«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۱ بهمن ۷, شنبه

در ولایت امام زمان، جابجایی سرمایه های سترگ ملتی نگون بخت به ولایت «شیطان بزرگ» با همه ی نیرو و توان پی گرفته می شود!

خدایا به ما توفیق عنایت فرما تا در پناه «شیطان بزرگ» آرام گیریم!
(از دعاهای شبانه ی دزدان اسلام پناه)

هنگامی که ٣٣ میلیارد دلار در بانک‌های ایران گم می‌شود !
صدور حکم انفصال محمود بهمنی

روزنامه جهان صنعت نوشته است که دلیل صدور حکم انفصال محمود بهمنی، رییس کل بانک مرکزی از سوی دیوان محاسبات این است که «٣٣ میلیارد دلار در بانک‌ها گم شده است.»

در همین باره، عزت‌الله یوسفیان، یکی از نماینده‌های مجلس ایران گفته است:
«در یکی از جلسات بهمنی احضار شد تا در باره ارزهایی که به بانک‌های ذی‌ربط داده شده است توضیح دهد. بهمنی گفت پولی که از فروش ارز به دست می‌آید برای بیت‌المال است و باید به حساب آن واریز شود با توجه به دستوراتی که از مقامات بالا داشتم این سپرده‌ها را تهاتر کردم.»

این نماینده مجلس با بیان اینکه بهمنی و احمدی‌نژاد در این امر دست داشته اند، گفته است:
«١٨ بانک خصوصی و دولتی در این مورد نقش داشتند که حدود ٣٣ میلیارد دلار معلوم نیست کجا رفته و مصرف چه خرج‌هایی شده است.»

عبدالکریم رجبی، یکی دیگر از نماینده‌های مجلس رژیم هم درباره ٣٣ میلیارد دلاری که در بانک‌ها گم شده، گفته است:
«این مبلغ هنگفت در بانک‌های مختلف جابه‌جا شده و این کار توسط بانک مرکزی صورت گرفته است، اما هیچ‌گونه جواب قانع‌کننده‌ای نمی‌دهند و نمی‌گویند که در کجا این پول‌ها خرج شده زیرا حتی از تولید ملی هم حمایت نشده است.»

محمود بهمنی، رییس کل بانک مرکزی در واکنش به متهم شدنش و نیز طرح مجلس برای پژوهش و بررسی از بانک مرکزی گفته است که همه‌ی کارها را با دستور بالادستیش انجام داده است. وی درباره‌ ی طرح پژوهش و بررسی مجلس هم گفته است:
«ریشه تحقیق و تفحص از بانک مرکزی را کدورت شخصی عده‌ای از نمایندگان می‌دانم … مساله‌ی مهم پشت پرده تحقیق و تفحص از بانک مرکزی و چرایی صدور این حکم است.»

در همین حال امروز برای سومین روز پی در پی، بهای ارزها و طلا افزایش یافت و سکه به مرز یک و نیم میلیون رسید و دلار هم در همسایگی ٣۷٠٠ تومان قرار گرفت.

به گزارش رسانه‌ها با طرح زمزمه‌هایی مبنی بر اجرای فاز دوم هدفمندی و رسیدن بهای بنزین از ٤٠٠ تومان به دو هزار تومان، بازار ارز و طلا آشفته شده و بهای سکه در کمتر از یک‌ هفته حدود ٢٠٠ هزار تومان افزایش یافت. این در حالی است که بحران در بازار ارز نیز با بی‌ثباتی موجود در بانک مرکزی همچنان ادامه دارد و دلار نیز رشد شدیدی را تجربه کرده و برای نخستین بار در سه ماه اخیر به مرز ٣۷٠٠ تومان رسیده است.

ماجرا چیست؟

چند روز پیش روزنامه محافظه‌کار «جمهوری اسلامی» فاش کرد که ۷٠ درصد بدهکاران بانکی که میلیاردها تومان به بانک‌ها بدهی دارند، از نزدیکان دولت هستند. در کنار این خبر، پرونده ی خاوری و بالاکشیدن سه هزار میلیاردی هم هست که یک بار آملی لاریجانی تلویحا گفته بود که نزدیکان دولت در آن دست داشته‌اند. در کنار این ها اگر بالاکشیدن نجومی محمدرضا رحیمی در شرکت بیمه را هم که با حکم حکومتی خامنه‌ای مسکوت ماند، ببینیم درمی‌یابیم که دولت روی دارایی‌های ایران خیمه زده است. گرچه باید به این موردها، چند چیز دیگر را هم افزود؛ از آن میان، تزریق نشدن ارز به بازار از سوی بانک مرکزی برای [جلوگیری از] افزایش بی‌رویه ی دلار و سپس فروش دلار از سوی دولت؛ و نیز رودرویی سپاه و احمدی‌نژاد برای در اختیار گرفتن قراردادهای سودآور.

این روزها که دلار دوباره افزایش یافته و خبر از گم شدن سی و سه میلیارد دلار می‌رود، در کنار برداشت‌های غیرقانونی دولت از صندوق ذخیره ارزی (که تقریبا موجودی این صندوق به صفر رسیده است)، شکی برجای نمی‌ ماند که احمدی‌نژاد و گروهش همه‌ی کوشش و توان خود را صرف در اختیار گرفتن درآمدها از راه های قانونی و غیرقانونی و یا با حکم حکومتی و ... کرده‌اند. بنابراین، پرسش دیگری که پیش می‌آید این است که گروه احمدی‌نژاد با این سرمایه های هنگفت چه می‌خواهد بکند؟

انگاره ی نخست این است که از آنجا که درآمدهای ایران به سبب تحریم‌ها به یک سوم رسیده، احمدی‌نژاد می‌خواهد از هر راهی فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها را اجرا کند تا [با] نمایش انتخاباتی شماری را به پای صندوق‌ها بکشاند.

انگاره ی دوم این است که احمدی‌نژاد می‌خواهد با این حجم سترگ سرمایه در برنامه ی پایانی (که به گمان نمایش آتی گزینش ریاست جمهوری است)، در برابر سپاه و خامنه‌ای بایستد.

انگاره ‌ی سوم هم این است که احمدی‌نژاد و گروهش از هم اکنون می‌دانند که در برابر خامنه‌ای و سپاه شکست خورده‌اند؛ و نیز می‌دانند که بی درنگ پس از نمایش انتخاباتی در اوین خواهند بود؛ از این‌رو با غارت هرچه بیشتر سرمایه‌های مردم و جابجایی پول به بیرون کشور بگونه ای خود را آماده ی رفتن می‌کنند.

سوم بهمن ١٣٩١


این گزارش شلخته از سوی اینجانب ویرایش، پاکیزه و پارسی نویسی شده است.  عنوان، زیرعنوان و افزوده های درون [ ] نیز از آنِ من است.   ب. الف. بزرگمهر

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!