«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۱ اردیبهشت ۳, یکشنبه

کینه ای شتری در کار نیست؛ سرسپردگی و مزدوری است!


تارنگاشتی وابسته به محافل حاکمیت ایران، گزارشی زیر عنوان «راز کینه امیر قطر از قذافی» درج نموده که دربردارنده ی نکته های تازه ای از نوکرصفتی و سرسپردگی رژیم شیخک نشین قَطُر در همکاری و همدستی با امپریالیست ها در کشتار مردم لیبی و رهبر آن و نیز کوشش های خرسک حاکم بر این کشور کوچک در آشوب های سوریه است. این تارنگاشت کوشش نموده تا مزدوری و سر سپردگی رژیم قطر به امپریالیست ها را به کینه ی شخصی امیر قطر از رهبر لیبی نسبت دهد؛ ولی، حتا اگر چنین کینه ای در میان بوده و نقشی در ماجرای از میان بردن معمر قذافی داشته، چنین برخوردی از سوی این گاهنامه در بهترین حالت آن نادانی نویسنده یا نویسندگان آن را به نمایش می گذارد؛ زیرا به این ترتیب، مزدوری و سرسپردگی رژیم قطر به امپریالیست ها در سایه مانده و از دید خواننده دور نگاه داشته می شود.

ب. الف. بزرگمهر   سوم اردی بهشت ماه ١٣٩١

***

راز کینه امیر قطر از قذافی

پایگاه روسیا الیوم در مطلبی با عنوان «قذافی قربانی زبانش شد» آورده است :
«شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» ولیعهد قطر در اکتبر سال گذشته تاکید کرد صدها قطری از جمله یگانهای مخصوص این کشور در کنار انقلابیون لیبی جنگیده اند.

این پایگاه می افزاید: پس از موفقیتی که قطر در لیبی به دست آورد، کوشید که این سناریو را در سوریه نیز تکرار کند. بنابراین افراد داوطلب به سوریه اعزام شدند. این افزون بر فرستادن مقادیر زیادی سلاح برای مخالفان سوری با دستور شیخ حمد بن خلیفه امیر قطر بود.

پایگاه مذکور نوشت: بنابر اطلاعات رسیده، تلاشهای قطر ضد قذافی به مشارکت دوحه در کنار انقلابیون خلاصه نمی شود که آنها در قتل معمر قذافی نیز دخالت داشته اند و فرمانده گروه قطری ضربه نهایی را به دیکتاتور مقتول وارد کرده است نه یک جوان ١٨ ساله آنگونه که رسانه ها نقل کرده اند.

این پایگاه می افزاید: یک کشتی روسی که در دریای مدیترانه حضور داشته، گفتگوی راه دور فرمانده نیروهای ویژه قطری در لیبی با «امیر حمد» را ضبط کرده که طی آن حاکم دوحه وعده پاداش قابل توجه به قاتل دشمن سرسخت خود (معمر قذافی) داده است.

پایگاه مذکور بیان کرد: علت کینه امیر قطر از معمر قذافی توهین دیکتاتور مقتول به وی در طی اجلاس سران کشورهای عربی در سرت بوده است که طی آن قذافی خطاب به حمد گفته بود: برادر خیلی چاق و همانند بشکه شده ای و صندلی گنجایش تو را ندارد.

این پایگاه نوشت : امیر قطر که در آن هنگام ١٦٠ کیلوگرم وزن داشت، در قبال آن توهین آشکار سخنی بر زبان نیاورد تا بعدها پاسخ این اهانت را بدهد.

پایگاه مذکور بیان کرد: بر اساس مکالماتی که کشتی جاسوسی روسی آن را شنود کرده است نیروهای ویژه قطر در یکی از خودروهای کاروانی که هدف بمباران قرار گرفت اسناد مهمی از آرشیو شخصی دیکتاتور مقتول را پیدا کردند که یکی از آنها راز حمایت قذافی از نیکلا سارکوزی رئیس جمهوری فرانسه در تبلیغات انتخاباتی اش را برملا می کرد.

«مهر» شنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۱

این گزارش تا اندازه ای از سوی اینجانب ویرایش شده است.     ب. الف. بزرگمهر

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!