«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۳ آبان ۵, دوشنبه

در «خیمه و خرگاه ولایت»، همه چوب لای چرخ یکدیگر می گذارند!

نموداری دیگر از به هم ریختگی و از هم پاشی فرمانروا در «ولایت ملوک الطوایفی آقا»

به گزارش زیر که گفتگویی با «کارلوس کی روش» سرمربی «تیم ملی فوتبال بزرگسالان ایران» درباره ی دشواری های پیرامون تیم های ملی فوتبال است، اندکی باریک شوید! گزارشی است از برخی سویه ها تلخ و دردناک و نیز آموزنده.

در اینجا به چالش هایی که «کی روش» با آن ها روبروست، نمی پردازم؛ ولی آنچه در این گزارش آمده، نشانه ای دیگر از به هم ریختگی و از هم پاشیدگی فرمانروا در «ولایت ملوک الطوایفی آقا» است که در آن، کنار هر «خر» بکار گمارده شده از سوی «خیمه و خرگاه آقا»، شماری «کُرّه خر» نیز به دور قابچینی و کاسه لیسی و گاه ریشخند و بدتر از آن، چوب لای چرخِ گاریِ «خر» و یکدیگر نهادن، سرگرمند و برای آن مزد نیز می ستانند. در این خیمه، معرکه ای برپاست؛ از جن گیران و مارگیران و تردستان و میانجیگران میان "آسمان" و زمین و میان «بیت آقا» با «بیت امام زمان هرگز نادیده» گرفته تا دیگرانی که بنا به بزرگی و کوچکی اندازه ی شکم شان، جایگاهی به عنوان رییس فلان بزرگ ترین کتابخانه اسلامی یا «انجمن از ما بهتران وحدت اسلامی» و «فرمانده شکم بسیج» یافته، هریک، سرگرم چرخاندن پوست هندوانه بر بالای چوبِ خویش است؛ و خود «آقا» در نقش خرکچی بی دست و پا و آشوب آفرینی در سراسر آن خیمه و «ولایت» زیر فرمانش، هر از گاهی این و آن را به نشانه ی آشوب و فتنه ای که زیر سرِ خود اوست، فتنه گر می نامد و بار دیگر با سخنان و کارهای نسنجیده، آشوب را دامن زده، «خیمه و خرگاه» را به هم می ریزد؛ معرکه ای است دیدنی از «خر»ها و «کُرّه خر»هایی که به جان هم می افتند؛ برای یکدیگر دندان قروچه می روند و از لگدپراکنی های شان به یکدیگر که گاه دامن «خرکچی» را نیز می گیرد، گرد و غباری به هوا برمی خیزد که خر، خر را نمی شناسد و مهارِ کار از دست «خرکچی» نادان و نابکار بیرون می رود. نتیجه ی آن هم به عنوان مشتی نمونه ای خروار، یکی این است که در شهری نه چندان بزرگ چون بوشهر، ۴۰۰ «گروه امر به معرف و نهی از منکر» درست می کنند و نان آغشته به نفت به خوردشان می دهند تا از فرمانبرداری توده های مردم آنجا در برابر چنین خیمه و خرگاهی پاسداری کنند و در نمونه ای دیگر، دم و دستگاه گسترده ی پلیس بزرگ شهر نیویورک در «ولایت شیطان بزرگ» با پول های به یغما رفته ی مردم ایران به واپسین فن آوری های رسانه ای (تلفن همراه و سامانه های هماوند با آن) ساز و برگ می یابد. "سامانه" ی بی سر و سامان «ملوک الطوایفی» که در بالای هر گره کوچک و بزرگ آن، "شاهِ" دستار به سر («ولی فقیه») یا بی دستاری بر اورنگی پوشالی تکیه زده و کار به دست کارچاق کن و بله قربان گوهاست تا تسمه از گُرده ی مردم بینوا بکشند و سرزمینی پهناور را به پریشانی و به سوی تکه پاره شدن بکشانند؛ آنچنان که در فرجامِ کار نه از «مَلِک» نشانی برجای مانَد و نه از هیچ تبار و طایفه ای! تنها سرزمینی سوخته و مردمانی همچنان چشم به "آسمان" یا «چاه جمکران» دوخته که این بار با چوبی دیگر رانده یا بسان یهودیان، دیگربار در همه ی جهان سرگردان و تارانده شوند!

