«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۶ آبان ۲۶, جمعه

همیشه شعبان، یکبار هم رمضان!

می بینی آقا بیشعور؟! دهان گل و گشادت را باز می کنی و جفنگ می بافی؟

«دستیارِ رییس جمهور عراق روز سه‌شنبه، ۱۶ آبان‌ماه در واشینگتن، رخنه ی روزافزون شبه‌نظامیان شیعه مورد پشتیبانی جمهوری اسلامی را ”مهم‌ترین تهدید امنیتی“ در آینده عراق خواند.» (گزارش زیر)۱ 

این، دستیارِ همان تبهکاری است که با خریت سرشتی و نیرنگبازی ریشخندآمیز در ضد آمریکایی نشان دادن خود به وی گفته بودی:
«... باید مراقب مکر آمریکایی‌ها باشید و هرگز به آنها اعتماد نکنید!»۲ بیخود نبود که چنان شگفت زده و پرسش آمیز ترا می نگریست و شاید با خود می اندیشید:
«این باید یک چیزیش باشد. نمی شود که نداند آمریکایی ها سال هاست در عراق هستند و افسار ما نیز بدست آن هاست! وقتی آن ها در آنجا هستند و همه چیز هم زیر بازرسی شان است، چه نیازی به نیرنگ با کسی چو من دارند؟! آیا نمی داند که سپاهیان خودشان و آن ”حشدالشعبی“ نیز با چراغ سبز آمریکایی ها در کشورمان شلنگ تخته می اندازند و برای هر کار نظامی باید پیش تر همه چیز را با آن ها هماهنگ کنند؟! نکند چیزخورش کرده اند؟! یا شاید صاف و ساده کُ.خُلی است که برای نمایش اینجا بکارش گرفته اند؟»۳

از دید من، سخن آن دستیار درباره ی تهدید امنیتی گروه دست پرورده ی «حشره های شعبی» که با سرمایه های مردم ایران، درآمدهای نفت و گاز و پشتیبانی همه سویه ی نیروهای نظامی رژیم پوشالی ات پر و بال یافته اند، نه تنها برای کشور تکه پاره شده ی عراق درست و بجاست که این نیروها در آینده برای ایران نیز می توانند شاخی در کنار دیگر شاخ های بیم برانگیز باشند. پروراندن چنین نیروی ناپاسخگویی را می توان چون موردهای بیشمار دیگر از سویی به پای خریّت تو و سردمداران رژیمت نهاد که بگمان بسیار، می پندارید چنین حشره هایی دست پرورده همواره یا دستِکم بگاه بایسته، پشت و پناه دزدان اسلام پیشه یا بزبان کژدم گزیده ات: «نظام» خواهند بود؛ گرچه از سوی دیگر و بگمان نیرومندتر، رویاندن و پرورش آن ها نمی تواند تنها از مغز کله خرهایی چون تو و دیگر خشک مغزان «نظام» ریشه گرفته باشد که بیش از آن، نشان از سیاست های امپریالیستی و سیهونیستی برای گرم نگاه داشتن کانون های بحران در منطقه دارد. اندیشه پردازی و طرح ریزی آن، چون نمونه ی «داعش» از آنِ آن ها و بکارگیری، آزمون و هزینه های سرسام آور آن از آنِ دله دزدان فرمانروا بر ایران:
همه اش سنی که نمی شود، یکبار هم شیعه!۴

سرنگون باد رژیم پوشالی دزدان اسلام پیشه!

ب. الف. بزرگمهر   ۲۶ آبان ماه ۱۳۹۶    

پی نوشت:

۱ ـ برگرفته از گزارش «درخواست مقام عراقی از آمریکا برای کمک نظامی علیه شبه‌نظامیان شیعه»، تارنگاشت دروغپردازِ و بی هیچگونه مسوولیتِ اخلاقیِ وابسته به وزارت امور خارجی یانکی ها: «رادیو فردا»    ۱۷ آبان ماه ۱۳۹۶

۲ ـ برگرفته از پیوند زیر (چهارم آبان ماه ۱۳۹۶):

۳ ـ برگرفته از یادداشت «شاید صاف و ساده کُ.خُلی است ...»، ب. الف. بزرگمهر   چهارم آبان ماه ۱۳۹۶

۳ ـ بر بنیاد زبانزدِ «همیشه شعبان، یکبار هم رمضان»!

***

درخواست مقام عراقی از آمریکا برای کمک نظامی علیه شبه‌نظامیان شیعه

معاون رئیس جمهور عراق روز سه‌شنبه، ۱۶ آبان‌ماه، در واشینگتن نفوذ روزافزون شبه‌نظامیان شیعه مورد حمایت جمهوری اسلامی را «مهم‌ترین تهدید امنیتی» در آینده عراق توصیف کرد.

