«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۴۰۲ مرداد ۱۹, پنجشنبه

نوک زبان مان بود؛ ولی فراموش کردیم توفان گرسنگان بجان آمده را بیفزاییم

نوک زبان مان بود؛ ولی فراموش کردیم توفان گرسنگان بجان آمده را بیفزاییم؛۱ این یکی از همه ی آن های دیگر بیم برانگیزتر و سپارش که نه، دستورِ استاندار تهران است. یادتان نرفته که در واپسین توفان بپا شده در یکی از شهرهای دیگر ولایت، ناگهان هزاران تن که گویی از زمین جوشیده و بالا آمده بودند، نزدیک بود کار دست مان داده و جان نظام را بالا بیاورند؟ برای هیچ و پوچ نبود که «مقام مُعَظَّم رهبری»، بی هیچ اگر و مگر و درنگی دستور ریشه کن کردن شان را دادند و بحمدلله «برادران آتش به اختیار نظام» نیز کم نیاورده، کار فرهنگی خودجوش و تمیزی۲ که در جهان نمونه نداشت را به نمایش نهادند. اینک، روز و روزگار از آن هم بدتر است و چنانچه برای آن آمادگی نداشته باشیم، دودمان مان را به باد خواهند داد.

ب. الف. بزرگمهر   ۱۹ امرداد ماه ۱۴۰۲

پی نوشت:

۱ ـ مانور شبیه‌سازی زلزله ساعت صفر در ساعات اولیه بامداد به‌منظور بررسی وضعیت آمادگی مدیران و با توجه به موقعیت استراتژیک شهرستان ری برگزار شد.

مانور شبیه‌سازی زلزله ساعت صفر در شهرستان ری با اعلام فرماندار ویژه شهرستان و تشکیل جلسه اضطراری ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان بامداد امروز و در کمترین زمان با حضور یزدی مهر، مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان تهران، بخشداران، شهرداران، مدیران ادارات و دستگاه‌های امدادی، اجرایی و خدمات رسان برگزار شد.

محمد بشارت، سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان ری، در ابتدای این جلسه با اشاره به اهمیت برگزاری این مانور در شهرستان ری اظهار داشت: گسل ری، پالایشگاه نفت، فرودگاه امام خمینی (ره)، بروز سیل در خاوران و طوفان در بخش فشافویه جزو مناطق خطر آفرین محسوب می‌شود و با توجه به گستردگی این شهرستان می‌بایست مدیران اهتمام ویژه‌ای برای بهبود خدمات‌رسانی در صورت بروز حادثه داشته باشند.

وی افزود: این مانور به توصیه و دستور استاندار تهران در ساعات اولیه بامداد انجام شد تا میزان آمادگی دستگاه‌ها به‌صورت ویژه و شبیه به شرایط واقعی بررسی شود.

گزیده ای برگرفته از گزارشی در «چوب دو سر گُه» به تاریخ ۱۹ امرداد ماه ۱۴۰۲ (بختی برای ویرایش آن نداشتم.  برجسته نمایی های بوم، همه جا از آنِ من است.  ب. الف. بزرگمهر)

۲ ـ «آتش به اختیار به معنای کار فرهنگی خودجوش و تمیز است ... آتش به اختیار به معنای بی‌قانونی و طلبکار کردن مدعیان پوچ‌اندیش و مدیون کردن جریان انقلابی کشور نیست؛ نیروهای انقلابی بیش از همه باید مراقب نظم کشور، مراقب آرامش کشور، مراقب عدم سوء استفاده‌ دشمنان از وضعیت کشور و حفظ قوانین باشند.» برگرفته از «ایسنا» پنجم تیر ماه ۱۳۹۶ و به کَتو (کتاب) درآمده ی آن در تارنگاشت «کیر خر نظام خرموش پرور»

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!