امید که کار به آنجا نکشد و بتوانیم دوالپایی که بر گرده ی مردم ایران سوار شده را پیاده نموده، چنان به چوب فلکش بندیم که همانجا جان به جان آفرین سپارد. جز این، راهی نیست!

سرنگون باد رژیم تبهکار و ایران بربادده جمهوری اسلامی!

ب. الف. بزرگمهر    پنجم آبان ماه ۱۳۹۳

***

کی‌روش: برخی‌ها آسایش تیم ملی را برهم می زنند./ می‌خواهند با سخن گفتن علیه من نامدار شوند.

سرمربی تیم ملی فوتبال با انتقاد از کسانی که به گفته او مخل آسایش این تیم هستند، گفت که باید با علی کفاشیان گفتگو کند.

به گزارش ایسنا، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران پس از بازگشت به ایران در پاسخ به پرسشی در مورد اردوی پرتغال گفت:
«در مورد اردوی پرتغال توضیحات لازم را داد‌ه‌ام. این اردو به منظور این بود که یگانگی دوباره گروهی را به تیم ملی برگردانیم و بکوشیم تا روحیه گروهی تیم ملی را بالا ببریم و آن را دوباره بسازیم. در این اردو بخت این را داشتیم که عملکرد ۱۰ بازیکن را مورد ارزیابی قرار دهیم و از این بابت خوشحالم و اردوی خوبی داشتیم.»

وی در مورد سفر به آفریقای جنوبی و بازی آمایشی با تیم ملی زیمبابوه نیز گفت:
«بله، اینکه ما در پی برگزاری این بازی هستیم، حقیقت دارد؛ ولی شوربختانه هنوز آدم های بسیاری هستند که سخن چینی می‌کنند و این کار را پی می گیرند. شرایط کنونی بگونه ای است که مهارش دارد از دست بیرون می رود و کسان بسیاری هستند که درباره ی تیم ملی سخن چینی می‌کنند و آسایش تیم ملی را برهم می زنند.»

کی‌روش افزود:
«این یکی از دشواری هایی است که درباره‌اش باید با کفاشیان گفتگو کنم و این راه درستی نیست و اگر پی گرفته شود، برای تیم ملی دشواری پدید خواهد آورد. هم اکنون، آدم های بسیاری درباره ی بازی با زیمبابوه سخن چینی می‌کنند. بیگمان کسان دیگری نیز هستند که درباره ی «پشتیبانان مالی» («اسپانسر») و دشواری های دیگر سخن می‌ گویند و از همین رو من باید با رییس فدراسیون ایران نشستی داشه باشم. هنگامی که ما آگاهی های رسمی داشته باشیم، بیگمان آن را در میان می‌ گذاریم. نباید به گمانه زنی‌ها دامن بزنیم؛ زیرا شماری در این میان، علیه من مانند بازیگران سخن چینی می‌کنند و می‌خواهند بسان یک بازیگر بزرگ نامدار شوند و با سخن گفتن علیه من به نام و نشان برسند.

کی‌روش در پاسخ به این پرسش که چرا این نام این آدم ها را نمی‌گویید، گفت:
«این کار شماست؛ نه من! شما سخن آنها را می‌ شنوید و هر هنگام که سخن شان را به گوش می سپارید، می‌توانید نام شان را اعلام کنید.»

