«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۳ تیر ۵, پنجشنبه

آیا دانایی و بینشِ مردم ایران را دستِکم می گیرند یا سرِ خود شیره می مالند؟


به گزارش زیر اندکی باریک شوید! سخنان «سیّد از خر جسته» در گردهمایی گروهی از «مفتخواران ولایت» به نام «فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت» و پاسخ های وی به برخی پرسش های آنهاست. وی با واگویی سخنانی بی پشتوانه، کوشیده تا بار دیگر بر ماهیت ننگین «پیمان نامه ی ژنو» که سر بزرگش همچنان زیر لحاف مانده، سرپوش نهاده، حاکمیت ورشکسته را پیروز کارزار نمایش دهد. وی با بزرگنمایی بیجا و آمیخته به دروغ گفتگوهایی که بگونه ای عمده چگونگی اجرای پیمان نامه ی یادشده و آنچه حاکمیت تبهکار با سرشکستگی و نوکرمآبانه بر دوش گرفته را در دستور کار خود دارد و به هیچ رو تنها دربرگیرنده ی چالش های هسته ای نیست، از آن میان گفته است:
«... توانستیم فضایی در سطح بین الملل ایجاد کنیم که حتی اگر مذاکرات هم به نتیجه نرسد، آمریکا نتواند شرایط تحریم را مانند قبل اجرا کند.» و «... توانستیم علاوه بر آزاد کردن بخشی از پول های بلوکه شده ایران از تشدید تحریم ها جلوگیری کنیم»

وی در همان گردهمایی، گفته است:
«برخی دشمنان ملت تلاش می کنند تا فشارها را تشدید کنند؛ اما امروز برای افکار عمومی دنیا مشخص شده که ملت ایران اهل تعامل و گفتگو است؛ اما زیر بار حرف زور نمی رود و بر اصول خود ایستادگی می کند.» و  «دشمنان ملت ایران نمی توانند فضای سال قبل را بازسازی کنند و ما این را هم به آنها گفته ایم که فکر نکنید می توانید شرایط تحریمی گذشته را علیه ایران اعمال کنید و خودشان نیز این واقعیت را می دانند.»

روشن نیست کدام حرف زور دیگری برجای مانده که حاکمیت تبهکار ایران زیر بار آن نرفته و بازهم روشن نیست که سخن بر سرِ کدام اصول است که به پندار خود بر آن استوار ایستاده اند؟! آیا دانایی و بینشِ مردم ایران را دستِکم می گیرند یا سرِ خود شیره می مالند؟

مردک دَبَنگ که با مشتی گاگول تر از خود همسخن شده و مردم ایران را چون خود و دیگر شکمبارگان و دزدان «الله کرم» نادان پنداشته، می افزاید:
«خطوط قرمز را رهبر معظم انقلاب مشخص می کنند و هرآنچه در مذاکرات بحث می شود با جزئیات خدمت ایشان گزارش می شود ...»

آن پرگویی های بیمایه و ادعاهای بی پشتوانه که به عرّ و گوز بیش تر می ماند، در کنار «خطوط قرمز رهبر معظم»، زهرخندی بر لبانم می نشاند و ناخودآگاه ماجرای آن مردک بزدل را یادآور می شود:
«دزدی به خانه ای درآمد. مردی ترسیده دید و زنی سخت زیبا. مرد را به کنج سرا برده با دشنه ی خود، خطی گِرد وی کشید و تهدید کرد که اگر پای از آن بیرون نهد، شکمش را خواهد درید. آنگاه دست زن را گرفته به خوابگاهش برد.

چون دزد پس از رسوایی با زن و گرد آوردن اموال برفت، زن به حیاط خانه آمد و شوی خو را دید همچنان میان دایره ایستاده. شگفت زده فریاد برآورد که:
«ای بزدل! در برابر چشمانت، پاکدامنی همسرت را بر باد می دهند و مردانگی از خود نشان نمی دهی؟!

گفت:
دور باد (حاشا) که بزدل باشم! تو چه دانی که در آن حال که مردک با تو در بستر بود، من چند بار پا از خط بیرون نهاده ام؟»*

ب. الف. بزرگمهر    پنجم تیر ماه ۱۳۹۳

* از «کتاب کوچه»، حرف «ب»، دفتر سوم، زنده یاد احمد شاملو با همکاری آیدا سرکیسیان، چاپ نخست، ۱۳۷۷ (با ویرایش و پارسی نویسی از سوی اینجانب: ب. الف. بزرگمهر)
 
***

ظریف: با کشورهای «۱+۵» درباره خط قرمزها گفتگو نمی کنیم/ دشمنان دیگر نمی توانند فضای تحریمی قبل را علیه ملت ایران اعمال کنند

وزیر امورخارجه گفت:
«خطوط قرمز را رهبر معظم انقلاب مشخص می‌کنند و هر آنچه در مذاکرات بحث می‌شود با جزئیات خدمت ایشان گزارش می شود.»

