«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۰ اسفند ۴, پنجشنبه

حاکمیت نابکار، خدا را نیز بنده نیست!

 نامه خانواده سعید مدنی به ۵ شخصیت سیاسی و مذهبی

خانواده  سعید مدنی، پژوهشگر علوم اجتماعی، روزنامه نگار و فعال ملی مذهبی در نامه ای به  آقایان صانعی، اردبیلی، هاشمی رفسنجانی، خاتمی و منتظری خواستار همیاری آنان در رسیدگی به وضعیت این زندانی سیاسی شدند.

متن کامل این نامه به شرح زیر است:

به نام خدا

- جناب آقای صانعى
- جناب آقای موسوى اردبیلى
- جناب آقای هاشمى رفسنجانى
- جناب آقای سید محمد خاتمى
- جناب أقای احمد منتظری

با سلام واحترام،
به عرض مى رساند آقای سعید مدنی و احسان هوشمند در تاریخ ۱۷/۱۱/۱۳۹۰ بدون ذکر اتهام و دلیل بازداشت، با حکم مقامات قضایی توسط وزارت اطلاعات بازداشت شده اند؛ از آن تاریخ تاکنون هیچ گونه اطلاعی از آقای سعید مدنی در دست نیست. ازطرف دیگر آقای سامان سرمست (خواهرزاده آقای مدنی) را نیز بدون ذکر دلیل اتهام همزمان در اصفهان بازداشت و به زندان اوین منتقل کردند که با توجه نداشتن هرگونه سابقه فعالیت سیاسی و اجتماعی آقای سرمست، صرفاً به منظور تحت فشار قراردادن آقای سعید مدنی در زندان انفرادی و بازجویی ها، تهدیدهای خود را  ـ که طی یک سال گذشته به دفعات و به اشکال مختلف به ایشان گوشزد کرده بودند ـ عملی ساختند.

از زمان بازداشت ایشان تاکنون با وجود پیگیریهای مکرر خانواده و وکیل ایشان (آقای دکتر محمد شریف) از زندان اوین و دادگستری استان تهران و تاکید ریاست محترم دادگستری تهران بر پیگیری پرونده، هیچ پاسخ روشنی از طرف مقامات قضایی و ضابطان (وزارت اطلاعات) در خصوص علت و دوره بازداشت ارائه نشده و موجبات نگرانی خانواده را از وضعیت نامعلوم ایشان فراهم کرده است.

با توجه به اینکه به نظر می رسد پیگیری از مراجع و مسئولین رسمی کشوردرشرایط موجود که مصادف با برگزاری انتخابات مجلس می باشد بی نتیجه بوده است، خواهشمند است درصورت امکان در رسیدن به حداقل حق قانونی ما مبنی بر داشتن ملاقات حضوری و اطلاع از شرایط و محل بازداشت ایشان به هر نحوی که صلاح می دانید، ما را یاری نمایید.

در پایان خاطرنشان می شود با وجود اعتقاد راسخ نسبت به ناروا بودن بازداشتها، ما آزادی ایشان را از پیشگاه خداوند طلب می کنیم زیرا خدا صلاح بندگان خود را بهتر می داند و در زمان مقتضی آزادی ایشان فراهم می شود. اما ازمسئولین نظام انتظار داریم با توجه به سوگندی که بطور علنی در برابر خدا و مردم خورده اند، در حدود قانون پاسخگوی آشکار اقدامات مجموعه تحت امر خود باشند.

خانواده سعید مدنی        ۳۰/۱۱/۹۰

برگرفته از تارنگاشت «کلمه»

عنوان از اینجانب است.   ب. الف. بزرگمهر

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!