او در پاسخ به این پرسش که یک نفر در تیم ملی باید بگونه ای رسمی پاسخگوی رسانه‌ها باشد، گفت:
«این جستاری است که تنها فدراسیون می‌تواند پاسخ بدهد؛ ولی سخنی که من می‌توانم بگویم این است که در اردوی پرتغال، آگاهی های درست به رسانه‌ها داده شد. مطمئن هستم رسانه‌ها از این جستار خشنود بودند؛ زیرا ما بگونه ای حرفه‌ای، تصویر، اخبار و گزارش های روزانه را آگاهی رسانی می‌کردیم. اگر یک بار این کار را با کامیابی به انجام رساندیم، می‌شود که در اردوی پسین نیز رخ دهد.»

کی‌روش در پاسخ به پرسشی درباره ی بیش تر بهره مند شدن برخی رسانه ها از اخبار در سنجش با سایرین گفت:
«از این جستار بسیار ناخشنودم و با آن همداستان نیستم. کسانی که اینگونه اخبار را به دلیل منافع شخصی پخش می‌کنند، نمی‌توانند با من کار کنند. شما می‌دانید که این ها چه کسانی هستند و باید نام شان را اعلام کنید.»

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار یکی از تارنگاشت ها که گفت:
«ظاهرا یک مربی ایرانی که دستیار کی‌روش می‌شود، قرار است بگونه ای پنهان رقابت‌های جام خلیج فارس را از نزدیک ببیند»، گفت:
«شما چیزهایی را می شنوید و بر بنیاد آن گمانه‌ می‌ زنید. من از این سخن شما خشنود نیستم و مطمئنم هواداران هم از این گمانه زنی‌ها خوش شان نمی‌آیند و بگونه ای کلی تیم ملی به این رفتارها دلبستگی ندارد.»

پس از این سخن کی‌روش، همان خبرنگار که در یکی از گاهنامه های ورزشی کار می‌کند، رو به سرمربی تیم ملی پرسید که چرا [وی] امروز این اندازه برآشفته است که [در پاسخ] سرمربی تیم ملی به او گفت: من برآشفته نیستم. اگر سخن من اشتباه است آن را تکذیب کنید. تکرار می‌کنم شما و روزنامه‌ شما چیزهایی را می‌شنود که بر بنیاد آن گمانه زنی می‌کند. شما خاستگاه هایی دارید که برهم زننده ی کار تیم ملی است.

سرمربی تیم ملی در پاسخ به این پرسش که با توجه به اختلاف پیش آمده میان «صدا و سیما» با «فدراسیون»، هم اکنون، بازی‌های لیگ و جام حذفی از «صدا و سیما» پخش نمی‌شود و این ممکن است باعث شود [تا] سرمربی تیم ملی و دستیارانش نتوانند این بازی‌ها را ببینند، گفت:
«این دشواری به من هیچ هماوندی ندارد و بخشی از مسوولیت و کار من نیست. این چیزی است که من نباید درباره آن سخن بگویم و به هیچ رو با من هماوند نیست.»

کی‌روش همچنین درباره ی بازی‌ آمایشی با تیم ملی «کره جنوبی» و بازی‌ آمایشی احتمالی که پیش از این بازی ممکن است برگزار شود، گفت:
«ما می کوشیم که این بازی‌ها برگزار شود و اگر خبر پایور و رسمی در این باره داشته باشیم از شما اربایان رسانه پنهان نخواهیم کرد.»

او همچنین رو به خبرنگاران حاضر گفت:
«اگر شما از من بخواهید که سخنی چون اظهار نظر درباره بازی با میلان یا اسپانسر بکنم به هیچ رو من وارد این بازی‌ها نخواهم شد. شما نیز به عنوان اربابان رسانه، نباید نقطه نظرات کسانی را بازتاب دهید که تنها دنبال این هستند که خودشان را به عنوان پشتیبان تیم ملی نشان دهند؛ ولی در کردار این کار را انجام نمی‌دهند و برای تیم دشواری پدید می‌ آورند. شما رسانه‌ها با بازتاب نقطه نظرات شان تنها به آن‌ها اعتبار می‌بخشید و البته با پوزش باید بگویم که در این باره، شما رسانه‌ها گناهکارید. شما به کسانی اعتبار می‌بخشید که اهمیتی ندارند. رسانه‌ها اگر می‌خواهند جستاری درباره ی تیم ملی بدانند، باید با فدراسیون گفتگو کنند و این را می‌گویم که چیزی برای پنهان کردن نداریم و هر آگاهی که بخواهید در اختیار شما می‌گذاریم.»

