«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۴۰۱ اسفند ۱۵, دوشنبه

آن ها شما را به بازی گرفته اند تا رودستی که خورده اند را به بختی تازه دگردیسند ـ بازپخشش

این تلخک مزدور به پشتوانه و راهنمایی خداوندان «یانکی» و انگلیسی اش، شما را سر می دواند و برای نیرنگبازی های اهریمنی و بی هیچ گمان و گفتگو مرگبارشان زمان می خرد. آن ها شما را به بازی گرفته اند تا رودستی که خورده اند را به بختی تازه دگردیسند. شاید شما شوندهای درست و گواهمندی برای گفتگو با این مهره ی سوخته دارید که من از آن ها آگاه نیستم؛ با این همه، یکبار دیگر یادآور می شوم:
نشستن با وی پشت میز گفتگو به هیچ فرجام خوشایندی برای ملت ها و خلق های روسیه و اوکراین و همچنین اروپا و جهان ـ به شوند برجستگی گره گشایی چالشی فراتر از مرزهای دو کشور! ـ نخواهد انجامید و زمینه را برای تبهکاری های گسترده تر امپریالیست ها بیش از پیش فراهم خواهد نمود. خود دانید؛ ولی می پندارم آنچه تاکنون در این باره نوشته ام، افزون بر آنکه با شیوه ی نگرش و برخورد رهبر روسیه، همسوتر و هماهنگ تر است، دورنگرتر و باریک تر نیز هست.

این تلخک مزدور و باید بیفزایم پررو و بیشرم، اگر رویش می شد، بجای آن چند شهر پیشنهادی از لندن یا واشنگتن یاد می کرد. پررویی بسیاری می خواهد که چون موش بجایی دور گریخته باشی و چیزی در دست نداشته باشی و با این همه، سر جای گفتگو چانه بزنی! از دید من، وخت گرانبهایی را بیهوده از دست می دهید.

ب. الف. بزرگمهر   هشتم اسپند ماه ۱۴۰۰  

https://www.behzadbozorgmehr.com/2022/02/blog-post_27.html 

***

زلنسکی: محل مذاکره می تواند ورشو، بوداپست یا استانبول باشد نه مینسک

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین گفت:
بستر گفتگو می تواند در شهرهای دیگر انجام گیرد اما نه در بلاروس.

زلنسکی، علیرغم سخنان پسکوف در مورد ورود هیئت فدراسیون روسیه به گومل، اظهار داشت:
محل برگزاری می تواند ورشو، براتیسلاوا، بوداپست، استانبول، باکو باشد.

پیش از این، کرملین اعلام کرده بود که برای مذاکرات در گومل آماده است؛ اما کی‌یف با برگزاری آن در بلاروس موافقت نکرد.

زلنسکی در پیامی که در کانال تلگرامش منتشر شد، گفت:
«اکنون ما می گوییم - نه مینسک. محل برگزاری ممکن است شهرهای دیگر جلسه باشد، البته ما صلح می خواهیم، ​​می خواهیم ملاقات کنیم، ما می خواهیم جنگ پایان یابد. ورشو، براتیسلاوا، بوداپست، استانبول، باکو - همه اینها را ما به طرف روسیه پیشنهاد کرده ایم. و هر شهر دیگری برای ما مناسب است. در کشوری که موشک از قلمرو آن پرواز نمی کند. تنها از این طریق است که مذاکرات می تواند صادقانه باشد و واقعاً به جنگ پایان دهد.»

پیشتر پسکوف اعلام کرده بود که هیئتی از مسکو در حال حاضر در گومل است. هیئت روسی برای مذاکره با اوکراینی ها شامل نمایندگان وزارت امور خارجه، وزارت دفاع و سایر بخش های فدراسیون روسیه از جمله ریاست جمهوری می باشد. وی افزود: روسیه منتظر هیئت اوکراینی برای مذاکره در گومل بلاروس است.

برگرفته از «اسپوتنیک»  هشتم اسپند ماه ۱۴۰۰

بختی برای ویرایش این گزارش نداشتم.  ب. الف. بزرگمهر

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!