«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۳ دی ۱۰, چهارشنبه

خودمان را گول نزنیم! این «خر»، همانا توده های مردم ایران هستند ...


به گزارش زیر اندکی باریک شوید! در شرایطی که حتا سخن از بازگشایی سفارتخانه های جمهوری تبهکار اسلامی و «یانکی» ها در خاک دو کشور به میان آمده* و از همان ابتدای گفتگوهایی با برنام «هسته ای» تاکنون، درباره ی  همه چیز و در کنار آن ها چالش های هسته ای و بیگمان بیش از همه، درخواست های پی در پی دزدان الله کرم در گرفتن پایوری (تضمین) حاکمیت ننگین خود گفتگو شده، «خفاش مادینه ی نظام» در جایگاه سخنگوی آن وزارت به اصطلاح خارجی، یکبار دیگر به دروغی ریشخندآمیز دست یازیده، ادعا می کند که «... دو کشور فقط درباره پرونده اتمی ایران گفت و گو داشته اند» (گزارش زیر)! گفتگوهایی که هم اکنون، بیش از گذشته روشن شده است که از چالش های هسته ای، چون پرده دودی برای پنهان نگاه داشتن زد و بندهای بزرگ سیاسی و بده بستان های مالی یا باریک تر بگویم: باج های بزرگ سیاسی و اقتصادی دزدان فرمانروا بر کشورمان به اربابان بزرگ سرمایه جهان بهره برداری شده است؛ گفتگوهایی که برگزاری آن ها با کشورهای اروپایی و بیرون از قراردادهای جهانی زیر بازرسی «سازمان ملل» و اینک با گروه بزرگ تری از کشورهای امپریالیستی و دنباله های مافیایی آن از همان نخست تردیدبرانگیز بود و همچنان با توسری خوردن های پی در پیِ دزدان بی آبروی اسلام پیشه به نمایندگی از سوی ملت ایران، پی گرفته می شود. همه ی این ها در شرایطی است که آن رهبر دَبَنگ نابکار با همه ی رفتار کژدار و مریز، شل کن سفت کن ها و با دست پس زدن و با پا پیش کشیدن هایش، چنین شرایط ننگینی را پذیرفته است؛ شرایطی که خود وی، بیش از هر کس دیگر در آن رژیم، مسوول پدید آمدن آن بوده و هست و نباید گذاشت تا با نیرنگبازی های شناخته شده و رنگ باخته اش از زیر پاسخگویی به ننگی که دامنگیر توده های مردم ایران شده، شانه خالی کرده و آن را به گردن دیگران بیندازد.

خودمان را گول نزنیم و نگذاریم تا ما را بار دیگر بفریبند! تنها به عنوان یک نمونه، سخنان نماینده ی «حزب جمهوریخواه ایالات متحد»:  لیندسی گراهام که روز شنبه ی گذشته (۲۷ دسامبر ۲۰۱۴) در جریان سفرش به اسراییل بر زبان رانده را بازگو می کنم که با اشاره به مهار «مجلس سنا» در آن کشور از سوی «جمهوریخواهان» و دیدگاه مشترک نمایندگان دو حزب «جمهوری‌خواه» و «دموکرات» در به رای گذاشتن دوره تازه‌ای از تحریم ها علیه ایران در ماه ژانویه آینده می گوید:
«اگر ایران میز گفتگوها را ترک کند، تحریم‌ها دوباره اجرا خواهند شد؛ اگر ایران از پذیرش هر بده بستانی که به آنها پیشنهاد شود، خودداری کند، در این صورت نیز تحریم‌ها دوباره اجرا خواهند شد.»
(«سنای آمریکا درپی تصویب تحریم‌های تازه علیه ایران»، تارنگاشت «دویچه وله» ۳۰ دسامبر ۲۰۱۴ با اندک ویرایش و پارسی نویسی اینجانب: ب. الف. بزرگمهر)