سرمربی تیم ملی درباره ی نگرانی‌های «فدراسیون فوتبال ایران» از شیوع بیماری ابولا در آفریقا نیز گفت: «من نقطه نظر نسبتا متفاوتی با فدراسیون دارم. این بحران تنها ویژه ی آفریقا نیست و سراسر جهان با آن درگیر است. ما پیش از اینکه درباره ی این دشواری های بیرون از ایران نگران باشیم، باید درباره ی دشواری های داخلی و باشگاه‌ها و درون تیم ملی نگرانی داشته باشیم.»

خبرنگاری از کی‌روش پرسید:
«کمیته ملی المپیک» اعلام کرده بعد از رایزنی با کارلوس کی‌روش درباره ی ”وینگادا“ تصمیم می‌گیرد که این مربی همچنان سرمربی تیم ملی امید باشد یا نه که سرمربی تیم ملی در پاسخ گفت:
«نظری ندارم. من پنداشتم شما می‌خواهید در این‌باره بپرسید که چرا ۱۵ روز پیش از ”بازی‌های آسیایی اینچئون“ دستگاه [مسوول]‌ نمی‌دانست، چه رده سنی به این بازی‌ها فرستاده شود و این که چرا همه ی بازیکنان در اردوها نیستند.»

او افزود:
«ما باید از سرمربی ”تیم ملی المپیک“ پشتیبانی کنیم و دست به دست هم کاری کنیم تا این گروه به المپیک برود. ”وینگادا1) به دعوت ما به ایران آمد تا ایران را به المپیک برزیل ببرد. نتیجه‌ ی ”بازی‌های آسیایی“ بخشی از برنامه‌های او نبود؛ درست بسان من که در مسابقات باختر آسیا مسوولیتی نداشتم. مهم‌ترین جستار، آمادگی همه سویه ی گروه است و دشواری همینجاست که بسیاری نتوانستند به اردوی تیم ملی بروند. باید در این هماوندی بنشینیم و همداستان شویم تا گره دشواری ها باز شود.»

کی‌روش در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا برای آماده‌سازی تیم ملی برای جام ملت‌های آسیا برنامه‌ای دارید یا خیر، گفت:
«بیگمان برای ”جام ملت‌ها“ برنامه‌هایی خواهیم داشت و برای اجرای این برنامه‌ها نیاز به پشتیبانی داریم. باید پشتیبانی‌های بایسته ی مالی از ما انجام شود تا بتوانیم برنامه‌هایمان را پیاده کنیم. من بسیار امیدوار هستم و بسیار مثبت به آینده نگاه می‌کنم.

او همچنین در پاسخ به پرسشی درباره باطل شدن کارت معافیت برخی بازیکنان ملی‌پوش و اینکه آیا این جستار تاثیری بر روحیه بازیکنان خواهد داشت یا خیر نیز گفت:
«می پندارم که این جستار از دیدگاه روحی و روانی، تاثیری بر بازیکنان نداشته باشد؛ ولی بیگمان در کار ما شکافی پدید خواهد آورد. به هر رو باید با رییس فدراسیون بینشینیم و برای این چستار راهکاری بیابیم.

«ایسنا»، چهارم آبان ماه ۱۳۹۳

کی-روش-برخی-ها-مخل-آسایش-تیم-ملی-شده-اند/ http://isna.ir/fa/news/93080401533

این گزارش از سوی اینجانب، همه سویه ویرایش، پارسی و پاکیزه نویسی شده است.  برجسته نمایی های متن و افزوده های درون [ ] نیز همه جا از آنِ من است.    ب. الف. بزرگمهر

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!