«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۷ مهر ۸, یکشنبه

بحمدلله خُمس و زِکات شان را تمام و کمال پرداخت کرده اند!

به گزارش زبر اندکی باریک شوید. باری دیگر، دزدانی سر گردنه سرمایه ی کلانی بار زده و از کشور بیرون زده اند؛ این بار نه جایی چندان دور زیر سایه ی «شیطان بزرگ» یا بهشت دزدان جهان: کانادا یا حتی سوییس یا یکی دیگر از کشورهای اروپایی که همین بغل گوش ایران: ترکیه که چندی پیش شرایط شهروندی آن کشور را آسان تر نمود؛* و کیست که نداند، شمار بسیاری از کلان دزدان درون و پیرامون رژیم سگ مذهب فرمانروا بر ایران، پایی نیز در این کشور اسلام زده دارند؛ هر که خرپول تر، خوش قدم تر!

از این که بگذریم، شیوه ی برخورد مادربخطای دروغگویی در جایگاه دادستان تهران شایان درنگ است. وی تنها به همین بسنده می کند که بگوید: «... از کشور خارج شده‌اند»!** و آماج گفته، بی هیچ گمان و گفتگو، کاهش فشار سپرده گذاران در آن بنگاه ساخته و پرداخته از سوی دزدان و ریختن آب پاکی روی دست همه است. وی با گستاخی و خود را به کوچه ی علی چپ زدن، در حالی به سپرده گذاران سپارش می کند تا سپرده های خود را به «بانک و موسسات مالی مجاز»** بسپارند که تاکنون چندین و چند بار، سپرده گذارانی چند از سوی بانک ها و بنگاه های دیگری که بسیاری از آن ها از پشتوانه ی دولتی و پشتیبانی «بانک مرکزی» برخوردار بوده اند، گَزیده شده و بزبان کژدم گزیده ی کلان دزدان اسلام پیشه: «مال» شان بر باد رفته است. این مادربخطا همچنین دروغ می گوید که «تمام حساب‌ها و اموال ... توقیف شده است.»**

افزون بر فرار یا فرار داده شدنِ هر از گاهیِ و بی دردسرِ این یا آن کلان دزد از کشور، اینکه چنین حرامزاده ای در جایگاه دادستان تهران به چنین دروغ های آشکاری دست می یازد، نشانه ای دیگر از گسترش بیمانند آلودگی ها و تبهکاری های اقتصادی و مالی باندهایی تو در تو و تنیده در یکدیگر در رژیمی سزاوار سرنگونی است. با خود می اندیشم، همین مانده بود که پا فراتر نهاده و بگوید:
... بحمدلله خُمس و زِکات شان را تمام و کمال پرداخت کرده اند!

ب. الف. بزرگمهر   هشتم مهر ماه ۱۳۹۷

پی نوشت:

* «دولت رجب طیب اردوغان با آسان نمودن زمینه های سرمایه‌گذاری در ترکیه ... راه دریافت [هوده] شهروندی این کشور برای بیگانگان را هموارتر کرد. بر بنیاد قانون های تازه، هر شهروند بیگانه که در ترکیه زمین یا باغی به ارزش ۲۵۰ هزار دلار دارد، می‌تواند شهروندی آن کشور را دریافت نماید ...» برگرفته از تارنگاشت دروغپردازِ و بی هیچگونه مسوولیتِ اخلاقیِ وابسته به وزارت امور خارجی یانکی ها: «رادیو فردا»  ۲۸ شهریور ماه ۱۳۹۷ (با ویرایش و پارسی نویسی درخور از اینجانب: ب. الف. بزرگمهر)

** برگرفته از گزارش زیر

***

دادستان تهران: مدیرعامل سکه ثامن از کشور خارج شده‌است

دادستان تهران می‌گوید مدیرعامل سکه ثامن و همسرش از کشور خارج شده‌اند٬ اما «تمام حساب‌ها و اموال» وی٬ از جمله «تعدادی اتومبیل گرانقیمت» توقیف شده است.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی٬ ایرنا٬ عباس جعفری دولت آبادی روز شنبه٬ هفتم مهرماه٬ ضمن اعلام خبر خروج این فرد از ایران گفت که پرونده قضایی این شخص هنوز در تهران باز است و ابراز امیدواری کرد که با کمک ترکیه٬ این متهم به کشور بازگردد.

به گفته آقای دولت‌آبادی متهم این پرونده از افراد سکه خریداری می‌کرد و بدون تحویل آن‌ها٬‌ اظهار می‌کرد که سود خرید این سکه‌ها را به خریداران خواهد داد.

دادستان تهران در حالی از توقیف اموال و حساب‌های این شخص خبر داده است که به گزارش خبرگزاری تسنیم٬ آیت محمد٬ رئیس اتحادیه طلا و جواهر از مدیر سکه ثامن گفته است که این شخص «در حدود ۵۰ میلیارد تومان در حساب‌های بانکی خود دارد و صاحب چندین ملک و زمین است.»

 عباس جعفری دولت‌آبادی در اظهارات روز شنبه خود به نام مدیرعامل سکه ثامن اشاره‌ای نکرده است. اما براساس گزارش رسانه‌ها در ایران، نام این شخص فرهاد زاهدی‌فر است و ۳۰ سال سن دارد.

بر اساس آنچه در وبسایت سکه ثامن نیز آمده٬ این موسسه از سوی شرکت بازرگانی آریو پرگاس آیلین به ثبت رسیده است. بنابر آگهی تاسیس منتشر شده٬ این شرکت بازرگانی سال ۱۳۹۶ تاسیس شده است و سهام‌داران آن فرهاد زاهدی‌فر و فرانک روشنی اصل هستند.

عباس جعفری دولت آبادی روز شنبه از مردم خواست که غیر از بانک و موسسات مالی مجاز به هیچ شرکت و موسسه‌ای اعتماد نکنند. این در حالی است که بر اساس آن چه در وبسایت سکه ثامن درج شده٬ این موسسه دارای مجوز لازم از اتحادیه سکه٬ طلا و جواهر٬ پروانه کسب الکترونیکی واحد صنفی از وزارت صنعت٬ معدن و تجارت٬ نماد اعتماد الکترونیکی از همین وزارتخانه و همچنین نشان ملی ثبت در ستاد ساماندهی است. همچنین، خبرگزاری فارس از جمله رسانه‌هایی بود که پیشتر افراد را تشویق به سرمایه‌گذاری از طریق سایت این موسسه کرده بود.

با این‌حال اکنون این موسسه با اعلام ورشکستگی مشکلات بسیاری را برای سرمایه‌گذاران خود ایجاد کرده است.

غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه پیشتر گفته بود که ۶۰۰ نفر در این پرونده شکایت کرده‌اند. خبرگزاری ایسنا نیز پیش از این نوشته بود که «بر اساس اطلاعات غیر رسمی سه هزار سرمایه‌گذار و ۱۵ هزار میلیارد تومان سرمایه توقیف شده در پرونده سکه ثامن موجود است.»

برگرفته از تارنگاشت دروغپردازِ و بی هیچگونه مسوولیتِ اخلاقیِ وابسته به وزارت امور خارجی یانکی ها: «رادیو فردا»   هشتم مهر ماه ۱۳۹۷

بختی برای ویرایش این گزارش نداشتم. برجسته نمایی های متن، همه جا از آنِ من است.    ب. الف. بزرگمهر

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!