«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۴۰۲ آذر ۱۹, یکشنبه

جشن بی جشن! بروید برای اباعبدالله مظلوم گریه کنید ـ بازپخشش

ما باید توی مغز این زنان ورپریده بکوبیم تا مردان هم سر جای خود بنشینند و فرمانبردار شوند

از گفتگوی راه دورِ مُلّای گماشته شده از زمان خمینی در پاوه با «کیرِ خرِ نظام»:
ـ ... دورِ سرت بچرخم، این جشن و حرکات موزون زنان و مردان با یکدیگر بوی خوبی نمی دهد؛ انار را بهانه کرده اند تا پروردگار را برآشفته کنند.

ـ بله! این انارهای سرخرنگ که بدست گرفته و می چرخانند، معنایی جز انقلاب ندارد. می خواهند دوباره انقلاب کنند و نمی دانند که ما یکبار انقلاب کردیم و همان، آخرین انقلاب بود! درست همانگونه که پس از «خاتم الانبیاء»، دیگر هیچ پیامبری از «اولی العزم» گرفته تا «کوچک عزم» حق ظهور ندارد، پس از انقلاب اسلامی نیز هیچ انقلابی در ایران و حتا جهان معنا و مفهوم ندارد! این دست در دست هم دادن های زن و مرد در این جشنواره ها و حتا مهمانی های کوچک خودمانی که تازگی ها برای ایز گم کردن، نام «دورِ همی» به آن ها داده اند، بیم دست به یکی شدن زن و مرد با هم بر ضد نظام مقدس آسمانی ریسمانی مان را همراه دارد. خوب! البته ما ناگزیریم جلوی کارهای زشتی چون حرکات موزون که در اسلام معنا و مفهومی ندارد را بگیریم و با کاربرد زبانی برگرفته از اسلام و قرآن، بگونه ای هنرمندانه بخورد عوام النّاس بدهیم؛ کاری که شما بدرستی روی آن، انگشت نهاده و گوشزد نموده اید؛ ولی خطر بزرگ تر در آن یکی شدن نهفته است. ما باید توی مغز این زنان ورپریده که به هر بهانه ای پای در میدان می نهند و بازار را گرم می کنند، بکوبیم تا مردان هم سر جای خود بنشینند و فرمانبردار شوند. با این همه، چنانچه خدای ناکرده بر کردار ناپسند و زشت خود، اصرار کردند، لت و پارشان کنید و انارهای شان را غنیمت بگیرید؛ انشاء الله خُمس آن را هم برای ما بفرستید تا تناول کنیم. هیچ اناری، خوشمزه تر از انارِ دشمن نیست. موید باشید انشاء الله!

ـ از سخنان پر بصیرت حضرتعالی محظوظ شدیم و چشم مان روشن شد. تکلیف روشن است ...

ب. الف. بزرگمهر   چهارم آبان ماه ۱۳۹۷

https://www.behzadbozorgmehr.com/2018/10/blog-post_75.html

مُلّا قادر قادری، نماینده ولی فقیه، جلوی جشن انار در پاوه را گرفت. (رسانه ها)

روزهای ۲۶ و ۲۷ مهر ماه ۱۳۹۷ در دو روستای ناو و سلین در منطقه ی اورامان شهرستان سرو آباد، جشنواره ی انارانه برگزار شد. مُلّا قادر قادری، نماینده «کیرِ خرِ نظام» در شهر پاوه، در نیایش آدینه ی روز ۲۷ مهرماه آن شهر در آن باره گفت:
«چنین برنامه هایی که دختر و پسر در آن جمع و سبب بروز مشکلات شوند را نداشته‌ایم و این برنامه ها در جمهوری اسلامی و در دولت فعلی باب شده است.» 

***

برگزاری جشن انارانە در پاوە پس از سخنانِ امام جمعە ی این شهر پوچ شد

پس از آنکە مُلّا قادر قادری، در نیایش آدینه ی این هفتە در سخنانی، برگزاری جشنوارە های انارانە در کوردستان را بیهودە خواند، یکی از جشنوارەهای انارانە در این شهر پوچ شد (بجای «لغو گردید»).

بە گزارش خبرگزاری گزارشگران جوان، رستمی مسوول برگزار کننده ی «جشن انارانه» ی باینگان گفتە است کە «به علت فتوای تعدادی از علمای دینی که عنوان کردند جشن انارانە مناسب شریعت نیست و حرکات موزون به همراه دارد، این جشن امسال در بخش باینگان لغو شد.»

مُلّا قادر قادری، امام جمعه و نماینده ی «ولی فقیه» در پاوه، در خطبه‌های نیایش آدینه ی ۲۷ مهر ماه ۱۳۹۷ با انتقاد از برگزاری چنین جشنواره‌هایی گفت:
«چنین برنامه هایی که دختر و پسر در آن جمع و سبب بروز مشکلات شوند را نداشته‌ایم و این برنامه ها در جمهوری اسلامی و در دولت فعلی باب شده است.»

امام جمعه پاوه که از آغاز فرمانروایی جمهوری اسلامی با فرمانِ خمینی به عنوانِ امام جمعه و نماینده ی ولی فقیه در این شهر برگزیده شده، درباره ی برگزاری جشنواره انارانه همچنین افزود:
«متأسفانه علیرغم انتقادات و تذکرات سال گذشته، امسال نیز در پاوه برای این جشن‌ها برنامه‌ریزی کرده‌اند؛ اکثر بالاتفاق این مردم مسلمان و معتقد و اهل دین هستند و از مسئولان شهرستان می‌خواهم به اعتقادات مردم ما احترام گذاشته و عامل و وسیله این کار نشوند چرا که قطعاً پروردگار از ما ناراحت می‌شود.»

آیین انارانە ی باینگان، قرار بود در تاریخ ١٨ آبان ماه امسال برگزار شود.

برگزاری این آیین ها بە گرمی (بجای «رونق») اقتصاد مناطق یاد شده و کشیده شدنِ پیروان دیگر کیش ها و آیین ها چون کلدانیان، آشوری ها و بهاییان در این آیین ها انجامیده است؛ [روندی] که بە گفتە ی کنشگرانِ هورامان، خشم مسوولین رژیم را در پی داشته است.

برگرفته از «کُردانه»  دوم آبان ماه ۱۳۹۷

این گزارش از سوی اینجانب، ویرایش، پارسی و بازنویسی شده است. برجسته نمایی های متن و افزوده های درون [] نیز همه جا از آنِ من است.    ب. الف. بزرگمهر

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!