«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۴۰۱ اسفند ۹, سه‌شنبه

یورش نیروهای امنیتی برای جلوگیری از برگزاری گردهمایی بازنشستگان در برابر مجلس

بنا بر گزارش‌های رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز سه‌شنبه ۹ اسفندماه ۱۴۰۱ از حوالی ساعت ۸ صبح نیروهای سرکوبگر امنیتی و انتظامی با قُرُق خیابان‌ها و مسیرهای منتهی به مجلس مانع از حضور و شکل‌گیری تجمع بازنشستگان شدند.

از همان ساعات اولیه صبح و پیش از زمان شروع تجمع اقدام به دستگیری بازنشستگان نمودند. مأموران امنیتی با اِعمال خشونت و هتاکی به بازنشستگان تعداد زیادی را مورد ضرب و شتم قرار داده و بیش از ۱۰۰ نفر از مردان بازنشسته را بازداشت کرده و به بازداشتگاه پلیس امنیت در مجاورت زندان قصر انتقال دادند.

بگفته‌ی همکاران ما تعداد زیادی از زنان بازنشسته نیز بازداشت شدند که با ۳ یا ۴ ون به مکان نامعلومی منتقل شدند.

همگی بازداشت‌شدگان حوالی غروب آزاد شده‌اند؛ اما حجم خشونت و سرکوبی که امروز حکومت علیه بازنشستگان معترض انجام داد بی‌سابقه و نشان از ضدیت‌ و ترس‌اش از حق‌خواهی و مطالبه‌گری در جامعه است.

لازم به ذکر است که برخورد خشن مأموران تنها به مقابل مجلس ختم نمی‌شد و نیروهای سرکوبگر در مترو بهارستان نیز مستقر شده و ضمن هتاکی و برخورد خشونت‌آمیز به تمامی عابران، سعی در ایجاد فضای رعب و وحشت داشتند.

این برخوردهای سرکوبگرانه حکومت علیه بازنشستگان در حالی صورت می‌گیرد که آنان را بیشتر از هر زمان دیگری به باتلاق فقر و فلاکت کشانده است. در مقابل اجرای حقوق قانونی که برای بازنشستگان مصوب شده است مقاومت می‌کند و با تحمیل وضعیت اسفبار معیشتی به جامعه، خانواده‌ها را ورطه‌ی نابودی و فروپاشی کشانده است و حتی حاضر به تحمل یک تجمع اعتراضی از طرف آنان نیست.

بازنشستگان، کارگران، معلمان و تمامی مزدبگیران خوب می‌دانند که حاکمیت حاضر به تحقق خواست و مطالبات و کمترین میزان از بهبود در وضعیت معیشتی آنان نیست و هیچ راهی بجز تلاش برای ایجاد تغییراتی بنیادین برای برون‌رفت از این جهنم باقی نمانده است.

اتحادیه آزاد کارگران ایران برخورد سرکوبگرانه و بازداشت بازنشستگان را قویاً محکوم می‌کند و اعلام می‌دارد که تنها راه پایان دادن به این وضعیت فاجعه‌بار کنونی، اتحاد عمل تمامی کارگران و سایر مزدبگیران شاغل و بازنشسته و دیگر اقشار و‌ گروه‌های معترض جامعه برای پیشبرد مبارزات متحدانه و منسجم‌شان است.

اتحادیه آزاد کارگران ایران ـ نهم اسپند ماه ۱۴۰۱ (برگرفته از «تلگرام» نهم اسپند ماه ۱۴۰۱)

بختی برای ویرایش این گزارش نداشتم و تنها برنام و تاریخ آن را اندکی پارسی نویسی نمودم.  ب. الف. بزرگمهر

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!