از این روشن تر می خواهید؟ آن ها که پیش تر، دُم خر رژیمی فرومایه و ضدخلقی را که همزمان با زیر پا نهادن آرمان های دادخواهانه ی انقلاب بهمن ۵۷ و آمادگی برای پذیرش نوکری و سرسپردگی کشورهای امپریالیستی، بدست آورده بودند، اینک بر پشت آن سوار شده، مهار «خر» را کم و بیش خوب بدست گرفته اند. با چشمان باز به واقعیت بنگریم و یادمان نرود، در شرایطی که رژیم ورشکسته، همه ی آنچه در آن پیمان ننگین بر کشورمان گرانبار نموده اند، موبمو به اجرا درمی آورد و حتا خود داوطلب برخی "گذشت" ها می شود، امپریالیست ها و بیش از همه «یانکی» ها کم ترین پایبندی به قراردادهای بسته شده از سوی خود نداشته و ندارند؛ رفتار و کرداری بارها آزموده و شناخته شده از دیدگاه تاریخی! 

خودمان را گول نزنیم! این «خر»، همانا توده های مردم ایران هستند که نه تنها به دزدان فرمانروا که به امپریالیست ها نیز سواری می دهند؛ «خر»ی که برای زمانی دراز توان بردن چنین باری را نداشته به زانو درآمده یا خواهد مرد.

باید همه ی نیروهای میهن پرست را برای سرنگونی رژیم جمهوری اسلامی بسیج و همسو نمود! باید دهان یاوه گویانی تمرگیده در کشورهای باختری و خو گرفته به همایش های سالنی که بی عملی خود را زیر هزاران بهانه و اما و اگر می پوشانند، خرد نمود و هیچ چشم امیدی به آن ها نبست! باید دست بدست هم داد و جنبید! باید این رژیم ضدخلقی را پیش از آنکه کار را به تکه تکه شدن ایران بکشاند، هرچه زودتر به زیر کشید! زمانی دراز در کار نخواهد بود ...

ب. الف. بزرگمهر     دهم دی ماه ۱۳۹۳

* سخن بر سر بازگشایی سفارتخانه های دو کشور نیست؛ سخن بر سرِ دروغگویی است!

***

سخنگوی وزارت خارجه ایران: بازگشایی سفارت ایران و آمریکا در دستور مذاکرات نیست

سخنگوی وزارت خارجه ایران: مذاکرات ایران و آمریکا منحصر به پرونده اتمی است

مرضیه افخم سخنگوی وزارت خارجه ایران گفته است بازگشایی سفارتخانه های ایران و آمریکا در دستور مذاکرات دو کشور نیست. خانم افخم گفته دو کشور فقط درباره پرونده اتمی ایران گفت و گو داشته اند.

یک روز پیش از این مصاحبه ای از باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا منتشر شده بود که طی آن آقای اوباما در پاسخ به سوالی درباره احتمال بازگشایی سفارتخانه های دو کشور گفته بود "من هیچ وقت از کلمه "هرگز" استفاده نمی‌کنم. اما فکر می‌کنم این مسائل باید به‌تدریج پیش برود."

آقای اوباما گفته بود که پیش از بهبود روابط دو کشور، باید قدم‌های مختلفی برداشته شود که حل پرونده اتمی مهم‌ترین مرحله آن است.

رئیس جمهور آمریکا در عین حال تاکید کرده بود که برای ایران، با توجه به منابع و توانایی شگفت‌انگیزش، این فرصت وجود دارد که به یک قدرت منطقه‌ای موفق تبدیل شود.

آقای اوباما اخیرا اعلام کرده که سفارت آمریکا در کوبا را بعد از ۵۰ سال قطع رابطه، دایر خواهد کرد.

اعلام این موضوع همزمان با مذاکرات دوجانبه معاونان وزارت خارجه ایران و آمریکا بر سر پرونده اتمی، در ابتدا باعث گمانه زنی هایی درباره احتمال تکرار چنین تجربه ای با ایران شده بود.

نهم دی ماه ۱۳۹۳

برگرفته از تارنگاشت پلید و وابسته به امپریالیست های انگلیس: «بی بی سی»

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!