به گزارش «تارنگاشت خانه ملت»، نشست گردهمایی عمومی «فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت» با حضور محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در تالار مدرس ساختمان مشروطه مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

ظریف در این نشست در مورد آخرین وضعیت گفتگوهای هسته ای و چالش های بین المللی و اوضاع عراق نکاتی را در میان نهاد و به پرسش های بیش از ۱۵ نفر از نمایندگان مجلس پاسخ داد.

وزیر امور خارجه در بخشی از سخنانش با بیان اینکه تحریم های شورای امنیت  و آمریکا از نظر ما غیرقانونی ، ستمگرانه و خلاف عرف و حقوق بین الملل است، تاکید کرد:
«تحریم های آمریکا علیه ملت ایران علاوه بر اینکه غیر قانونی است،  نوعی مداخله در امور تجاری کشورها نیز محسوب می شود که این خود به لحاظ منطقی غیر قانونی است.»

وزیر امور خارجه با بیان اینکه آماج تحریم ها، جدا کردن مردم از نظام بود که نتوانستند به این آماج خود برسند، افزود:
«در فاصله ۵ ماه و چند روزی که از توافق می گذرد، توانستیم علاوه بر آزاد کردن بخشی از پول های بلوکه شده ایران از تشدید تحریم ها جلوگیری کنیم.»

ظریف با بیان اینکه فشار بر ایران و تحریم های دوباره و بازگشت به وضعیت پیش از گفتگوهای ‍‍ژنو برای باختری ها دیگر ممکن نیست، گفت:
«توانستیم فضایی در سطح بین الملل ایجاد کنیم که حتی اگر مذاکرات هم به نتیجه نرسد آمریکا نتواند شرایط تحریم را مانند قبل اجرا کند.»

وی با تأکید بر اینکه در گفتگوها بر این تأکید داریم که به هر بهایی دنبال راه حل نباشیم، افزود:
«برخی دشمنان ملت تلاش می کنند تا فشارها را تشدید کنند، اما امروز برای افکار عمومی دنیا مشخص شده که ملت ایران اهل تعامل و گفتگو است؛ اما زیر بار حرف زور نمی رود و بر اصول خود ایستادگی می کند.»

ظریف خاطر نشان ساخت:
«دشمنان ملت ایران نمی توانند فضای سال قبل را بازسازی کنند و ما این را هم به آنها گفته ایم که فکر نکنید می توانید شرایط تحریمی گذشته را علیه ایران را اعمال کنید و خودشان نیز این واقعیت را می دانند.»

ظریف با بیان اینکه ما می دانستیم دشواری ها از هنگام نگارش توافق آغاز خواهد شد، گفت:
«می دانیم که روی خط قرمزها نباید گفتگو و توافق کرد؛ هر چند که آنها بخواهند بر روی خط قرمزها گفتگو کنند.»

وزیر امور خارجه گفت:
«ما به آنها گفته ایم مشخص کنید که تحریم ها چگونه رفع خواهد شد و اگر قرار است بی اعتمادی باشد ما هم به غربی ها بی اعتمادیم.»

وی با تأکید بر اینکه گفتگوها بسیار سنگین بود و همه ی وقت گروه گفتگو کننده هسته ای در سطوح گوناگون صرف گفتگو با همتایانشان می شد، افزود:
«آخرین دور گفتگو صبح پنجشنبه هفته گذشته شروع و صبح جمعه تمام شد.»

وزیر امور خارجه با بیان اینکه از دهم تا ۲۹ تیرماه با «۱+۵» و اشتون در بروکسل وارد گفتگو خواهیم شد، افزود:
«خطوط قرمز را رهبر معظم انقلاب مشخص می کنند و هرآنچه در گفتگوهای بحث می شود با جزئیات خدمت ایشان گزارش می شود و تیم گفتگو کننده خود را ملزم به اجرای دقیق سیاست های نظام و نقطه نظرات رهبری می داند.»

«خبرگزاری فارس»


این گزارش از سوی اینجانب، ویرایش و پارسی نویسی شده است.    ب. الف. بزرگمهر

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!