«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۲ تیر ۴, سه‌شنبه

امام زمان شاید پارسی را درنیابد؛ ولی بیگمان به زبان انگلیسی چیره است!


تارنگاشت بی بی سی، گزارشی با عنوان «احمدی‌نژاد با امام زمان بازمی‌گردد»* همراه با تصویر احمدی نژاد در حالیکه انگشتانش را به نشانه ی پیروزی در زبان انگلیسی (V) بلند کرده، درج نموده است. در این گزارش از زبان سخنگوی دولت کنونی جمهوری اسلامی در جشنی که به مناسبت سالگرد تولد امام دوازدهم شیعیان برگزار شده بود، از آن میان آمده است:
«احمدی‌نژاد در رجعتی دیگر همراه با امام عصر (عج) حکومت مطلوب را پیگیری خواهد کرد.»*
وی افزوده است:
«در سوم تیر ۸۴ حادثه‌ای روی داد و دولتی بر سر کار آمد تا امید مهدوی را در دل‌ها بنشاند و باور خفته انقلاب اسلامی که خود وسیله‌ای به سوی قله نور و صاحب اصلی ولایت بود، بار دیگر احیا کند و در راه ماندگانی که عدالت را فراموش کرده بودند، را به سوی این حقیقت ناب تلنگری بزند.»*

... و من به کارنامه اش بازمی نگرم که چه بدبختی سترگی به سر مردم ایران آورد؛ تا چه اندازه دست امپریالیست ها و بزرگ سرمایه داران جهان را در اقتصاد ایران گشود؛ بزرگ ترین و بی پیشینه ترین درآمدهای نفتی ایران را که می بایستی در اقتصاد ملی سرمایه گذاری می شد، به باد داد و کمر اقتصاد ملی ایران را بازهم بیش از پیشینیان خود، رفسنجانی پلید و کفتر پر قیچی نظام، آن مردک دوروی بیعرضه و ترسو شکاند. با خود می اندیشم:
... حتا بر زبان راندن چنین سخنی که وی با امام زمان برخواهد گشت تا حکومت دلخواه را پیگیری کند، پررویی بیش از اندازه ای می خواهد که تنها از همین دار و دسته برمی آید و کم تر کسی به این نکته چشم می دوزد که درست همین آدم ها همراه با کل حاکمیت تبهکاری که پوستینی از اسلام بر دوش انداخته، پیش و بیش از هر کس دیگری، باورهای دینی و مذهبی مردم را به بازی گرفته و از آن راه سودهای کلان به جیب زده اند. خوب! دیگر چه گلی مانده است که احمدی نژاد با امام زمان ساخته و پرداخته ی همین دروغگویان ـ به درازای تاریخ ـ به سر توده های مردم ایران نزده باشد.

نگاهی به تصویر ریشخندآمیز وی که انگشتانش را به نشانه ی پیروزی در زبان انگلیسی بلند کرده، می اندازم و از خود می پرسم: پیروزی برای چه کسانی؟ برای ما ایرانیان؟! یا برای بهره کشان جهان که دار و ندارمان را می چاپند؟ سپس، یاد آگهی یی (دستکاری شده یا نشده اش را نمی دانم!) که جایی در جمکران به دیوار نصب شده، می افتم که نوشته است:
«... روایت است که امام زمان به زبان فارسی مسلط نیست» و بازهم در اندیشه می شوم که ممکن است وی پارسی را درنیابد؛ ولی بیگمان به زبان انگلیسی چیره است؛ پیدا کنید امام زمان را!

ب. الف. بزرگمهر    چهارم تیر ماه ۱۳۹۲

* تارنگاشت «بی بی سی»:


هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!