«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۳ اسفند ۱۲, سه‌شنبه

رژیم ضدملی و ضدخلقی جمهوری اسلامی برای پایوری خود به همدستی آشکار با امپریالیست ها بر ضد منافع ملی ایران تن داده و سزاوار سرنگونی است!


در زیر، گزیده ای از یک گزارش درج شده در تارنگاشت «بی بی سی» را آورده ام.

می پندارم، هشدارهای وزیر امور خارجی «یانکی» ها و سخنگوی «کاخ سپید» شان به آن مردک تبهکار اسراییلی که خود را به آب و آتش می زند تا حزب پلیدش بار دیگر در انتخابات سراسری اسراییل پیروز شود، به اندازه ای بسنده، درونمایه ی ننگین قرار و مدارها و زد و بندهای تبهکارانه ی دور از چشم توده های مردم ایران، میان رژیم سزاوار سرنگونی جمهوری اسلامی با «شیطان بزرگ» را به نمایش می گذارد؛ قرار و مدارهایی پنهانی که به هیچ رو زیر بار آن ها نباید رفت! بگذار این ننگ، تنها دامنگیر رژیمی شود که برخلاف منافع ملی ایران و تنها برای پایوری هستی پلید خود، بزرگ ترین دستاورد دانشورانه ی ایران را با امپریالیست های «یانکی» و دیگر امپریالیست ها و ریزه خوارانش به تاخت گذاشته و پایمال نموده است.

اگر ایرانی هستیم، باید در برابر چنین قرارداد ننگینی بایستیم و آن را رسوا کنیم!

باید رژیم تبهکار جمهوری اسلامی را واداشت تا متن کامل قرارداد، دربرگیرنده ی «بسته شفاهی» را پیش از دستینه شدن آن به آگاهی و تایید مردم ایران در یک همه پرسی ملی برساند.

باید به امپریالیست ها نشان داد که هیچ قراردادی بدون پذیرش ملت ایران از ارزش و اعتبار حقوقی و قانونی برخوردار نیست.

باید به مردم جهان روشن و آشکار نشان داد که رژیم تبهکار جمهوری اسلامی، نه تنها نماینده ی توده های مردم ایران نیست که همدست امپریالیست ها در پایمال نمودن منافع ملی ایران و سرافکنده نمودن ایرانیان است.

باید چنین خواست هایی را در نمایش های گسترده ی خیابانی در همه ی شهرهای ایران، روشن و آشکار نمود.

باید رژیم ضدملی و ضدخلقی جمهوری اسلامی را تا دیر نشده سرنگون نمود! این رژیم برای پایوری خود به همدستی آشکار با امپریالیست ها بر ضد منافع ملی ایران تن داده و سزاوار سرنگونی بی درنگ یا هرچه زودتر است!

ب. الف. بزرگمهر  ۱۲ اسپند ماه ۱۳۹۳
  
***

هشدار «ایالات متحد» به اسراییل درباره ی پیامدهای انتشار اطلاعات مربوط به گفتگوهای هسته ای

جان کری، وزیر امور خارجه «ایالات متحد» و جان ارنست، سخنگوی «کاخ سپید»، در آستانه ی سخنرانی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسراییل در کنگره «ایالات متحد»، درباره ی پیامدهای انتشار اطلاعات پنهانی در مورد گفتگوهای هسته ای کنونی با ایران هشدار دادند.

آقای ارنست در کنفرانس خبری کاخ سفید گفت:
«بازگویی آگاهی هایی که به متحدمان اسراییل داده شده، آگاهی هایی که در چارچوب نشست های منظم و پنهانی ارائه آگاهی ها به آنها ارائه شده، خیانت به اعتمادی خواهد بود که میان دو کشور متحد وجود دارد؛ حتی اگر اسراییلی ها مدعی شوند که این آگاهی ها را از جای دیگر به دست آورده اند.»

همزمان، آقای کری نیز دوشنبه دوم مارس (۱۲ اسفند) در گفتگو با خبرنگاران در ژنو گفت:
«ما در مورد گزارش هایی که نشان می دهد در روزهای آینده، خرده ریزهایی گزینشی در مورد گفتگوهای کنونی منتشر خواهد شد، نگران هستیم.»
...
وزیر امور خارجه «ایالات متحد»  در بخش دیگری از سخنان امروز خود پافشاری نمود که در صورت انتشار آگاهی های هماوند با گفتگوهای هسته ای، امکان دستیابی به یک "توافق خوب" با ایران دشوار می شود.

بنیامین نتانیاهو به دعوت رییس مجلس نمایندگان «ایالات متحد»  (از حزب جمهوریخواه) به واشنگتن سفر کرده تا در کنگره این کشور در مخالفت با توافق احتمالی اتمی با ایران سخنرانی کند.
...
برگرفته از «بی بی سی»:


این گزارش از سوی اینجانب ویرایش و پارسی نویسی شده است. بخشی از آن را نیز پیراسته ام.     ب. الف. بزرگمهر
 

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!