«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۳ خرداد ۱۹, دوشنبه

دو گاگول هسته ای، موضع «شیطان بزرگ» و همدستانش را هماهنگ می کنند!


به گزارش زیر اندکی باریک شوید؛ گفتگوهای عراقچی، یکی از گاگول های وزارت امور خارجه ی «ولایت آقای ۹۵ میلیارد دلاری»ست که همراه با گاگولی دیگر به نام «تخت روانچی» (از آن نام های خانوادگی ساختگی!)، گویا وطیفه ی هماهنگی موضع کشورهای روسیه و آمریکا را در برابر نمایندگان «ولایت» بر دوش گرفته اند! گفته ی خود آن به اصطلاح «عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای» است! من، تنها آن را برجسته نمایش داده ام.   

«عراقچی تاکید کرد که به همراه مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه مسوولیت هیات جمهوری اسلامی ایران را در این گفت و گوها بر عهده دارند. او همچنین در پاسخ به این سوال که چه ضرورتی وجود داشت پیش از دور جدید مذاکرات رسمی با گروه «۱+۵» در وین ، ایران با کشورهای روسیه و آمریکا جداگانه مذاکره کند، گفت:
”مذاکره با ۶ کشور سخت و پیچیده است و باید مواضع این کشورها با یکدیگر هماهنگ باشد، چون ایده های مختلف وجود دارد....»

ب. الف. بزرگمهر   ۱۹ خرداد ماه ۱۳۹۳

***

جزییات مذاکره دو جانبه ایران و آمریکا در ژنو

فرارو- عباس عراقچی، عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای ایران اعلام کرد که بیل برنز قائم مقام جان کری در وزارت امورخارجه آمریکا ریاست تیم آمریکایی در مذاکرات دو جانبه با ایران را بر عهده دارد و  وندی شرمن او را همراهی می کند.

به گزارش فرارو، وزارت امور خارجه روز گذشته اعلام کرد که تیم مذاکره کننده هسته ای ایران پیش از برگزاری دور تازه مذاکرات هسته‌ای با گروه ۱+۵ در روزهای آینده گفت‌وگوهای جداگانه‌ای با آمریکا و روسیه خواهند داشت.

معاونان وزیر امور خارجه ایران روزهای دوشنبه و سه‌شنبه این هفته (۱۹ و ۲۰ خرداد) در ژنو سوئیس با هیات آمریکایی دیدار می‌کنند و دو روز بعد (چهارشنبه و پنجشنبه، ۲۱ و ۲۲ خرداد) مذاکرات مشابهی با هیات روسی در رم ایتالیا برگزار خواهد شد.

رویترز نیز خبر داده است که هلگا اشمید معاون کاترین اشتون نیز در مذاکرات دو جانبه ایران و آمریکا حضور خواهد داشت.

وزارت امور خارجه گفته است که برای ملاقات نمایندگانش با برخی دیگر از اعضای گروه ۱+۵ هم برنامه‌ریزی می‌کند.

عباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای ایران از حضور قائم مقام وزارت خارجه آمریکا در مذاکرات روز دوشنبه تهران - واشنگتن در ژنو خبر داد و گفت: «در این مذاکرات که پیش از مذاکرات رسمی با گروه ۱+۵ انجام می شود فقط به موضوعات هسته ای می پردازیم

او گفت برنز ریاست تیم آمریکایی را بر عهده دارد و وندی شرمن او را همراهی می کند. وندی شرمن رییس تیم مذاکره کننده آمریکا در مذاکرات ایران با گروه 1+5 است. اما در مذاکرات دو جانبه ایران و آمریکا ویلیام برنز ریاست تیم مذاکره کننده را بر عهده می گیرد.

عباس عراقچی درباره حضور بزنر در مذاکرات اظهار کرد: «آقای برنز سابقه حضور در این مذاکرات را دارد و در ژنو نقش موثری داشت و امیدواریم حضورش در این مذاکرات نیز مثبت باشد

عراقچی تاکید کرد که به همراه مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه مسوولیت هیات جمهوری اسلامی ایران را در این گفت و گوها بر عهده دارند. او همچنین در پاسخ به این سوال که چه ضرورتی وجود داشت پیش از دور جدید مذاکرات رسمی با گروه 1+5 در وین ، ایران با کشورهای روسیه و آمریکا جداگانه مذاکره کند، گفت: «مذاکره با 6 کشور سخت و پیچیده است و باید مواضع این کشورها با یکدیگر هماهنگ باشد چون ایده های مختلف وجود دارد

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای ایران عنوان کرد که مذاکره دو جانبه با آمریکا فقط در حاشیه گفت و گوها با 1+5 بوده است اما از آنجا که این بار مذاکرات به مراحل جدی رسیده است، می خواهیم مشورت جداگانه داشته باشیم.

قرار است دور تازه مذاکرات هسته‌ای ایران با اعضای گروه 1+5 در روزهای ۲۶ تا ۳۰ خرداد ماه در وین اتریش برگزار شود.

آخرین نشست رسمی دو طرف در سطح مقامات عالی‌رتبه اردیبهشت ماه امسال برگزار شد. آغاز نگارش متن پیش‌نویس توافقنامه نهایی، هدف اصلی این نشست بود، ولی گفته شد که طرفین به اختلاف‌نظر رسیده‌اند و مذاکرات "بدون پیشرفت محسوس" پایان یافت.

با این حال، دو طرف امیدوارند که در دور آتی مذاکرات، نگارش متن توافقنامه را آغاز کنند و تاکنون نشست‌های متعددی برای فراهم کردن مقدمات رسیدن به این هدف برگزار شده است.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران و کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در دیداری غیررسمی در هفته اول خرداد در استانبول ترکیه "راهکارهای مختلف برای پیشبرد مذاکرات هسته‌ای" را بررسی کرده‌اند و کارشناسان ایران و گروه ۱+۵ هفته قبل در حاشیه نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین نشست داشتند تا با بررسی جزئیات فنی، مقدمات مذاکرات هسته‌ای در سطوح عالی را فراهم کنند.

ایران و نمایندگان گروه ۱+۵ توافقنامه موسوم به توافقنامه ژنو را در آذر سال گذشته نهایی کردند. طبق این توافق، دو طرف باید در مهلتی شش ماهه بر سر حل و فصل نهایی و جامع پرونده هسته‌ای ایران به نتیجه برسند.

مهلت مذاکره‌کنندگان برای رسیدن به چنین توافقی روز ۲۹ تیر (۲۰ ژوئیه) به پایان می‌رسد.

۱۸ خرداد ۱۳۹۳

«تارنگاشت فرارو»

بختی برای ویرایش این گزارش نداشتم.   ب. الف. بزرگمهر

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!