«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۰ شهریور ۲۴, پنجشنبه

آیا چنین یورش هایی به تنهایی از «هَکِر»های جمهوری اسلامی برمی آید؟


پس از فیلتر شدن تارنوشتم از ابتدای بهمن ۱۳۸۹ از سوی جمهوری اسلامی، تاکنون بارها و بارها آماج یورش های «هَکِرها» قرار گرفته ام. با آنکه به دلیل آشنایی نسبی به ایمنی های اینترنتی، رایانه ام را کم و بیش خوب ساز و برگ داده ام تا از ورود بیگانه به آن در امان باشم، موج یورش ها به اندازه ای بوده است که گاه ناچار به قطع بی درنگ اینترنت و بازرسی دوباره و دوباره ی رایانه (اسکن و ...) شده ام.

در آخرین نمونه ی این گونه یورش ها، امروز با یورش بی پیشینه ای روبرو شدم که با سودبری از گونه ای فن آوری نرم ابزاری ( به گمانم: Infinite loop) ای ـ میلی را که فرستاده بودم، هربار با ۱۰۰ ای ـ میل بازگشت می داد (Bounce).

پیش تر در نوشتارهای گوناگونی درباره ی سوء استفاده شرکت های بزرگ بین المللی از شرایط ایران هشدار داده بودم.* آنها، آنگونه که خود می گویند: سوراخ خوبی در بازار یا به گفته ی خود ما «سوراخ دعا» یافته اند. همه چیز، نخست با ساختن صافی (فیلتر) برای رژیم پلید جمهوری اسلامی آغاز شد. شرکت های گوناگونی در اروپا و شاید نیز در ایالات متحد، پول بسیار هنگفتی از این راه به جیب زدند و بخشی از درآمد سرسام آور نفتی سالیان کنونی ایران را که می بایست برای آبادانی و رفاه مردم هزینه می شد، چاپیدند. پس از آن نوبت نفوذ در سامانه های ای ـ میل درون ایران و سپس سامانه های ای ـ میلی که «سِروِر» (server) آن در بیرون از ایران بود، رسید. این واپسین نمونه، برای اینجانب که سال ها «نرم ابزار»های گوناگون ساخته و تا اندازه ای نیز به دشواری ها و چالش های ایمنی در اینترنت آشنا هستم، جای چون و چرای بسیاری بر جای نهاده است. هنوز هم نتوانسته ام بپذیرم که به عنوان نمونه فلان «هَکِر» در جمهوری اسلامی (خبر چندی پیش در رسانه های امپریالیستی) با تصویربرداری و ساخت و پرداخت (جعل) لیسانس شرکتی در ایالات متحده یا کانادا و در واپسین نمونه ی آن یک شرکت هلندی توانسته باشد رمز عبور کاربران سامانه های ای ـ میل «یاهو»، «گوگل» و ... را باز کرده و در اختیار رژیم پلید جمهوری اسلامی گذاشته باشد. به گمان من کار بسی بیش از این ها بیخ دارد و «گوگل»، «یاهو» و ... شرکت های دیگر و نیز سازمان های جاسوسی امپریالیستی و برادرخوانده هایشان در ایران در آن دست دارند.

گفته شده است که امنیت کاربران «گوگل»، «یاهو» و ... تنها در ایران در خطر قرار گرفته است. چنین گفته ای بی چون و چرا در بهترین حالت آن ساده لوحانه و نادرست است؛ زیرا، چنانچه «هَکِر»های جمهوری اسلامی توانسته باشند به رمز عبور کاربران «گوگل»، «یاهو» و مانند آنها که «سِروِر»
آنها بیرون از ایران قرار دارد، دست یافته باشند، معنای آن دستیابی آنها به رمز عبور کاربران بیرون از ایران چنین سامانه هایی نیز هست. به همین دلیل است که جُستار همکاری چنین شرکت هایی (بی گفتگو با اجازه و نظارت سازمان های جاسوسی کشورهای خود چون «سیا»، «ام آی سیکس» و ...) با رژیم جمهوری اسلامی را نباید از نظر دور داشت. همه نمودها و نشانه ها و از همه مهم تر زمینگیر شدن هرچه بیش تر سامانه امپریالیستی و نوکران خودکامه و "دمکرات" آن در همه جای جهان (دربرگیرنده ی رژیم جمهوری اسلامی) گواه بر آن است که چنین همکاری هایی به گونه ای گسترده و فراگیر میان همه ی آنها وجود دارد؛ افزون بر آنکه برای شرکت های امپریالیستی «پول بو نمی دهد»** و آن را در همه جا می جویند و می یابند!

آماج سیاسی همه ی آنها نیز روشن است:
جلوگیری هرچه بیشتر و پرشتاب تر نیروهای پیشرو و انقلابی جهان از سودبری فن آوری های نو برای آگاهی رسانی و سازماندهی توده های مردم در همه جا و آفرینش جو بی اعتمادی گسترده در میان آنها!

بر همه ی آگاهان و کوشنگان سیاسی و نیز همه ی کسانی که آزادی رسانه ها و از آن میان اینترنت و امنیت نامه نگاری های الکترونیکی را پاس می دارند، بویژه آنها که در کشورهای "دمکراسی" باختری زندگی می کنند، بایسته است که به چنین گندکاری هایی در همه جا اعتراض نمایند و از دولت ها و شرکت های درگیر در چنین بی آبرویی بیمانندی، پاسخ شایسته و بایسته بخواهند. باید به همه ی آنها نشان داد که با مشتی کور و کر و نادان طرف نیستند. در این باره، بویژه پاسخگو بودن (مسوولیت) ما ایرانیان به حکم: «هر که بامش بیش، برفش بیشتر» به دلیل ها و انگیزه های گوناگون بیرون از چارچوب این نوشتار، از بسیاری ملت های دیگر بیش تر است.

توجه داشته باشیم که این جُستار در آینده نزدیک از اهمیت بازهم بیشتری برخوردار خواهد شد!
   
ب. الف. بزرگمهر        ۲۴ شهریور ۱۳90


* بازهم مانند نمونه ی پیشین!


تلاش هکرهای مستقر در ایران برای نفوذ در یاهو، جی میل و اسکایپ


شاهد از غیب رسید ...


درخواستی از بینندگان و دوستان ارجمند!


نیمی از حقیقت، دروغی بیش نیست!


سر گُنده هنوز زیر لحاف است!


اینترنت و چالش های پیش‌رو در آینده‌ی نزدیک


معرفی ماهنامه «کازیوه» (سپیده دم) و یک یادآوری


** گفته ی نرون، امپراتور خونخوار رُم باستان که در دوران کنونی بخوبی از سوی «سوسیال دمکرات» ها و «سوسیال لیبرال»ها و همه ی حزب ها و سازمان هایی که به «کارگرهمبستگی جهانی» (انترناسیونالیسم پرولتری) پشت کرده و با سازش با «بورژوازی» "خودی" به چاپیدن کشورهای دیگر و شرکت در جنگ های امپریالیستی پرداخته و می پردازند، مورد استفاده قرار گرفته و می گیرد.

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!