«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۱ مرداد ۴, چهارشنبه

در ولایت امام زمان، مردم به خرافات کشانده می شوند!


پیاده روهای معابر و خیابان های شلوغ پایتخت، به انحصار فیلم های مستهجن و کتاب های خرافی درآمده است!

کافی است از پیاده روهای خیابان های اصلی پایتخت گذر کنیم تا بساط کتابفروش ها و فیلم فروش ها را که کنار پیاده رو پهن و گاه از ترس ماموران نیروی انتظامی، پوشیده شده است، ببینیم.

دستفروشی عیب و عار نیست؛ بالاخره بعضی ها ناچارند برای گذران زندگی رو به دستفروشی بیاورند؛ اما همین دستفروشی به شرط آنکه سد معبر نباشد و اقلام به فروش گذاشته شده، مخرب نباشند، مورد قبول است.

جن ها را بگیرید! 

این روزها شماری از دستفروشان که شمارشان کم هم نیست، بساط کتابفروشی به راه انداخته اند. فروختن کتاب یکی از بااصالت ترین شغل هایی است که در هر جامعه ای وجود دارد؛ اما زمانیکه کتابفروشی، ارزش ها و هنجارهای فرهنگی، دینی و قانونی را نادیده بگیرد از اصالت می افتد و به شغلی بی ریشه و خطرناک بدل می شود.

بسیاری از دستفروشانی که در پیاده روهای پایتخت و حتی کلانشهرهایی همچون مشهد، شیراز و اصفهان کتاب می فروشند، بدون آنکه هنجارها و ارزش های قانونی و فرهنگی جامعه را در نظر بگیرند، عموما کتاب های «جن گیری و رمالی» می فروشند. این کتاب ها که از ٢٠ هزار تومان تا ٢٠٠ هزار تومان قیمت گذاری شده اند، مروج خرافه و بدعت هستند.

یکی از دستفروشانی که حوالی میدان انقلاب تهران بساط خود را پهن می کند به گزارشگر که در کالبد یک خریدار کتاب با او به صحبت نشسته بود، می گوید:
«کتاب های جن گیری و رمالی به خاطر موضوع اسرارآمیزی که دارند همیشه مورد استقبال هستند.» او می افزاید:
«من چند نفر را می شناسم که با خریدن و خواندن همین کتاب های جن گیری و رمالی، کار و بارشان سکه شده. ماشین مدل بالا خریده اند و جماعتی دورشان جمع شده».

کتب مروج خرافه و مدعی اعمالی همچون جن گیری، ابزار دست شیادانی می شود تا عده ای ناآگاه و ساده دل را دور خود جمع کنند و صدقه سر این ساده دلی ها و جهالت ها، پولدار شوند و قدر و قربی پوشالین برای خود دست و پا کنند.

حراج آیات شیطانی! 

 از دیگر کتاب هایی که از سوی این دستفروش ها عرضه می شود، کتاب آیات شیطانی است که نویسنده آن یعنی سلمان رشدی ـ اهانتگر بزرگ به ساحت مقدس قرآن کریم و پیامبر اسلام(ص) ـ از سوی امام خمینی(ره) مهدورالدم اعلام شد ...

فیلم های مستهجن لای فیلم های هالیوودی

 اما گروهی دیگر از دستفروشان، فیلم می فروشند. این گروه، پیش از این ها راحت تر می توانستند کار کنند؛ اما مدتی است که نیروی انتظامی، به محض مشاهده آن ها دستگیرشان می کند. به خاطر همین هم است که این روزها، آنها فیلم های خود را به جای پهن کردن در گوشه پیاده رو، داخل کیف، کوله پشتی یا ساک می گذارند و از سطح فعالیت علنی خود کم کرده اند!

اما عموم این دستفروشان فقط به فروش فیلم های هالیوودی اکتفا نمی کنند که فیلم های دیگری را عرضه می کنند که مصداق ترویج فساد است؛ آنها فیلم های مستهجن می فروشند. در حقیقت، فروش فیلم هالیوودی، سرپوشی است بر فروش فیلم های مبتذل و جنسی.

این فیلم های مروج بی بندوباری با قیمتی پایین به فروش می رسد! گزارشگر در کالبد یک خریدار فیلم با یکی از این فیلم فروشان خیابانی به گفت و گو نشست. این جوان ٣٢ ساله می گوید:
«مجبوریم فیلم های مستهجن را لای جلد فیلم های خارجی یا ایرانی بگذاریم و بفروشیم؛ چون اگر گیر بیفتیم پدرمان را در می آورند».

برگرفته از «مشرق» با ویرایش و پیرایش درخور از سوی اینجانب. عنوان نیز از آنِ من است. ب. الف. بزرگمهر

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!