«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۱ تیر ۲۹, پنجشنبه

در ولایت امام زمان، این ها هم از بریز و بپاش پول های کلان نان می خورند!

آقایان از رانت‌های دولتی استفاده می‌کنند!

امروز سکه حرفهای فتح الله زاده برگشته است و به قولی حاجی نشان داد علاوه بر اینکه حرف مرد دو تا می شود کارش هم دو تا و حرف هایش چند تا می شود؛ به شرط حضور یک فاکتور مهم یعنی پول بیت المال!
...
امروز از فدراسیون تا همین جناب فتح‌الله‌زاده حرف‌هایشان جز منافع شخصی چیزی را دنبال نمی‌کند. فتح‌الله‌زاده می‌خواهد باشد. حالا قیمتش فرقی نمی‌کند انگار. اینکه حجازی، قلعه‌نویی یا مظلومی باشند مهم نیست. اینکه امروز بگوید جباری اخراج و فردا در ازبکستان بازی کند هم مهم نیست.

خرید نکونام، حرف از بازگشت مجیدی برای تیمی که حتی نمی توانست قاسم دهنوی را هم جذب کند نشان می دهد تزریقات مالی بعد از پرسپولیس به استقلال انجام شده است تا نه فتح الله زاده قهر کند و نه استقلال بدون یار بماند.

روزنامه گل می نویسد:
«اینکه از کجا دلار تامین شده تا نکونام از اوساسونا خریداری شود، آنجا جالب می‌شود که ربطش بدهیم به حرف‌های سابق حاجی. آقایان از رانت‌های دولتی استفاده می‌کنند!»

البته همان روزها رویانیان که خود دست به خرجش بی مثال است، نکته جالبی را خطاب به فتح الله زاده گفت و از حضور دو معاون وزیر در هیئت مدیره استقلال خبر داد. خبری که این روزها از بخت و اقبال حاجی با شل شدن سر کیسه وزارتخانه به سمت استقلال همراه بوده است.

تنها سود این بی پولی و سردرگمی برای بالا بردن قیمت های میلیاردی بازیکنانی بود که محل نزاع و دعوای دو مدیر عامل بود یعنی امثال انصاری فرد و خلعتبری و ... تا یا سردار یا حاجی بالاخره یکی بیت المال را به سمت جیب بازیکنان کج و پول را به جیب آنها سرازیر کند.

ترقه بازی سردار و بمب ترکاندن حاجی دو شرط دارد: پول و منافع! اگر پول باشد، هم اردوی خارجی خوب است، هم بازیکنان و همه چیز آرام است و خدا نیاورد روزی که منافع در خطر باشد؛ همه چیز از بالا تا پایین خطاکار هستند.

براستی، این جنگ ژیان و بنزی میان مدیر عامل های باشگاه ها و کشمکش برای سود بیشتر دلالان و فوتبالیست ها و ریختن پول بیشتر به پای درخت بی ثمر فوتبال نتیجه ای جز رواج بیشتر بی اخلاقی داشته است؟

کاش مدیر عاملی که آنقدر برای باقی ماندنش ناز می کند و آنقدر هم بالا و پایین می رود و مردانگی را به سخره می گیرد، بداند پولی که وی برای خرید بازیکنان پشت سر هم به حساب شان می ریزد حاصل عرق کارگری است که ماهی ٤۵٠ هزار تومان بگیرد و حرف هایش دو تا نشود و تنها بغضش با جیب خالی بترکد!

«خبرنامه دانشجویان ایران»

این نوشتار کم و بیش شلخته تا اندازه ای از سوی اینجانب ویرایش و پیرایش شده است. عنوان، زیرعنوان و برجسته نمایی های متن نیز از آنِ من است.   ب. الف. بزرگمهر

پی افزوده:

ثواب صدقه با بِزه دزدی برابر گردد!
برای همه ی دله دزدهای کوچک و بزرگ «اسلام پناه»

«جحی گوسفند مردم می دزدید و گوشتش صدقه میكرد. از او پرسیدند كه این چه معنی دارد؟ گفت:
ثواب صدقه با بِزه دزدی برابر گردد و در میان پیه و دنبه اش توفیر باشد.»

عُبید زاکانی


هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!