«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۱ فروردین ۲۵, جمعه

نه کم تر از یک تبهکاری جنگی!

دولت های امپریالیستی ایالات متحد، بزرگ ترین تبهکاران جنگی و اقتصادی دوران کنونی!

«دولت ایالات متحد (اتازونی) بیش از ٤٩٣ میلیون دلار از سرمایه های کوبا را از سال ٢٠١٠ به عنوان بخشی از راه بندان اقتصادی گرانبار شده از سوی واشنگتن بر علیه خلق «کاراییب» (Caribbean) به تاوان (مصادره) گرفته است.

این مبلغ در یک گزارش رسمی از سوی «اداره بازرسی سرمایه های خارجی» وابسته به دایره ی خزانه داری ایالات متحد که از کوبا به عنوان کشور پشتیبان تروریسم یاد شده، تایید شده است.

با سود بردن از بهانه ای همانند، دولت ایالات متحد ٢٢٤ میلیون دلار از سرمایه (تنخواه) های کوبا در سال ٢٠٠٩ را به تاوان گرفته است.

این سند، منتشر شده از سوی «پرنسا لاتینا» نشان می دهد که افزون بر این، حاکمیت ایالات متحد شش دارایی [غیرمنقول] دولت کوبا در نیویورک و «واشنگتن دی سی» را از آنِ خود نموده است.

دولت ایالات متحد، راه بندان اقتصادی، بازرگانی و مالی بر علیه کوبا را که برای این کشور [تاکنون] بیش از ٩۷۵ میلیارد دلار هزینه دربرداشته از بیش از ۵٠ سال گذشته پی می گیرد و [با این کار] پیمان شکنی منشور سازمان ملل و همه ی هنجارهای حقوق بین الملل را پی ریخته است.»

برگردان از متن انگلیسی: ب. الف. بزرگمهر

عنوان و زیرعنوان نوشتار از آنِ من است.  ب. الف. بزرگمهر

با سپاس از دوست فرستنده ی "ناشناس"



هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!