«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۲ شهریور ۱۷, یکشنبه

اندازه ی بزدلی و زشت خویی در اینجا بیش تر روشن می شود!


به گزارش زیر باریک شوید؛ آن را از تارنگاشت «عالیجناب بوقلمون» که هر روز به رنگی دیگر درمی آید، برگرفته ام. گزارشی است از دیدار وی با «اعضاي كميته فرزندان شاهد و ايثارگران» که پس از مشتی سخنان بی پشتوانه درباره ی جایگاه بلند شهیدان و جانبازان که گویا «صاحبان اصلي انقلاب به شمار مي‌روند» و همه ی ما وضعیت دشوار و گاه جانکاه خانواده های بسیاری از آنان را می دانیم و نیز «اشک تمساح» برای مردم سوریه، می گوید:
«اخيراً نقلي از بنده در مورد سوريه، بهانه سوء استفاده و تخريب‌هاي جديد توسط اينگونه رسانه‌ها را فراهم كرد كه به هيچ وجه صحيح نيست.»

با خود می اندیشم:
آیا یک روده ی راست در شکم این دروغگو هست؟ چه کسی از وی چنین نقل قولی کرده است؟ و آیا سخن بر سر نقل قول است یا نوار سخنرانی وی در یکی از روستاهای شمال کشور که روشن و آشکار و برای خوش رقصی های تازه برای «شیطان بزرگ»، دولت سوریه را به بهره برداری از جنگ ابزارهای شیمیایی بر ضد مردم کشور خویش، متهم نموده بود؟!

اینجاست که اندازه ی بزدلی و زشتخویی یکی از پلیدترین و فریبکارترین سردمداران تاریخ ایران که به لطف جاخالی دادن امپریالیست های انگلیسی و آمریکایی در برابر گروه های کناره روی انقلابی بزرگ و سستی و ناتوانی نیروهای چپ و مسلمانان انقلابی، ناسزاوار به بلندپایه ترین جایگاه های حاکمیت ایران دست یافت، روشن می شود. وی حتا از اندازه ای اندک از نیک اندیشی و درستکاری برخوردار نیست که رُک و پوست کنده از مردم ایران و سوریه و جهان پوزش بخواهد و دستِکم بگوید:
از دهانم در رفت؛ مرا ببخشید! بجای آن با گستاخی و دریدگی چشمگیری که همه ی نشانه های نمادین دیگر دولتمردانِ حاکمیت تبهکار جمهوری اسلامی را نیز به نمایش می گذارد، دیگران را به سوء استفاده از سخنان خویش متهم می کند! چه باید گفت، جز آنکه:
زهی بیشرمی و نابکاری!

ب. الف. بزرگمهر    ۱۷ شهریور ماه ۱۳۹۲


***

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آيت الله هاشمي رفسنجاني، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ديدار اعضاي كميته فرزندان شاهد و ايثارگران، با تأكيد بر جايگاه رفيع و بي‌بديل شهدا و جانبازان در نظام جمهوري اسلامي ايران گفت: شهدا و خانواده‌هاي آنان و ايثارگران، گل سر سبد نيروهاي ارزشي كشورند چون از بالاترين و ارزشمندترين سرمايه، يعني جان و هستي خود و عزيزانشان براي حفظ و تداوم انقلاب گذشته‌ و سرمايه‌گذاري كرده‌اند و در واقع از جمله صاحبان اصلي انقلاب به شمار مي‌روند.

ایشان در ادامه خون شهدا، صبر و استقامت خانواده‌هاي معزز آنان و ايثارگران را ضامن حفظ و تداوم انقلاب در مسير صحيح و درست خود توصيف كرد و با اشاره به بحرانهايي كه براي جهان اسلام در حال تكوين است بويژه تهديداتي كه عليه كشور سوريه انجام مي‌شود گفت: استكبار جهاني، درصدد سلطه مسلمانان در كشورهاي اسلامي منطقه است و در مورد سوريه نيز تهديد به دخالت و حمله مستقيم در اين كشور كرده‌اند.

آيت الله هاشمي رفسنجاني، با محكوم كردن شديد تهديدات اخير آمريكا و برخي كشورهاي غربي عليه كشور سوريه گفت: متأسفانه مردم سوريه كه حدود دو سال است درگير جنگ داخلي و انواع رنجها و آوارگي كم سابقه هستند در حال حاضر نيز مورد تهديد خارجي به بهانه‌هاي  هنوز اثبات نشده استفاده از سلاح شيميايي قرار گرفته‌اند.

ايشان با انتقاد شديد از همنوايي برخي رسانه‌هاي داخلي با اهداف دشمن كه حاضرند براي حفظ مصالح و منافع جناحي و سياسي، به خاطر دستمالي، قيصريه را به آتش بكشند گفت: اخيراً نقلي از بنده در مورد سوريه، بهانه سوء استفاده و تخريب‌هاي جديد توسط اينگونه رسانه‌ها را فراهم كرد كه به هيچ وجه صحيح نيست.

آيت الله هاشمي رفسنجاني افزود: كاربرد سلاح‌هاي كشتار جمعي از جمله شيميايي، توسط هر فرد، يا گروه، يا حكومتي در همه مكاتب و مذاهب، به ويژه دين مبين اسلام، مذموم و محكوم است و اين دول غربي بودند كه در جنگ تحميلي عراق عليه ايران، امكانات و مجوز بكارگيري اينگونه سلاحها را به عراق دادند. ايشان تأكيد كرد: ما براساس اعتقاداتمان به رغم توانايي استفاده از چنين سلاح‌هايي، هرگز مقابله به مثل نكرديم و كاربرد چنين سلاحهايي را نيز محكوم و آنرا حرام مي‌دانيم.

در ابتداي اين ديدار آقاي ميعاد صادقي رئيس كميته فرزندان شاهد و ايثارگران و تني چند از حاضران بطور جداگانه سخناني درخصوص مسائل و مشكلات اين خانواده‌ها و مراتب وفاداري و پايبندي آنان به اهداف و ارزشهاي انقلاب و نظام اسلامي و انتظارات ايثارگران بيان داشتند.
 
http://hashemirafsanjani.ir/content/ آخرین-سخنان-هاشمی-درباره-سوریه
 

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!