«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۱ فروردین ۲۸, دوشنبه

به پاس دانشمند بزرگ سرزمین آریانا


محمدصدیق افغان (زاده ی ۱۳۳۶ خ)، بنیان‌گذار علم تازه ی «ریاضی فلسفی» در جهان است. او را برخی ـ شاید از سر حسادت ـ با ده‌ها چهره، مانند: غیبگو، ریاضیدان، عضو کا جی ب، مشاور ملامحمدعمر مجاهد و مدعی خلافت در روی زمین معرفی کرده‌اند.

زندگینامه
محمدصدیق افغان در سال ۱۳۳۶ خورشیدی در شهر کابل زاده شد. تحصیلات ابتدایی را در افغانستان به پایان رسانید و تحصیلات عالی را در دانشگاه مسکو تا درجه ی دکترا ادامه داد.

وی با پایه گذاری «ریاضی فلسفی»، علم ریاضی را وارد مرحله ی تازه ای کرد که بوسیله ی آن می‌توان هزاران مجهول را از یک معلوم به‌دست آورد و آن را به ‌طریقه «انتگریشن» در دو بعدی و سه‌بعدی به مطالعه گرفت که نتایج حاصله راهگشای بسیاری از مسایل حل نشده علوم طبیعی و اجتماعی است. این نخسین‌بار در تاریخ بشر است که علوم اجتماعی بوسیله ی مطالعه ی اعداد از طریق ریاضی تجزیه و تحلیل می‌شود. از این روی، او را بنیان‌گذار دانش تازه ی «ریاضی فلسفی» در جهان نامیده‌اند.

صدیق افغان مطالعه کیفی اعداد را در کنار مطالعه کمی مطرح کرد که به‌وسیله آن می‌توان به مسایلی دست یافت که به آینده‌ها تعلق دارد یا گذشته‌ها را بیان می‌کند.

به گزارش خبرگزاری صدای افغان (آوا)، محمدصدیق افغان، رییس «مرکز تحقیقاتی ریاضی فلسفی جهان»، از سوی «آکادمی علوم حقوقی مسکو» به روسیه دعوت شد و در کنفرانس بین‌المللی حقوق بین‌الدول شرکت کرد. در این مراسم که دانشمندان بسیاری از کشورهای مختلف حضور داشتند، صدیق افغان، با ارائه ی مقاله‌ای مقام نخست را بدست آورد و دانشمندان روسیه به وی مدال افتخار دادند.

به‌گفته ی صدیق افغان، «او در این مقاله، رابطه شرق و غرب و تاریخ کشورهای روسیه و آمریکا را از دیدگاه ریاضی فلسفی مورد ارزیابی قرار داده است.»

برپایه ی گزارش «آریانا نیوز»، «نام محمدصدیق افغان، رییس مرکز تحقیقات ریاضی فلسفی جهان، درج فهرست فیلسوفان نامدار سال ٢٠۱٢ میلادی جهان شد. هر سال در ایالات متحده ‌ی امریکا نام یکی از اشخاص نامدار جهان در کتابی به‌نام «کی کیست؟» (who is who) ثبت می‌شود. در این کتاب تاکنون نام‌های پنجاه‌ و پنج هزار تن از زنان و مردان ثبت شده است.

برگرفته از «دانشنامه ی آریانا»:

این نوشتار از سوی اینجانب ویرایش و پیرایش شده است.      ب. الف. بزرگمهر

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!