«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۵ اردیبهشت ۳, جمعه

دایه ای دلسوزتر از مادر برای تخم سگ های «الله کرم»!

به گزارش تلخ و همزمان بانمک زیر اندکی باریک شوید! آدم نمی داند به حال و روز خود و کشورش بخندد یا بگرید. به چیزی بچه گولزنک می ماند. از زبان سخنگوی وزارت خارجی «یانکی» ها آمده است که با قرارداد "فروش" ۳۲ تن آب سنگین ایران، کشورش از فرآورده ای بنیادین برخوردار شده و ایران نیز می تواند بخشی از دخیره ی "افزون بر نیاز خویش" را بفروشد؛ بیگمان، آن سخنگو چیزی در این مایه نیز گفته است که در گزارش زیر به شَوَند دیپلماسی، سخنی از آن به میان نیامده است:
آب سنگین می خواهند چکار؟! ۳۲ کیلوگرم هم برای بازی های آزمایشگاهی شان بس است!

از آن چشمگیرتر، یاوه هایی است که از «وال استریت ژورنال» برگرفته شده و بر پایه ی آن گویا کشور «یانکی» ها چون دایه ای دلسوزتر از مادر برای تخم سگ های «الله کرم»، نگران آن است که:
الف. ایران نتواند خریداری برای آب سنگین خویش بیابد؛ و
ب. ذخیره اش آنچنان افزایش یابد که جایی برای نگهداری آن نداشته باشد!

به این می ماند که شما برای خریداری شیر برای کودک خود به خوار و بارفروشی نزدیک خانه رفته و به فروشنده که شیشه های شیر را پهلو به پهلوی هم در یخچال بزرگ شیشه ای اش انباشته، بگویید:
من از شما به این شَوَند، شیر، این کالای بنیادین برای زندگی کودکم را می خرم که خریداری دیگر جز من برای آن نیست و نگران انباشته شدن یخچال تان از شیشه های شیر هستم!

در حالیکه این نیز گوشه ای دیگر از ماجرای غم انگیز ننگین ترین قراردادهای فراقانونی را از پرده بیرون افکنده که اینچنین در کالبد عبارت هایی بچه گولزنک از سوی میرزابنویس مزدور لاپوشانی شده است:
«... آمریکا نگران است تهران نتواند خریداری برای این ماده پیدا کند و ذخایر آب سنگینش افزایش پیدا کند.» (گزارش زیر)

با این همه، یکجای دیگر کار ما مردم ایران با دروغگویان رژیم اسلام پیشه از یکسو و میرزابنویس های ایرانی تبار «یانکی» از سوی دیگر، ایرادی بنیادین دارد:
یا ما هنوز بچه ایم که با این زبان، سرمان را شیره می مالند یا آن ها خود بچه اند و دیگران را بچه می پندارند!

به هر رو، هر چه هست و تا آن هنگام که نتوانسته ایم دوالپایان شکمباره و دزد را از کول خود به زمین افکنده لگدمال شان کنیم، خاکی است که بر سر خود ریخته ایم.

مرگ بر رژیم دزدان اسلام پیشه!

ب. الف. بزرگمهر   سوم اردی بهشت ماه ۱۳۹۵

***

آمریکا از ایران ۳۲ تن آب سنگین می‌خرد

۱۳۹۵/۰۲/۰۳

ایالات متحده آمریکا اعلام کرده که در راستای اجرای توافق هسته‌ای، ۳۲ تن آب سنگین از ایران می‌خرد.

جان کربی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، جمعه سوم اردیبهشت گفته که با این قرارداد، هم صنعت آمریکا از یک «محصول مهم» برخوردار خواهد شد و هم ایران قادر خواهد بود بخشی از «ذخایر اضافه» آب سنگین خود را بفروشد.

این در حالی است که ایالات متحده آمریکا از حدود ۷۰ سال پیش، تولیدکننده آب سنگین است اما روزنامه وال‌استریت‌جورنال گزارش داده که آمریکا نگران است تهران نتواند خریداری برای این ماده پیدا کند و ذخایر آب سنگینش افزایش پیدا کند.

بر اساس توافق جامع اتمی میان ایران و قدرت‌های جهانی، جمهوری اسلامی نمی‌تواند در مرحله اول اجرای این توافق، بیش از ۱۳۰ تن ذخایر آب سنگین داشته باشد.

این میزان در نهایت به حداکثر ۹۰ تن خواهد رسید.

آنگونه که خبرگزاری فرانسه گزارش داده، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اشاره نکرده که چه مبلغی به تهران بابت خرید آب سنگین پرداخت خواهد شد.

اما وال‌استریت‌جورنال این مبلغ را هشت میلیون و ۶۰۰ هزار دلار دانسته است.

عباس عراقچی، معاون وزارت امور خارجه و از اعضای ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران، در اسفندماه سال گذشته گفته بود که تهران ۳۲ تن آب سنگین به آمریکا «فروخته است».


بختی برای ویرایش این گزارش نداشتم. برجسته نمایی های متن همه جا از آنِ من است.
  ب. الف. بزرگمهر

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!