩ امتیاز به مدال طلا دست یافت و نمایندگان گرجستان و هند نیز به مدال نقره و برنز رسیدند.

ˈدرسا درخشانیˈ و ˈپگاه قائم مقامیˈ نمایندگان ایران در این رده سنی دوازدهم و هفتاد و یکم شدند.

در رده سنی ١٢ سال، ˈساموئل سویانˈ آمریکایی به مدال طلا رسید و دیگر هموطنش گردن آویز نقره را به گردن انداخت. در این رده سنی نماینده چین صاحب نشان برنز شد.

ˈآرین غلامیˈ، ˈپرهام مقصودلوˈ، ˈآرش طاهبازˈ و ˈمحمد امین مولاییˈ نمایندگان ایران در این رده در جایگاه هفتم، هشتم، بیست و هفتم و صد و ششم قرار گرفتند.

در بخش دختران این رده سنی نیز ˈآر وایشالیˈ شترنجباز هندی با ٩ امتیاز صاحب گردن آویز طلا شد و نمایندگان قزاقستان و هند صاحب مدال نقره و برنز شدند.

ˈملیکا نوروزˈ تنها نماینده ایران در این رده سنی در جایگاه ۷٢ ایستاد.

در رده سنی ١٠ سال، ˈآن خوی نگویانˈ ویتنامی با ١١ امتیاز از ١١ بازی گردن آویز طلای خود را از دست ˈگری کاسپاروفˈ قهرمان بیمانند شترنج جهان از سال ١٩٨۵ تا سال ٢٠٠٠ میلادی دریافت کرد. نمایندگان ارمنستان و هند نیز در جایگاه دوم و سوم این رده سنی ایستادند.

ˈبرنا درخشانیˈ، ˈجابر کوچکیˈ، ˈسینادخت میرزاحسن وحیدˈ نمایندگان ایران در این رده سنی در جایگاه ٣۷، ٤۵ و ١٤٠ ایستادند.

در بخش دختران این رده سنی، ˈان پریی یانکاˈ هندی با ٩/۵ امتیاز به مدال طلا دست یافت و نمایندگان بلاروس و روسیه مدال نقره و برنز گرفتند.

ˈآناهیتا زاهدی فرˈ و ˈصدیقه کلانتریˈ در این رده سنی دهم و سی و سوم شدند.

در رده سنی هشت سال پسران، ˈنودیربک عبدالستارفˈ ازبک به مدال طلا رسید و نمایندگان ترکیه و آمریکا دوم و سوم شدند. ˈپویا محمدیˈ نماینده ایران در این رده سنی، چهل و دوم شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، از مجموع ٣٦ مدال انفرادی طلا، نقره و برنز توزیع شده در این رقابت ها، هند و روسیه هر کدام با سه طلا، دو نقره و سه برنز بیشترین مدال ها را دریافت کردند، آمریکا دو طلا، یک نقره و یک برنز بدست آورد و کشورهای ایران، ازبکستان، ویتنام و لهستان هر کدام یک طلا بدست آوردند.

همچنین ارمنستان صاحب دو نقره شد، هلند، قزاقستان، بلاروس، گرجستان و ترکیه هر کدام یک نقره بدست آوردند و چین صاحب دو برنز و کشورهای مجارستان، پرو و کانادا صاحب یک برنز شدند.

مسابقات شترنج قهرمانی رده های سنی جهان از ١٨ آبان ماه با حضور هزار و ۵٨۵ شترنجباز از ٩٣ کشور جهان در شهر ˈماریبورˈ اسلوونی آغاز شد و تا ٢٩ آبان ادامه داشت.

از جمهوری اسلامی ایران ٢۷ ورزشکار دربرگیرنده ی ١٠ شترنجباز دختر و ١۷ شترنجباز پسر در شش رده سنی زیر هشت سال، زیر ١٠ سال، زیر ١٢ سال، زیر ١٤ سال، زیر ١٦ سال و زیر ١٨ سال در دو بخش دختران و پسران حضور داشتند.

این مسابقات در ١١ دور و به روش سوییسی برگزار شد.

آیین پایانی این مسابقات با حضور مقام های ارشد فدراسیون جهانی شترنج ـ فیده ـ برگزار شد. ˈگری کاسپاروفˈ دارنده ١١ جایزه اسکار شترنج نیز در این مراسم حضور داشت.

٢٩ آبان ماه ١٣٩١

برگرفته از «ایرنا»

این گزارش از سوی اینجانب اندکی ویرایش و پارسی نویسی شده، عنوان نیز از آنِ من است.   ب. الف. بزرگمهر 

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!