«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۶ اسفند ۲۳, چهارشنبه

اگر شما بودید، نمی کردید؟!

من که به شما گفته بودم، کونِ من پاکِ پاک است؛ حالا دو سه باری که پیش از نامزد شدنم برای ریاست جمهوری شما۱ آنجا بودیم و داد و ستد می کردیم، گاهی شب ها ماتوشکایی ترگل و ورگل برای مان می آوردند که تنها نباشیم. مگر این بد است؟! کار غیرِ قانونی هم که نیست. تنها همین است که می توانید به آن بند کنید و هیاهوی تازه راه بیندازید؛ ولی برخی از شما بویژه آن روباه نیرنگباز که یک سگ را هم نمی تواند بگرداند، این چیزها را که درنمی یابید. برای اینکه به شما نشانه ای خوب بدهم، بروید ماجرایی که «مستر زاکانی» ایرانی ها۲ چندین سده پیش نوشته را بخوانید تا شیرفهم شوید یا بهتر بگویم، خودتان را به خریّت نزنید:
«خراسانی را مست با پسركی بگرفتند. پیش ملک ضیاءالملک ببردند. ملک از خراسانی پرسید كه چرا چنین كردی؟ گفت: خانه خالی دیدم؛ تُرك پسری چون آفتابِ خاوری مست افتاده و خفته، در كونش انداختم. غلامچه، راست بگو، اگر تو بودی، نمی كردی؟»

خوب! از من که چنان نابکاری سر نزده؛ ولی اگر شما بودید، نمی کردید؟!

از زبان لات بی سر و پای «یانکی»:  ب. الف. بزرگمهر   ۲۳ اسپند ماه ۱۳۹۶

پی نوشت:

۱ ـ روی سخن با عروسکان خیمه شب بازی «یانکی» ها در آن مجلس نمایندگان است؛ نه مردم آن کشور «یانکی» زده!

۲ ـ آماج سخن جاودانه عُبید زاکانی است. بیگمان این نکته را بدیده می گیرید که لات بی سر و پای «یانکی» از گوشه چشمِ تنگ خویش به آن داستان می نگرد.

***

«مایک کانوی»، نماینده ی «جمهوری‌خواه» می‌گوید، گفتگوها به پایان رسیده و نمایندگان، سرگرم آماده ‌کردنِ پیش‌نویس گزارش هستند. آقای کانوی می‌گوید:
«ما کاری به داستان‌پردازی نداریم. ما با واقعیت روبروییم و هیچ گواهی نشاندهنده ی ساخت و پاخت نیافتیم.»

دونالد ترامپ، ریس‌جمهوری «ایالات متحد» [بخوان: لات بی سر و پای «یانکی»!] ، در «توئیتر» خود نوشته ‌است:
«کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان، پس از ۱۴ ماه بررسی ژرف به این نتیجه رسید که هیچ گواهی نشاندهنده ی ساخت و پاخت یا زد و بند میان ستاد ترامپ و روسیه، برای نشانه گذاری بر گزینش ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ از هستی برخوردار نیست.

برگرفته از تارنگاشت دروغپردازِ و بی هیچگونه مسوولیتِ اخلاقیِ وابسته به وزارت امور خارجی یانکی ها: «رادیو فردا»   ۲۲ اسپند ماه ۱۳۹۶ (با ویرایش، پارسی و پاکیزه نویسی درخور از سوی اینجانب:  ب. الف. بزرگمهر)

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!