«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۵ فروردین ۲۵, چهارشنبه

نقش ویرانگرانه ی رژیم دزدان اسلام پیشه در از میان بردن یگانگی «اوپک» و کاهش بهای نفت!

به گزارش کوتاه زیر درباره ی کاهش دوباره ی بهای نفت خام باریک شوید! به اندازه ای بسنده گویای نقش تبهکارانه و سرسپردگی اقتصادی و سیاسی رژیم دزدان اسلام پیشه به کشورهای امپریالیستی است. اگر این رژیم ضدِ خلقی و ضدِ ایرانی را با یکی از واپسگراترین رژیم های منطقه، همانا عربستان زیر چکمه ی خاندان سعود بسنجیم، اسلام پیشگان سوار شده بر کول مردم ایران در نوکرسرشتی و گوش به فرمانی در برابر کشورهای امپریالیستی برهبری «یانکی» ها دست آن رژیم تازی را از پشت می بندد. همانگونه که چندی پیش نیز یادآور شدم*، رژیم تبهکار اسلام پیشه، بویژه پس از پیمان های ننگین نامور به هسته ای، نقشی ویرانگر در از میان بردن یگانگی میان کشورهای هموند «اوپک» و بگونه ای کلی تر، کاهش یکپارچگی همه ی فروشندگان نفت داشته و بیش از همه ی این کشورها در کاهش هرچه بیش تر بهای نفت به سود کشورهای امپریالیستی گناهکار است است. به این ترتیب، از این سویه نیز چون شمار نیست و نابد کردن آدمی از آن رژیم تازی پیشی می گیرد.

سرنگون باد رژیم دزدان اسلام پیشه در کشورمان!

ب. الف. بزرگمهر    ۲۵ فروردین ماه ۱۳۹۵

* «شیطان بزرگ راضی، آقا بیشعور راضی، گورِ پدرِ ناراضی!»، ب. الف. بزرگمهر، ۱۴ فروردین ماه ۱۳۹۵

***

قیمت نفت بار دیگر کاهش یافت

بهای نفت که به دنبال توافق عربستان سعودی و روسیه برای ثابت نگه داشتن تولید نفت دو کشور به‌یکباره افزایش یافته بود، بار دیگر رو به کاهش گذاشت.

خبرگزاری فرانسه روز چهارشنبه، ۲۵ فروردین، گزارش داد که بهای نفت وست تگزاس برای تحویل در ماه آینده میلادی با ۵۹ سنت کاهش به ۴۱.۵۸ دلار برای هر بشکه رسیده است.

نفت برنت نیز روز چهارشنبه برای تحویل در دو ماه آینده با ۵۲ سنت کاهش به مبلغ ۴۴.۱۷ دلار برای هر بشکه فروش رفته است.

روز سه‌شنبه بهای نفت به بالاترین حد خود در سال جاری میلادی رسید، امری که نتیجه توافق دو کشور بزرگ تولیدکننده نفت، عربستان سعودی و روسیه بود. این توافق از آنجا که در آستانه نشست نفتی دوحه به دست آمده بود، انتظارات را برای دستیابی به یک توافق گسترده‌تر میان همه تولیدکنندگان نفت بالا برده است.

نشست دوحه روز یکشنبه برگزار خواهد شد که هم کشورهای عضو اوپک در آن حضور خواهند داشت و هم کشورهایی که عضو اوپک نیستند.

در این حال کرملین نسبت به دستیابی به یک توافق گسترده برای ثابت نگه داشتن تولید نفت، صرف‌نظر از مواضع ایران، ابراز خوشبینی کرده است.

ایران پیش از این اعلام کرده که اگرچه از از ثابت نگه داشتن سقف تولید نفت استقبال می‌کند، اما فعلا تصمیم دارد صادرات نفت خود را که به‌خاطر تحریم‌ها کاهش یافته بود، افزایش دهد.

برگرفته از تارنگاشت وابسته به وزارت امور خارجی یانکی ها: «رادیو فردا»،  ۲۵ فروردین ماه ۱۳۹۵


بختی برای ویرایش این گزارش نداشتم. برجسته نمایی های متن همه جا از آنِ من است.   ب. الف. بزرگمهر

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!