«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۱ تیر ۲۸, چهارشنبه

یاسر هاشمی، دزدی کوچک از خانواده ی «مابهتران» ایران!


یاسر هاشمی رفسنجانی کوچکترین فرزند آقای اکبر هاشمی است که برخلاف دیگر اعضای خانواده اش آگاهی اندکی از وی در اینترنت موجود است.

وقتی نام وی را در یکی از جستجوگر ها بجویید، تنها برخی گفتگو های کوتاه و زیستنامه (بیوگرافی) ای چون بند زیر هویدا می شود:
یاسر هاشمی بهرمانی (رفسنجانی) زادهه ی ١٣۵٠ در تهران، بازرگان ایرانی و کوچک‌ترین فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی است.

به‌نوشته ی ماهنامه ی «فوربس» وی یک کشتزار پرورش اسب ٣٠ هکتاری در لواسان در شمال تهران دارد؛ جایی که هر هکتار زمین در آن حدود ٤ میلیون دلار بها دارد.

یاسر هاشمی، همچنین یک شرکت بزرگ واردات و صادرات را اداره می‌کند که در زمینه ی خرید و فروش خوراک بچه، آب معدنی و ماشین‌آلات صنعتی فعالیت دارد.

وی آموزش متوسطه ی خود را در دبیرستان نیکان و آموزش دانشگاهیش را در دانشگاه تهران و بلژیک گذرانده ‌است.

در مورد دلبستگی های وی بیش تر جُستارهایی با محوریت دوست داشتن آثار باستانی در میان است؛ چنانچه حضور وی در برخی نقطه های تاریخی کشور که گمانه ها به وجود اشیاء تاریخی می رود، اعلام شده است.

در ابتدای سال ٩١ از عزیمت وی به کانادا خبر هایی منتشر شد که در این باره تارنگاشت «صراط» چنین نوشت:
پس از فرار مهدی هاشمی از کشور و محکومیت فائزه هاشمی، یاسر هاشمی نیز به همراه خانواده خود به کانادا عزیمت کرده است. از اینکه اقامت وی در این کشور آمریکایی یک سفر نوروزی است یا یک سفر دایمی خبری منتشر نشده است.

لازم به یادآوری است که پیش از این رضا خاوری مدیر عامل پیشین بانک ملی نیز به همراه خانواده خود به کانادا عزیمت کرده بود.

شخص آقای اکبر هاشمی نیز در بازخوانی کتب خاطراتش در تارنگاشت رسمی خود در جُستاری از فرزند کوچکش، چنین یاد می کند:
یاسر هاشمی در راهپیمایی روز قدس، کفن پوشید. تا ساعت ده صبح در منزل مطالعه می‏کردم و عفت و مهدی و فاطی عازم راهپیمایی بودند و یاسر کفن‏پوش شرکت کرد. صبح زود هواپیماهای عراقی به نشان اجرای تهدیدات به تهران تجاوز کردند ولی دفع شدند. خبر رسید که نه فروند موشک اسکاد هم به شهرهای غرب و جنوب زده‏اند. تهدیدات برای ارعاب مردم به منظور جلوگیری از شرکت در راهپیمایی زیاد است اما حضور مردم در سراسر کشور بی‏سابقه است.

نکته جالب توجه این است که به غیر از حضور وی در این راهپیمایی هنوز مطالبی مشخص از حضور یاسر هاشمی در عرصه های سیاسی کشور مشاهده نشده است.

برگرفته از «رویداد»

این نوشتار از سوی اینجانب ویرایش شده است. عنوان را نیز من برگزیده ام.     ب. الف. بزرگمهر

 پی افزوده:
این آقازاده بهتر از دیگران دریافته که دور بودن از جلوی صحنه بیش تر به سود اوست. دلیل دلبستگی نامبرده به آثار باستانی را نیز از همین زاویه بهتر می توان دریافت. داستان کفن پوشی آقازاده نیز باید شنیدنی باشد. آیا وی هرگز گام در جبهه ی جنگ گذاشت؟    ب. الف. بزرگمهر

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!