«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۱ آبان ۵, جمعه

گامی هرچند کوچک؛ ولی یک پیروزی بزرگ!


«برلوس کونی»، نخست‌وزیر پیشین ایتالیا به ۴ سال زندان محکوم شد!

نخست‌وزیر پیشین ایتالیا به دلیل تقلب مالیاتی به ۴ سال زندان محکوم شد. این حکم باید در دادگاه تجدیدنظر هم تأیید شود. «برلوس کونی» در دوران نخست‌وزیری‌اش کوشید قوه ‌قضاییه را از پیگیری اتهامات وارده به خود بازدارد.

روز جمعه (۵ آبان، ۲۶ اکتبر) دادگاهی در میلان، محاکمه «برلوس کونی» را به پایان برد و در حکم نخستین، وی را به خاطر تقلب مالیاتی و دستکاری در تعیین قیمت «کنسرن» رسانه‌ای‌اش به ۴ سال زندان محکوم کرد.

دادستان در محاکمه‌ای که از پایان بهار امسال آغاز شد، برای «برلوس کونی» درخواست سه سال و هشت ماه زندان کرده بود.

این که دادگاه تجدیدنظر هم رأی دادگاه نخستین را تایید کند، پرسشی است که پاسخ روشنی برای آن نیست؛ زیرا جرم «برلوس کونیِ» می تواند مشمول مرور زمان درنظر گرفته شود.

«برلوس کونی» یکی از ۱۱ متهم پرونده‌ «مدیاست» است که از ۶ سال پیش در قوه قضائیه ایتالیا در دست رسیدگی بوده است. «کنسرن مدیاست» از آنِ «برلوس کونی» است. او متهم است که شخصا در افزایش غیرواقعی هزینه‌های هماوند با فروش حق استفاده از شبکه‌های تلویزیونی‌اش تا مبلغ صد میلیون دلار، دخالت داشته است.

همه ی دوران حضور «برلوس کونی» در پهنه ی سیاست ایتالیا، بویژه دوران چندباره نخست‌وزیری او در دو دهه گذشته با حاشیه‌های جنجالی بسیاری همراه بود. هماوندی های پرسروصدای او با دختران نوجوان، اظهارات جنجال‌برانگیز علیه زنان، کوشش برای تصویب قوانین به سود تحکیم و افزایش منافع اقتصادی خود و ایجاد مصونیت قضایی کامل برای خود از موردهای در میان نهاده شده در هماوندی با «برلوس کونی» بوده‌اند.

«برلوس کونی» نوامبر سال گذشته به دلیل افزایش بحران اقتصادی ایتالیا و بالاگرفتن انتقادها به رفتار قضایی و اجتماعی‌اش ناچار به کناره گیری شد.

آقای «برلوس کونی» در جریان محاکمه ی تازه، مانند همه ی محاکمه های پیشین بر "بی‌گناهی" خود پافشاری می نمود. او در همه ی دوران نخست وزیری اش کوشش کرد تا با تصویب قوانینی، محاکمات هماوند با «کنسرن» رسانه‌ای خود را پادرهوا نگاه دارد تا اتهام‌هایش در فرجامِ کار، مشمول مرور زمان شده از نظر قضایی دیگر پیگیری ناپذیر شوند.

یک روز پیش از اعلام حکم دادگاه، «برلوس کونیِ» ۷۶ ساله شخصا اعلام کرد که با وجود "داشتن جسم و مغزی سالم و کارا" از قصد نامزدی برای گزینش پارلمانی و بازگشت دوباره به مقام نخست‌وزیری در سال آینده صرف نظر کرده است. قرار است حزب «برلوس کونیِ»  («حزب مردم آزاد») دسامبر سال کنونی، نامزد اصلی خود را برای گزینش پارلمانی سال آینده مشخص کند.

«دویچه وله»

این گزارش از سوی اینجانب ویرایش، پاکیزه و پارسی نویسی شده است. عنوان و برجسته نمایی ها نیز از آنِ من است.     ب. الف. بزرگمهر

پی افزوده:
سایر سیاستمداران تبهکار اروپای باختری، آمریکای شمالی و همه ی جاهای دیگر نیز نباید آنچنان به آینده خوش بین باشند. اگر کره ی زمینی برجای مانَد، همه ی آن ها به دادگاه خلق های جهان فراخوانده شده و محکوم خواهند شد. از دیدِ من، همه ی این ها دستِ بالا در چند دهه ی آینده باید روشن شده باشد. در این نکته، کم ترین تردیدی ندارم.      ب. الف. بزرگمهر     پنجم آبان ماه ١٣٩١

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!