«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۳ دی ۳, چهارشنبه

با همه ی توان به پشتیبانی از کارگران اعتصابی برخیزیم!


اعتصاب گسترده کارگران «شرکت ایران خودرو دیزل»

هزاران نفر از کارگران «شرکت ایران خودرو دیزل» به دلیل عقب افتادن حقوق ماهیانه و نادرستی وعده ی دولت درباره ی «بیمه فرزند سوم خانواده»، دست به اعتصاب گسترده کارگری زدند.

دولت جمهوری اسلامی به کارگران وعده داده بود که اگر فرزند سوم در خانواده‌ای زاده شود، زیر پوشش بیمه قرار خواهد گرفت؛ ولی با سرپیچی دولت از انجام این وعده، گروه بزرگ کارگرانی که دارای فرزند سوم شده‌اند، به این دلیل و نیز عقب افتادن حقوق چندین ماهه ی خود دست به اعتصاب گسترده کارگری زدند.

این اعتصاب پس از «اربعین حسینی» در «شرکت ایران خودرو دیزل»، بزرگ‌ترین شرکت فرآوری خودروهای سنگین کشور ـ رخ داده و نگرانی از گسترش آن سبب صدور دستوراتی در این باره از سوی «شورای‌عالی امنیت ملی» به نهاد‌های پاسخگو شده است.

گفته می‌شود که کارگران این کارخانه، پس از بررسی شمار بالای سفرهای خارجی مدیرعامل این شرکت و یک خانه ی خریداری شده از سوی وی در یکی از کشورهای خارجی، دست به اعتصاب گسترده کارگری دراین کارخانه زده‌اند.

این کارگران اعلام کرده‌اند که تا جابجایی مدیرعامل آن شرکت اعتصاب کارگری خود را پی خواهند گرفت.

دوم دی ماه ۱۳۹۳

این گزارش برگرفته از «خبرگزاری هرانا» بر بنیاد خبری از «سحام» از سوی اینجانب، ویرایش، پارسی و بازنویسی شده است؛ برنام نیز از آنِ من است.    ب. الف. بزرگمهر


هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!