اسامه النجیفی، معاون رئیس جمهور عراق که خود سنی است، برای دیدار با مقاماتی از دولت و کنگره آمریکا در این کشور به سر می‌برد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، آقای النجیفی روز سه‌شنبه همچنین خواستار افزایش کمک نظامی آمریکا به نیروهای سنی عراق شد.

او همچنین ابراز امیدواری کرد که دولت ایالات متحده برای «مقابله با نفوذ روزافزون ایران در عراق و سراسر خاورمیانه» به وعده‌هایش عمل کند.

ابراز نگرانی از نفوذ تهران در خاک عراق هر از گاهی از برخی از مقامات عراقی شنیده می‌شود، اما صحبت از نیروهای شیعه به عنوان «تهدید امنیتی» می‌تواند یادآور خواسته مقتدی صدر، روحانی شیعه عراقی، در تابستان گذشته باشد.

آقای صدر روز ۱۳ مرداد از دولت عراق خواست تا حشدالشعبی، بسیج مردمی، را برچیند. این نیروی شبه نظامی بنا بر تخمین‌ها شامل حدود ۱۲۲ هزار تن است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، آقای صدر در گفت‌وگو با هزاران حامی خود در بغداد و یک هفته پس از آن این درخواست را مطرح کرد که از عربستان سعودی، رقیب جمهوری اسلامی در منطقه، دیدار کرد.

حشدالشعبی یا همان «نیروهای داوطلب و مردمی» که عمدتاً از گروه‌های شبه‌نظامی شیعه تحت حمایت تهران تشکیل می‌شود در آذرماه سال ۹۵ توسط مجلس عراق به عنوان نیروی ذخیره برای ارتش و پلیس این کشور به رسمیت شناخته شد.

این نیروها در بازپس‌گیری شهر مهم و استراتژیک موصل در عراق در تیرماه گذشته، یعنی نخستین شهری که به تصرف گروه حکومت اسلامی درآمد، نقش داشتند.

حمایت جمهوری اسلامی از این نیروها به حدی است که قاسم سلیمانی، فرمانده شاخه برون‌مرزی سپاه پاسداران، نیز در اواخر تیرماه سال جاری صراحتاً اعلام کرد که «فرمانده حشدالشعبی توانست کلید درب انبارهای تسلیحات جمهوری اسلامی را در خدمت خودش بگیرد، زیرا جمهوری اسلامی مانند دیگران نبود که پول ملت عراق را بگیرد و در موقع اضطرار به آنها سلاح ندهد».

حال معاون رئیس جمهور عراق از نفوذ این نیروها در کشورش ابراز نگرانی کرده و آنها را برای آینده عراق تهدیدی امنیتی توصیف کرده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، اسامه النجیفی روز سه‌شنبه در سخنانی در «موسسه صلح» در شهر واشینگتن شبه‌نظامیان شیعه را «ارتشی موازی» خوانده است که می‌تواند باعث انشقاق و چنددستگی در کشور شود.

این مقام عراقی همچنین در مصاحبه‌ای با این خبرگزاری به جذب بودجه و کمک بیشتر برای نیروهای سنی عراق ابراز علاقه کرده است.

اسامه النجیفی همچنین توضیح داده است که «یک حزب ائتلافی جدید متشکل از گروه‌های سنی، شیعه و کرد و مسیحی» بیشترین شانس را برای مقابله با نیروهای شبه‌نظامی دارد.

آسوشیتدپرس این گفته را اشاره‌ای به انتخابات سراسری عراق در سال آینده، ۲۰۱۸، دانسته است.

پیشتر حیدر العبادی، نخست وزیر عراق، نیز با اشاره به همین انتخابات تأکید کرده است که حشد الشعبی به‌ویژه نباید در انتخابات عمومی پیش روی عراق که ۱۲ مه ۲۰۱۸ برگزار می‌شود نقشی داشته باشد.

به گفته نخست‌وزیر عراق، حشد الشعبی باید «نیروی منضبط» و تحت کنترل دولت باشد، بدون هیچ نقش سیاسی.

گفته می‌شود که ۱۵ گروه از شبه‌نظامیان شیعه مورد حمایت ایران در سوریه و عراق مشغول جنگ هستند.

اعضای این گروه‌های شبه‌نظامی که نیروی «قدس» سپاه پاسداران با همکاری حزب‌الله لبنان در آموزش و ساماندهی آنها نقش دارد ترکیبی از شیعیان ایران٬ افغانستان٬ پاکستان٬ عراق٬ سوریه و لبنان هستند.

برگرفته از تارنگاشت دروغپردازِ و بی هیچگونه مسوولیتِ اخلاقیِ وابسته به وزارت امور خارجی یانکی ها: «رادیو فردا»    ۱۷ آبان ماه ۱۳۹۶

بختی برای ویرایش این گزارش نداشتم.   ب. الف. بزرگمهر


هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!