«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۱ خرداد ۸, دوشنبه

آیا دست های بهره کشان جهان را در پشت صحنه نمی بینید؟!

گرانی و کمبود روزافزون همه ی کالاها همراه با ارزانی و فراوانی همه گونه مواد مُخدّر در ایران

مدیرکل حوزه ریاست پزشکی قانونی کشور گفت: 
اکنون بحران کشور ایران مصرف تریاک، هروئین و شیشه است!

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ـ منطقه چهارمحال و بختیاری ـ دکتر قدیرزاده در همایش «آشنایی با مواد مخدر و روان‌گردان‌ها، علائم و عوارض جسمی و روانی و راه‌های تشخیص آزمایشگاهی» افزود:
از [واپسین دوره ی] زمان صفویه تاکنون، ایران بزرگترین مصرف کننده تریاک بوده است؛ این در حالی است که در دنیا حشیش، بیشترین مصرف را دارد.

وی اظهار داشت:
در حال حاضر، در دنیا مصرف تریاک دارای رتبه چهارم است؛ ولی ایران در این زمینه رتبه اول را داراست. به گفته وی، در دنیا ٩٠ میلیون نفر معتاد، مصرف کننده حشیش و ٢٢ میلیون نفر نیز مصرف کننده تریاک  هستند.

دکتر قدیرزاده با بیان اینکه روانگردان ها منشاء مرفین ندارند، ولی مواد مخدر منشا مرفین دارند، تصریح کرد:
مواد روانگردان، مواد شیمیایی هستند که روی عملکرد مغز تاثیر گذاشته و باعث علایم اولیه چون سرخوشی، تمرکز حواس، افزایش هوشیاری و افزایش انرژی می شود و قشر دانشجو و دبیرستانی، ورزشکاران، کارگران و همچنین بانوان (برای لاغری)، افرادی هستند که گرایش بیشتری به مصرف روانگردان نشان می دهند. وی با اشاره به افزایش مصرف «شیشه» در کشور از سال ٨٤ به بعد، تصریح کرد:
در چند دهه اخیر در دنیا این دسته از ترکیبات مورد استفاده قرار گرفته و در کشور ایران نیز طی چند سال اخیر، مصرف «شیشه» و «آمفامتامین» ها زیاد شده است.

دکتر قدیرزاده با بیان اینکه این مواد به صورت قاچاق وارد کشور می شوند، اظهار داشت:
در گذشته، جنوب شرقی آسیا محل توزیع و تولید این مواد بوده اما اکنون در همه جا گسترش یافته است. به گفته وی، هزینه تولید یک کیلو «شیشه» در کشور حدود ۵ میلیون تومان است که در کارگاه های زیر زمینی تولید می شود.

دکتر قدیرزاده با بیان اینکه میزان کشفیات نیروی انتظامی در سال ٨٨ به اوج خود رسید، تصریح کرد:
هر اندازه مصرف «شیشه» در کشور زیاد شود، جرایم کشوری نیز افزایش می یابد. وی افزود:
بیماری های روانی در اثر مصرف «شیشه» بسیار زیاد است به طوری که ۷٠ درصد بیماران اورژانس های بیمارستان های روانی را مصرف کنندگان «شیشه» به خود اختصاص داده اند.

دکتر قدیرزاده اظهار داشت:
چهارمحال و بختیاری با توجه به توریست پذیر بودن باید بر مصرف «شیشه» در استان نه تنها حساسیت داشته باشد که با ایجاد آگاهی از این دشواری در این استان جلوگیری شود.

برگرفته از «ایسنا»:

این گزارش در برخی جاها بویژه نشانه گذاری ها از سوی اینجانب ویرایش شده است. عنوان، زیرعنوان، برجسته نمایی ها و افزوده های درون [ ] نیز از آنِ من است.     ب. الف. بزرگمهر

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!