«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۴۰۱ مرداد ۲۵, سه‌شنبه

... و سهم او که در آن بالا جا خوش کرده، چه اندازه است؟

اگر گواهمندیِ آن نماینده ی فرمایشی خیمه و خرگاه نظام* را برای رو به نابودی رفتنِ ایران در هر زمینه ای از آب و هوا و خشکسالی و سیلاب های پی در پی و کمیاب شدن بلدرچین گرفته تا تنگدستی و روسپیگری در میان توده های مردم و تبهکاری های گسترده ی مالی و پولشویی و تَنگسالی (قحطی) و الی ماشاء لله هر چیز دیگر بکار گیریم به چه برآیندی خواهیم رسید؟ بله، درست دریافتید: آن ۵⸓ نیز کم و بیش از میان برداشته می شود و گناه همه ی نادانی ها، نابکاری ها و تبهکاری ها بگردن توده های میلیونی مردمِ ایران است؛ شَوَندِ آن نیز پیشاپیش روشن است؛ زیرا نه فرهنگ دارند؛ نه از «علم آخوندی» چیزی سرشان می شود و نه ذَرّه ای بصیرت که راه را از چاه بشناسند؛ و سهم او که در آن بالا جا خوش کرده، چه اندازه است؟ «استغفرالله رَبّی و اَتوب اَلیه»! زبان بدهان بگیر و هیچ مگو! این ها که گفتی و نوشتی در برابر کاریای سترگی که وی بر دوش دارد، خرده ریزی بیش نیست. الله وی را برای پند و اندرزگویی به مومنین و غیرمومنین و راهنمایی بسوی «جهان باقی» در «مقام مُعَظّمِّ رهبری» نشانده و اگر هر از گاهی «خدا قُوَّت» نیز بر زبان می آورد، روی سخنش با شما نیست.

ب. الف. بزرگمهر   ۲۵ امرداد ماه ۱۴۰۱

* محمد مولوی در جلسه علنی امروز مجلس و در جریان بررسی گزارش کمیسیون عمران در خصوص فروریزش ساختمان متروپل آبادان بیان کرد: حادثه متروپل لکه سیاهی در مدیریت ساخت و ساز و مدیریت شهری کشور است. مدیرانی که به جای تعهد به قانون و مردم به فرد و حزب و ریاست متعهد شدند این حادثه را رقم زدند. در گزارش کمیسیون عمران به طور دقیق به علل وقوع این حادثه اشاره نشد. در این گزارش شخص مجرم و متخلف معرفی نگردید. این گزارش‌ها بعد از حادثه به درد هیچ جایی نمی خورد. مردم امروز داغدار هستند و این گزارش دردی از آن‌ها دوا نمی‌کند.

وی در ادامه اظهار کرد: مسئولان و دستگاه‌های نظارتی باید جست‌وجو کنند چه کسانی در وقوع این حادثه نقش داشتند؟ حتی اگر مشخص شود که بنده نیز سهمی داشتم باید با من برخورد شود.

نماینده مردم آبادان در مجلس تصریح کرد:
آنچه که امروز پیداست گویا ۹۵ درصد، مردم آبادان و جانباختگان مقصر هستند و تنها ۵ درصد، سهم مسئولان است. ما انتظار داشتیم گزارشی دقیق‌تر ارائه گردد که موارد استنکاف از قانون نیز در آن مشخص باشد. همچنان بعد از گذشت دو ماه از این حادثه مشکلات پابرجاست. بخشی از این مشکلات به وجود ناهماهنگی در سازمان منطقه آزاد اروند بازمی‌گردد. چرا زمانی که یک متر آسفالت انجام می‌دهند صدها عکس منتشر می‌کنند اما امروز که ۴۳ نفر از هم‌وطنان‌مان در زیر آوار جان باخته‌اند پشت میزهای مدیریتی خود نشسته‌اند.

مولوی تأکید کرد: تسهیلات حمایتی که قرار بود به مردم ارائه دهند کجاست؟ افراد را بیچاره کردند. کسبه خیابان امیری نابود شده‌اند. منطقه آزاد اروند مردم آبادان را آزار می‌دهد. استمرار مدیرعامل منطقه آزاد اروند براساس استعلامات گرفته شده غیرقانونی است و باید تغییر کند.

برگرفته از «ایسنا»   ۲۵ امرداد ماه ۱۴۰۱

بختی برای ویرایش گسترده ی این گزارش نداشتم.  برجسته نمایی های بوم نیز از آنِ من است.  ب. الف. بزرگمهر

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!