«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۷ آبان ۶, یکشنبه

چندی که بگذرد، تیشه و ارّه نیز همراه خواهند آورد

پیشرفت را می بینی «کیرِ خر»؟! به چهل و هفت هشت سال و اینا نیازی نیست؛ در کشوری که اسلام پیشگان دزد و تبهکار فرمان برانند و رهبر پوشالی اش دروغ پشت دروغ سر هم کند، سر دیگران را شیره بمالد و درباره ی چیزی به نام «اخلاق اسلامی» یاوه بسراید، از این بهتر نمی شود. چندی که بگذرد به شیوه ی مامورین پاکدست رژیم پلید سعودی، تیشه و ارّه نیز همراه خواهند آورد.

ب. الف. بزرگمهر   ششم آبان ماه ۱۳۹۷

***

پرسپولیس - سایپا؛ زد و خورد بازیکنان و سیلی دایی به صورت خبرنگار

در آخرین بازی از هفته دهم لیگ برتر فوتبال ایران، دیدار سایپا و پرسپولیس با تساوی یک بر یک پایان یافت.

اخراج برادر علی دایی، فحاشی و درگیری لفظی مکرر در زمین، فحاشی و التهاب در سکوها و درگیری بازیکنان دو تیم در تونل، از پیامدهای این دیدار جنجالی بود.

پرسپولیس که به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه یافته است، با این تساوی هفده امتیازی شد و با یک بازی کمتر، بالاتر از تراکتورسازی تبریز در رتبه سوم جدول رده باقی ماند. سایپا هم در رتبه ششم قرار دارد.

پدیده مشهد با ۲۳ امتیاز صدرنشین است. سپاهان اصفهان با یک امتیاز کمتر در جایگاه دوم قرار دارد.

کمال کامیابی‌نیا با شوتی زیبا گل پرسپولیس را وارد دروازه محمدحسین منادی کرد. محمدرضا سلیمانی یار تعویضی سایپا هم سه دقیقه قبل از پایان بازی توانست دروازه بیرانوند را باز کند.

در ترکیب پرسپولیس علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، شجاع خلیل‌زاده، محمد انصاری، شایان مصلح، کمال کامیابی‌نیا، بشار رسن (حمیدرضا طاهرخانی) امید عالیشاه (سیامک نعمتی) آدام همتی (محسن ربیع‌خواه) علی علیپور و گادوین منشا به میدان رفتند.

علی دایی پس از سوت پایان با اشاره دست به نشانه اینکه سر ما را بریدند، به قضاوت زرگر واکنش نشان داد.

او در اظهارات کنایه‌آمیز خود، داور را بازیکن پرسپولیس دانست و گفت ما یک یار کمتر داشتیم و پرسپولیس آن یک یار را داشت. به همین دلیل نتوانستیم برنده شویم.

رادوشوویچ و خلیل‌زاده با سلیمانی گلزن سایپا درگیر شدند. درگیری‌ها تا تونل ورزشگاه تختی ادامه یافت. خبرگزاری فارس نوشته علی دایی هم با رادوشویچ درگیری فیزیکی پیدا کرد.

در این میان، مهرداد کفشگری بازیکن سابق پرسپولیس که حالا عضو سایپاست، با برخی هواداران پرسپولیس درگیر شد. زرگر داور مسابقه در تونل، مشغول یادداشت‌‌برداری برای کمیته انضباطی بود.

علی دایی در بحبوحه درگیری‌ها به خبرنگار خبرگزاری صداوسیما سیلی زد. این خبرنگار گفت: «وقتی بازیکنان همدیگر را می‌زدند به دایی گفتم اگر به رختکن بروی بازیکنان هم از شما تبعیت می‌کنند. بعد از این حرف دایی سیلی محکمی به صورت من زد.»

دایی در پایان بازی گفت: «عین آب خوردن حق ما خورده می‌شود. داور پنالتی ما را نگرفت، برادرم اعتراض کرد اخراج شد. اگر پنالتی نمی‌گیرید چرا اخراج می‌کنید؟ اگر اعتراض مربی ما اخراج داشت، سیدجلال حسینی چرا اخراج نشد؟ چون سایپا هستیم و کسی را نداریم ولی پرسپولیس هوادار دارد.»

سرمربی سایپا درباره درگیری‌ها گفت: «دروازه‌بان ذخیره پرسپولیس بزن بهادر است. همچنین خلیل‌زاده. بازیکنم قسم خورد که او فحش ناموسی داده. اگر داور در زمین حق ما را می‌داد ‌بیرون زمین این اتفاقات رخ نمی‌داد. به رادوشویچ گفتم چرا داد و بیداد می‌کنی، برو رختکن.»

سرمربی سابق پرسپولیس درباره اینکه اعتراض بازیکنان پرسپولیس به شیوه شادی بعد از گل بازیکنان سایپا بود، گفت: «اصلاً به آنها ربطی ندارد. بازیکن من هر طور دوست دارد شادی می‌کند.»

خلیل‌زاده مدافع جنجالی سرخپوشان در دفاع از خودش گفت: «یک بازیکن به سینه طاهرخانی زد و فحش رکیکی داد. اعتراض کردم اما آن بازیکن به خودم هم فحش رکیک داد. به داور گفتم شنیدید؟ گفت یک چیزی شنیدم و کارت زرد داد. در حالی که جریمه‌اش اخراج بود. کنار زمین هم صادق بارانی فحاشی می‌کرد.»

محمد دایی مربی اخراج شده سایپا گفت: «اگر جای سیدجلال فرد دیگری به داور خط اعتراض می‌کرد، مطمئناً اخراج می‌شد ولی متاسفانه مماشات می‌کنند. زرگر با غرض داوری می‌کند. عدالت و شجاعت کافی را ندارد. اگر قرار است پرسپولیس هر طور شده قهرمان شود که کاری ندارد، بگویید باقی تیم‌ها کنار بکشند.»

محمد دایی در ادامه گفت: «آقایان کمیته انضباطی ببینند ماجرا چیست. وقتی گل بزنیم باید زانوی غم بغل بگیریم تا آقایان ناراحت نشوند. بازیکنان پرسپولیس جلوی السد چطور خوشحالی گل کردند؟»

برانکو ایوانکوویچ سرمربی پرسپولیس حاضر نشد در نشست خبری شرکت کند. اما طاهرخانی بازیکن پرسپولیس گفت: «سلیمانی با مشت به صورت من زد و فحش ناموسی داد.»

برگرفته از تارنگاشت دروغپردازِ و بی هیچگونه مسوولیتِ اخلاقیِ وابسته به وزارت امور خارجی یانکی ها: «رادیو فردا»  پنجم آبان ماه ۱۳۹۷

بختی برای ویرایش این گزارش نداشتم.   ب. الف. بزرگمهر

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!