«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۰ بهمن ۳۰, یکشنبه

یورش نیروهای امنیتی به خانه احمد منتظری


نیروهای امنیتی ظهر یکشنبه به منزل احمد منتظری، فرزند آیت الله حسینعلی منتظری،  یورش برده و ضمن تفتیش و ضبط برخی از اموال، بخشی از منزل را که برای مراجعات مردمی اختصاص یافته بود، پلمب کردند.

احمد منتظری در گفت‌و‌گو با رادیو فردا، یورش نیروهای امنیتی را ناگهانی توصیف کرد و در این باره اظهار داشت:
«ماموران امنیتی به عنوان مامور شهرداری به منزل مراجعه کردند. وقتی در را باز کردیم به داخل هجوم آوردند و آن یک اتاقی که برای مراجعه مردمی اختصاص داده بودیم، پلمب کردند. آنها همچنین اموال موجود در آن را ضبط کردند.»

احمد منتظری با بیان اینکه ماموران هر آنچه در اتاق، از چک، پول، مهر دفتر، سی‌دی‌های آیت الله منتظری و اموال شخصی بود را ضبط کردند، گفت: «درکتابخانه مرحوم آیت الله منتظری که هنوز استفاده نمی‌شود و هنوز افتتاح نشده بود و منتظر فرصت مناسبی بودیم که طلاب بتوانند از آن استفاده کنند، جوش دادند و رفتند.»

دفتر آیت الله منتظری ۲۴ خردادماه گذشته توسط نیروهای امنیتی با حکم دادگاه ویژه روحانیت پلمب شده بود.

احمد منتظری با اشاره به اینکه ماموران مراجعه کننده، حکم دادگاه ویژه روحانیت در دست داشتند، خاطرنشان کرد:
«در حکم تفتیش آمده بود، اموالی که مربوط به مرجعیت است باید ضبط شوند. من به آنها گفتم که خودم را در آن حد نمی‌دانم و کمتر از آن می‌دانم که در امور مرجعیت وارد شوم. من همچون دیگر روحانیون نماینده برخی از مراجع هستم و جواب مراجعات مردم را می‌دهم. با وجود اینکه حرف من قانع کننده بود، اما آنها به دنبال قانع شدن نبودند. کمد‌ها را باز کرده و ضبط اموال را شروع کردند.»

احمد منتظری به تازگی در نامه‌ای به آیت الله علی خامنه‌ای، با هشدار نسبت به شرایط کشور، گفته بود:
«نجات نظام از فروپاشی و حفظ کشور ایران از ویرانی و تجزیه، بیش از همه، وظیفه شماست.»

احمد منتظری در پاسخ به این پرسش که آیا حرکت ماموران با نامه‌ها و انتقادهای وی ارتباطی داشته است، گفت:
«هشدار داده بودند که این کار‌ها تضعیف نظام است و نباید ادامه دهید. اما من استدلال کرده بودم که اتفاقا تقویت نظام است و وقتی ما عیب‌ها را می‌گوییم و راه اصلاح را ذکر می‌کنیم، پیداست که طرفدار نظام هستیم. کسی که می‌خواهد نظام اصلاح شود، یعنی می‌خواهد این نظام بماند.»

او با تاکید بر اینکه اصلاحات در حکومت «آسان» است، اظهار داشت:
«نسبت به ۲۰ سال پیش وضعیت زندان‌ها خیلی بهتر است. با اینکه الان هم فاجعه است اما آن هنگام خیلی بد‌تر بود. الان رو به خوبی پیش می‌رود که شاید یکی از دلایل آن اطلاع رسانی شما باشد.»

احمد منتظری مراجعه برای باز پس‌گیری اموال ضبط شده و باز کردن پلمب را بیهوده دانسته و اظهار داشت، مراجعه به دادگاه ویژه روحانیت که خود عامل «این کار زشت و مجرمانه است»، کار  «عاقلانه»‌ای نیست.

«رادیو فردا»

این نوشتار اندکی در نشانه گذاری ها از سوی اینجانب ویرایش شده است. عنوان آن را نیز کمی دستکاری کرده ام.      ب. الف. بزرگمهر

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!