«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۰ مهر ۲, شنبه

«جی‌میل» هم فارسی‌زبان شد!


«جی‌میل»، امروز زبان فارسی را به عنوان قابلیتی ویژه به افزونه‌های خود اضافه كرد.

به گزارش خبرنگار فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، غول عظیم موتورهای جستجوگر («گوگل») سرویس ارائه خدمات پست الكترونیكی («جی‌میل») خود را فارسی كرد.

امروز «گوگل» برروی وبلاگ رسمی خود اعلام كرد كه از این پس زبان فارسی هم به بانك زبان‌های پست الكترونیكی «جی‌میل» اضافه شده و از این پس تمامی فارسی‌ زبان‌ها می‌توانند به راحتی به تعامل با این سرویس پست الكترونیكی به زبان مادری خود ارتباط برقرار كنند.

برروی این وبلاگ «گوگل» درباره هدفش از انجام این كار اعلام شده است، ما می‌خواهیم محصولاتمان در تمام جهان در دسترس و قابل استفاده باشد و این بدین معنی است که ما باید این محصولات را به بیش‌ترین تعداد زبان ممکن ارائه دهیم و به همین منظور تیم‌های جی‌میل و بومی‌سازی با هم همکاری کرده‌اند تا «جی‌میل» را در ۵۳ زبان به مردم دنیا ارائه کنند و امروز این عدد به ۵۴ می‌رسد؛ چرا که پس از همکاری نزدیک با تیم فارسی ما مفتخریم که فارسی را به عنوان جدیدترین زبان «جی‌میل» معرفی کنیم.

كاربرانی كه علاقمند به فارسی‌سازی زبان «جی‌میل» خود هستند كافی است طبق مراحل زیر عمل كنند:

۱. وارد حساب Gmail خود شوید.

۲. برروی نماد چرخ دنده بالای صفحه و سپس «تنظیمات Mail»‏ (Mail settings) کلیک کنید.

۳. زبان فارسی (Persian) را از منوی کشویی «زبان نمایشگر Gmail» ‏(Gmail display language) در بخش «زبان» (Language) انتخاب کنید.

۴. روی «ذخیره تغییرات» (Save Changes) کلیک کنید.

هنگامی که تنظیمات زبان را در حساب «جی‌میل» برروی «دسک‌تاپ» به‌روزرسانی کردید، همان تغییرات در حساب «جی‌میل» موبایل (Gmail for Mobile) هم اعمال خواهد شد و نسخه موبایل Gmail هم که از طریق مرورگر وب روی موبایل یا رایانه لوحی (تبلت) قابل دسترس است، امکانات زبان فارسی را فراهم کرده است (البته نیاز به پشتیبانی فارسی در سیستم‌عامل دارد).

خبرگزاری دانشجویان ایران ـ تهران

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!