«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۲ اردیبهشت ۱۷, سه‌شنبه

جلوی آگاهی رسانی را آنجا که با منافع ارباب بزرگ ناسازگار است، می گیرند!


نخستین بار که با چنین پدیده ای برخورد نمودم، هنگامی بود که نوشتاری به نام «هولوکاست»* از نگاهی دیگر» را در تارنگاشتم درج نمودم. انتشار آن نوشتار که در آن به حقیقت هایی درباره ی این بزرگنمایی تاریخی اشاره شده بود، با سد بزرگ «گوگل» روبرو شد. آن هنگام هنوز «گوگل پلاس» نبود و از امکانات دیگر آن، یادم نیست «گوگل ریدر» یا امکان دیگری، سود برده بودم.

نخست پنداشتم دشواری از رایانه ی من یا جُستار تکنیکی دیگری است؛ ولی نه! نوشتارهای دیگر بخوبی از آن راه ها انتشار می یافت و تنها این نوشتار بود که با سد برخورد می کرد. پس از آن، بازهم یکی دو بار دیگر با چنین پدیده ای روبرو شدم. دیروز که سرانجام، بخش نخستِ نوشتاری تئوریک ـ سیاسی درباره ی چگونگی برخورد کمونیستی به گزینش های دوره ای ریاست جمهوری و مجلس را آماده نموده و واپسین ویرایش های آن را به انجام رسانده بودم، یکبار دیگر با این پدیده روبرو شدم. جستجوی این نوشتار از را «گوگل» نیز با دشواری همراه بوده و تنها اگر بخشی از عنوان درج شود، بازیافتنی است. در پیِ آن، نوشتار کهنه ای به نام «مست از باده پاییزی جهان ”عرفانی“ و دیدار با حکیم خیالباف» را آزمودم. هیچ دشواری درکار نبود و در «گوگل پلاس» درج شد.

شاید بازهم دلیل دیگری وجود دارد که یا آن را نمی دانم یا نیازموده ام. این هم تصویری از «گوگل پلاس» است که چیزی بیش از «... سیستم با مشکل مواجه شد» دربر ندارد.

نوشتار «ساختارها و ساز و کارهای سیاسی و اجتماعی درخور انقلابی ملی ـ دمکراتیک» که بخش نخست آن را در تارنگاشتم درج نموده ام، اینک تنها برای کسانی که در بیرون کشورند، آن هم بگونه ای محدود در دسترس است؛ کسانی که نوشتارم برای بخش عمده ای از آن ها تنها به درد آن می خورد که از توی آن، مانند بسیاری نوشتارهای گذشته ام، مانش ها و جُستار نو را کش بروند و در رساله ها یا نوشتارهای خود که در بیش تر موردها آش هفتجوشی، آمیخته از برداشته هایی از دیگران است و نشانه های چشمگیر «اکلکتیسم» در بیش تر آن ها دیده می شود، درج کنند.

بیش تر خوش دارم که نوشتارهایم و بویژه این نوشته به دست جوانان میهن در ایران و بویژه کارگران و زحمتکشان و فرزندان آن ها برسد. این نوشتار با عنوان و زیرعنوان «ساختارها و ساز و کارهای سیاسی و اجتماعی درخور انقلابی ملی ـ دمکراتیک»، «بخش نخست ـ چگونگی برخورد کمونیستی به گزینش های دوره ای ریاست جمهوری و مجلس» در پیوند زیر در دسترس است:

از دوستانی که به فیلترشکن ساز و برگ یافته و به راه های دور زدن سدهای امنیتی «بوزینگان نظام» در نهادهای امنیتی ـ اطلاعاتی چیرگی دارند (به این ترتیب، نه هرکسی! نمی خواهم برای کسی از این بابت دشواری یی پیش آید!)، در صورتی که درونمایه ی نوشتار یادشده را سودمند می یابند، خواهشمندم در پخش و رساندن آن، مرا یاری نمایند. پیشاپیش، دست همگی شان را می فشارم.

با مهر   ب. الف. بزرگمهر      ۱۷ اردی بهشت ماه ۱۳۹۲

* «هولوکاست» از نگاهی دیگر، ب. الف. بزرگمهر، ۹ آبان ماه ۱۳۸۹

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!