«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۶ اسفند ۲۲, سه‌شنبه

اگر گفته بودند، گناه کار را به گردن کارگران آن کشتی بیندازیم ...

گفته بودند هر جور می توانی چیزی پیدا کن که گناه را به گردن «بز عزازیل نظام» که موی دماغ آقایان شده، بیندازیم. ما هر چه جستجو کردیم و اندیشیدیم، چیزی به عقل مان نرسید! این بنده خدا در اینجا و کشتی سانچی در آنسوی اقیانوس ها، چه ربطی به هم دارند؟! اگر گفته بودند که گناه کار را به گردن کارگران آن کشتی بیندازیم، چیز دیگری بود. گناه را به گردن این ها انداختن که دیوارشان کوتاه تر از آن بُز در این نظام مقدس است، آسان تر بود. حالا بخاطر همین می خواهند منِ خاک بر سر را استیضاح کنند. برای آن صندوق های بازنشستگی هم بهتر بود حضرت آیت الله تازی که ۶۳ حساب بانکی دارد را به اینجا می آوردید و استیضاح می کردید؛ ولی دل آن را ندارید! می دانید که پشتش کجا قُرص است. از این ها که بگذریم، کسی برای استیضاح کردن در این ولایت، بهتر از آن بچه باز بیت رهبری نیست؛ ولی به او هم نمی توانید دست بزنید؛ چون شماری از میان آن ۱۰۰ نفر یا بیش تر که قرار بود شلوارشان را پایین بکشد و آبروی شان را ببرد، همینجا در میان شما نشسته اند. دروغ می گویم؟!

از زبان این وزیر ضدِّ کارگر بیشرف:   ب. الف. بزرگمهر    ۲۲ اسپند ماه ۱۳۹۶  

***

نمایندگان مجلس شورای اسلامی فردا (سه‌شنبه ۲۲ اسفند) در دو نوبت صبح و عصر  و چهارشنبه (۲۳ اسفند) بررسی طرح استیضاح عباس آخوندی وزیر راه‌وشهرسازی، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی و محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی را در دستور کار خود دارند.

بر اساس این گزارش درخواست استیضاح عباس آخوندی وزیر راه‌وشهرسازی روز ۲۹ بهمن و یک روز پس از سقوط هواپیمای مسافربری آسمان که از تهران راهی یاسوج بود با امضای ۲۴ نماینده تدوین و به هیئت‌رئیسه مجلس تقدیم شده بود.

همچنین طرح استیضاح علی ربیعی نیز با ۲۴ امضاء از سوی نمایندگان به هیئت رئیسه مجلس تقدیم شد که مهم‌ترین محورهای آن «حادثه نفتکش سانچی»، «طرح تحول سلامت»، «مدیریت نامناسب زیرمجموعه‌های وزارت کار»، «بی‌توجهی به حقوق کارگران»، «وضعیت نامناسب صندوق‌های بازنشستگی» و «عملکرد نامناسب صندوق کارآفرینی» بود.

استیضاح محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی، نیز که هفته گذشته به‌اصرار ۱۰ نماینده اعلام وصول شد، «عدم توانایی در تنظیم بازار محصولات کشاورزی»، «ورشکستگی کارخانه‌های شکر»، «استفاده از مدیران بازنشسته» و «کاهش تولید شیر» از جمله دلایل استیضاح وی اعلام شده است.

برگرفته از «شلمچه»  ۲۱ اسپند ماه ۱۳۹۶

بختی برای ویرایش این گزارش نداشتم.   ب. الف. بزرگمهر

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!