«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۱ فروردین ۳, پنجشنبه

بیانیه ی «شورای سراسری زنان افغان درهالند»

 
درشرایطی که فقر کشنده جنایات،رشوه ستانی، حق تلفی، آدم ربایی، قاچاق مواد مخدر و تجاوز به ننگ و ناموس مردم بی دفاع افغانستان در ابعاد وسیعی گسترش یافته است، شورای سرتاسری علمای افغانستان بجای آنکه درجهت علاج دردها و چاره جویی این همه بدبختی ها و تیره روزی های زنان و مردان رنجدیده کشور راه حل منطقی را به مراجع مسوول پیشنهاد نماید،، مصوبه ی را به اصطلاح درمورد وجایب و مکلفیت های زنان میهن صادر نموده است.

درمصوبه ی مذکور باتکیه به اندیشه های زن ستیزانه ی طالبی، درمورد حفظ کامل حجاب شرعی، دوری جستن از اختلاط زنان با مردان بیگانه در عرصه های مختلف اجتماعی اعم ازتعلیم و تربیه، محل تحصیل، بازارها، دفاتر و سایر شئون زنده گی ازجمله سفر زنان بدون موجودیت محرم شرعی سخن بمیان آمده است.

درین مصوبه برخلاف کلیه «نورم»های انسانی و اسلامی و قوانین نافذ در کشور با وضاحت [روشنی] تمام مرد در جامعه ی ما اصل و زن فرع شمرده شده است؛ و درضمن دولت اسلامی افغانستان حمایت و پشتیبانی خویش را از اعلامیه ابراز نموده است که مسله موجب خشم و انزجار زنان و مردان آگاه در داخل و خارج کشور واقع گردیده و آن را نکوهش می نمایند.

شورای سراسری زنان  افغان درهالند درحا لیکه جدا آزادی، حق تحصیل و کار و حق زنده گی علیه این اقدام شورای سراسری علمای افغانستان و همچنان هرگونه بیعدالتی که موجب فروپاشی رفاه و آسایش خانواده ها میگردد، اعلام می دارد.

بر علاوه، کشتار نیروهای خارجی در افغانستان را که هر روز تعدادی کثیری اززنان و اطفال و افراد بیگناه ملکی را بکام مرگ فرو می برد، قاطعانه محکوم می نماید.

«شورای سراسری زنان افغاستان درهالند» بادرک مسوولیت های بزرگ اجتماعی و تاریخی خویش، بخاطر رهایی زنان از قید هرگونه ظلم وستم، جهل و خرافات، دستیابی زنان افغانستان به حقوق و آزادیهای مسلم انسانی شان از هیچگونه سعی و تلاش خسته گی ناپذیر دریغ نمی ورزد.

مابدین باوریم که آزادی، برابری زنان بامردان، توجه به شایسته گی، توانمندی وخلاقیت آنان در همه زمینه ها یکی از معیاری اساسی آزادی جامعه بوده و عرصه رشد و پیشرفت و ترقی همه جانبه را در کشور ضمانت می نماید.

سعادت و بهروزی، سهمگیری فعالانه سیاسی زنان درکلیه شئون زنده گی اجتماعی از اهداف دایمی شورای ما بوده و بخاطر نیل به آن بطور مداوم مبارزه می نماییم.

«شورای سراسری زنان افغان درهالند»

٢١ مارس ٢٠١٢

برگرفته از تارنگاشت «مشعل»

این بیانیه در برخی جاها بویژه در نشانه گذاری ها اندکی از سوی اینجانب ویرایش شده است. افزوده ی درون [ ] نیز از آنِ من است.            ب. الف. بزرگمهر

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!