«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۶ بهمن ۱۲, پنجشنبه

از من نقشه ی راه خواسته بودید؟! بفرمایید! این هم نقشه ی راه

از من نقشه ی راه خواسته بودید؟! بفرمایید! این هم نقشه ی راه: دو همچشم داریم و دو دشمن. آن دو کشور، دشمن هستند؛ برای آنکه زورمان به آن ها می چربد؛ یکی را نیمه جان کرده ایم و گردن آن دیگری را هم به یاری همین همچشمان خرد خواهیم کرد و چون آن دیگری به کُرنش واخواهیم داشت. روس ها و چینی ها، ولی همچشمان ما بشمار می روند؛ برای آنکه هم اکنون، زورمان به آن ها نمی رسد و ناچاریم با آن ها راه بیاییم؛ گرچه، دُم هر دو در تله است. دارایی های بسیاری در اینجا تلنبار کرده اند و سرمایه های بسیاری نیز از راه پاناما شسته و جاهای دیگر نگهداری می کنند که همه را می دانیم و مهار همه شان در دست خودمان است؛ همین بس که چوب را بلند کنیم تا حساب کار دست شان بیاید؛۱ اگر یک گام بیش تر برداریم و نام شان را در «سیاهه ی سیاه»۲ بگذاریم با پای خودشان اینجا خواهند آمد و به همه ی چیزهایی که می خواهیم، گردن خواهند نهاد؛ ولی هر کدام از این کارها به نوبت! می بینید؟ به همین سادگی است! نمی دانم چرا این روباه های تمرگیده در کنگره و جاهای دیگر این دم و دستگاه مفتخور، دوست دارند همه چیز را پیچیده کنند؟!

ب. الف. بزرگمهر   ۱۲ بهمن ماه ۱۳۹۶

پی نوشت:

۱ ـ چوب را که بلند کنی، گربه دزده حساب کار دستش می آید

۲ ـ ... وزارت خزانه‌داری «یانکی» ها با انتشار «گزارش کرملین»، نام ده‌ها تن از بلندپایگان و کسانی که دارایی و نیروی خود را به شوند هماوندی با ”ولادیمیر پوتین“، رییس‌جمهوری روسیه بدست آورده‌اند، منتشر کرد. پیش از این، گمانه‌زنی‌هایی پیرامون تحریم ۳۰۰ سرمایه‌دار و دیگر نزدیکان به پوتین در رسانه‌ها بازتاب یافته بود؛ ولی خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که این افراد در «سیاهه ی (لیست) سیاه» آمریکا قرار نگرفته‌اند و این، تنها هشداری برای آن ها و شرکت‌هایی است که با نهادهای تحریم شده ی روسیه از سوی «یانکی» ها هماوندی های اقتصادی چشمگیری دارند.

برگرفته از گزارش «مدیران سه نهاد اصلی اطلاعاتی و امنیتی روسیه به آمریکا رفته‌اند»، تارنگاشت دروغپردازِ و بی هیچگونه مسوولیتِ اخلاقیِ وابسته به وزارت امور خارجی یانکی ها: «رادیو فردا» ۱۲ بهمن ماه ۱۳۹۶ (با ویرایش، پارسی و بازنویسی درخور از سوی اینجانب:  ب. الف. بزرگمهر)


هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!