«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۴۰۰ دی ۱۵, چهارشنبه

وختی همه ماجرا را می دانند، چه جایی برای پنهانکاری؟!

وختی همه ماجرا را می دانند، چه جایی برای پنهانکاری؟! ارباب مان نیمه ی آخر را گردن گرفته بود؛* نیمه ی نخست هم ناگزیر بر دوش ما و دیگر نوکران افتاد تا تاوان بدقولی اش را بدهیم.** نارو زدن کار خوبی نیست. ما درد شما و رهبرتان را خوب درمی یابیم.

از زبان «چویی جون کون»:   ب. الف. بزرگمهر   ۱۵ دی ماه ۱۴۰۰

* قزوینی با پسركی قول كرد كه یك دینار بدو بدهد و یك نیمه كیر در كون او كند. چون بخفت؛ مردك تمام در كونش انداخت.

گفت: نه یك نیمه قول كرده بودیم؟

گفت: من نیمه ی آخر قول كرده بودم!

جاودانه عُبید زاکانی

** خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، ایرنا، از قول یک «منبع آگاه» گزارش داده که سفر هیات دیپلماتیک کره‌ای به وین «هیچ ارتباطی به مذاکرات هسته‌ای بین ایران و ۱+۴ ندارد».

وزارت خارجه کره جنوبی روز ۱۴ دی گفته بود که یک دیپلمات ارشد این کشور برای بررسی راه‌های آزادسازی دارایی‌های مسدود شده ایران در سئول، راهی وین شده تا با اعضای برجام دیدار کند.

بر اساس این گزارش، چویی جونگ ـ کون، معاون وزیر خارجه کره جنوبی، از روز سه‌شنبه به مدت پنج روز در وین خواهد بود و با تیم‌های مذاکره‌کننده دیدار می‌کند.

تکذیب ایرنا در حالی است که این خبرگزاری در گزارش دیگری اعلام کرده که مقام کره‌ای قرار است با علی کنی، معاون وزیر خارجه ایران، در وین دیدار و گفت‌وگو کند.

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران، در این زمینه گفته که «حضور مقام وزارت خارجه کره در وین یک تصمیم شخصی بوده و طرف‌های ثالث به خاطر مسائل دوجانبه و چندجانبه درخواست دارند در وین حاضر شوند.»

حدود هفت میلیارد دلار از دارایی‌های ایران از محل فروش نفت به کره جنوبی، سال‌هاست که به‌دلیل تحریم‌های آمریکا در بانک‌های سئول مسدود شده و آزادی آن‌ها نیازمند اجازه ایالات متحده است.

ایران و کشورهای باقیمانده در برجام همراه با آمریکا در وین در حال مذاکره برای بازگشت تهران و واشینگتن به تعهدات خود در چارچوب این توافق هستند.

برگرفته از «خبرخوان» تارنگاشت دروغپردازِ و بی هیچگونه مسوولیتِ اخلاقیِ وابسته به وزارت امور خارجی یانکی ها: «رادیو فردا»   ۱۵ دی ماه ۱۴۰۰

بختی برای ویرایش این گزارش نداشتم.  ب. الف. بزرگمهر

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!