«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۵ اردیبهشت ۴, شنبه

تهدیدهایی اهریمنی که باید به رویارویی با آن برخاست!

تهدیدهای آشکار به کاربرد جنگ ابزارهای هسته ای!

به دو گزارش زیر باریک شوید! هر دو دربردارنده ی تهدیدهای رویهمرفته آشکار «یانکی» ها و اسراییل به کاربرد جنگ ابزارهای هسته ای در منطقه ی آسیای باختری و جنوب باختری است. به چند و چون چنین تهدیدهای گستاخانه ای در اینجا نمی پردازم و تنها این نکته را یادآور می شوم که در پیشبرد چنین سیاست های تبهکارانه ای، هم رژیم دزدان اسلام پیشه در ایران و هم رژیم مافیایی روسیه، نقشی سرراست داشته و دارند. برخلاف سیاست های راهبردی امپریالیست ها برهبری «یانکی» ها که با نادیده گرفتن کوته بینی تاریخی و بی دورنمای سامانه ی سرمایه داری امپریالیستی، رویهمرفته از باریک بینی درخور در راهبردهای کوتاه مدت برخوردار است، سیاست آن دو رژیم، حتا از چنین باریک بینی اندک در پهنه های راهبردی نیز برخوردار نبوده و رویهمرفته، سیاست هایی واکنشی است؛ سیاست هایی که به شَوَند نبود آماج های دوربردی باریک و چارچوب های راهبردی کوته بینانه به نااستواری و ناپیگیری در پیشبرد آن ها انجامیده یا با شکست روبرو می شوند و یا به بخشی از «سناریو»های راهبردی امپریالیستی دگردیسه می شوند. نمونه ای روشن از این سیاست های کوته بینانه را در بحران سیاسی کشور باستانی سوریه و تکه تکه شدن آن گواهیم که پیامدهایی ناگوارتر از این را نیز در آینده در پی خواهد داشت. تهدیدهای یادشده در این دو گزارش، در همین راستاست؛ تهدیدهایی که همه ی مردم منطقه از اسراییل و کشورهای عربی گرفته تا ایران و ترکیه و پیرامون آن باید به رویارویی با آن و سیاست های زمینه ساز آن پرداخته و به آسانی از کنار چنین سخنان گستاخانه ای نگذرند.

مرگ بر امپریالیسم و سیهونیسم!

ب. الف. بزرگمهر    چهارم اردی بهشت ماه ۱۳۹۵  

***

یک ژنرال بلندپایه ارتش اسراییل، روز چهارشنبه، یکم اردیبهشت هشدار داد، هرگونه جنگی در آینده میان این کشور با گروه حزب‌الله، ویرانی‌های گسترده‌ای برای لبنان به بار خواهد آورد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، ژنرال یائیر گولان، معاون ستاد کل ارتش اسرائیل، گفته است توانمندی گروه حزب‌الله در «ایجاد خطر برای اسرائیل» بگونه ای بی‌ پیشینه افزایش یافته است.

به گفته ی این نظامی بلندپایه ی اسرائیلی، زرادخانه حزب‌الله اکنون یکصد هزار موشک و راکت دارد.

ژنرال گولان که در گفتگو با خبرنگاران خارجی به حزب‌الله «هشدار» می‌داد، گفت که «جنگ آتی» (میان اسرائیل با حزب‌الله) می‌تواند «بسیار وخیم‌تر از تجربه‌های بیست سال اخیر باشد.»

به گفته وی، «در هر بحران احتمالی، جنگی که در لبنان رخ دهد، کوچک نخواهد بود؛ در همه ابعاد است و جنگی خواهد بود که کار را به فرجام خواهد رساند.»

معاون ستاد کل ارتش اسرائیل گفت که این کشور در جنگ آتی در ضربه زدن به زیربناهای غیرنظامی لبنان تردید نخواهد کرد و زیان های بسیار جدی به خانه‌ها و ساختارهای شهری لبنان وارد خواهد شد؛ زیرا به گفته او، حزب‌الله از درون منطقه های مسکونی اقدام می‌کند و در آنجا نیز پنهان می‌شود.

برگرفته از «جنگ احتمالی با حزب‌الله به ویرانی لبنان منجر می‌شود»، تارنگاشت وابسته به وزارت امور خارجی یانکی ها: «رادیو فردا»، دوم اردی بهشت ماه ۱۳۹۵ (با ویرایش و پارسی نویسی درخور از سوی اینجانب:  ب. الف. بزرگمهر)

***

نخستین یورش «یانکی» ها به داعش با بمب‌افکن «بی۵۲»

ارتش «یانکی» ها (آمریکا) می‌گوید برای نخستین‌بار یورشی به مواضع «داعش» (حکومت اسلامی) در عراق کرده که در آن از بمب‌افکن راهبردی بی۵۲ سود برده شده‌است.

سرهنگ استیو وارن، سخنگوی عملیات گروهبندی علیه «داعش» (حکومت اسلامی) که در بغداد حضور دارد، یکم اردیبهشت ماه به خبرنگاران گفته است این یورش، روز دوشنبه در شمال باختر عراق و جنوب موصل، انجام شده‌است.

به گزارش تارنگاشت «میلیتاری»، واپسین باری که از بمب‌افکن‌های بی۵۲ برای انجام یورش های هوایی در یک کشور آسیای باختری (خاورمیانه) سو برده شده به دهه ۱۹۹۰، آنهم در جریان عملیاتی در عراق باز می‌گردد. به گزارش این تارنگاشت از «بی۵۲» در پروازهای عملیاتی علیه «طالبان» و «القاعده» نیز سود برده شده ‌است.

خبر انجام این عملیات، اندکی پس از آن منتشر می‌شود که مقام‌های جنگی (دفاعی) «یانکی» ها گفته اند که بیش از ۲۰۰ پرسنل دیگر به عراق فرستاده و برای نخستین بار،  بالگردهای آپاچی را برای نبرد با گروه نامور به «حکومت اسلامی» در آن کشور می‌فرستند.

«گروهبندی» به رهبری «یانکی» ها یورش هایی را علیه این گروه هم در عراق و هم در سوریه انجام می‌دهد.

در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه، کانون بسیاری از یورش های گروهبندی در منطقه موصل بوده، جایی که همزمان، ارتش عراق و پیشمرگه ‌های کرد آن کشور برای افزایش محاصره و منزوی کردن نیروی «داعش» می کوشند.

در بیانیه ی «گروهبندی» گفته شده که از ۲۱ یورش کنونی، ۹ مورد پیرامون موصل انجام شده که در آن افزون بر خودروها و ساز و برگ های جنگی «داعش»، یک نیروگاه مورد بهره برداری این گروه نیز آماج قرار گرفته‌است.
...

ساخت بمب‌افکن‌های «بی-۵۲ استراتوفورترس» به دوره ریاست‌جمهوری «آیزنهاور» باز می‌گردد. «شرکت بوئینگ»، این هواپیمای راهبردی و فراصوت ارتش «یانکی» ها را طراحی کرده و ساخته ‌است.

«بی۵۲» می تواند تا بلندای ۱۵ هزار متری اوج بگیرد و افزون بر بمب‌های متعارف، ساز و برگ هسته‌ای نیز داشته باشد.

برگرفته از تارنگاشت وابسته به وزارت امور خارجی «یانکی» ها: «رادیو فردا»، دوم اردی بهشت ماه ۱۳۹۵ (با ویرایش، پارسی و پاکیزه نویسی درخور از سوی اینجانب:  ب. الف. بزرگمهر)

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!