«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۸۹ اردیبهشت ۲۳, پنجشنبه

سرنگون باد رژيم شكنجه و اعدام!

به اعدام ها در ایران اعتراض کنید
قوه قضائیه رژیم جمهوری اسلامی ایران بر طبق اطلاعیه مطبوعاتی اعلام کرد که در سحرگاه روز یکشنبه ۹ می ۲۰۱۰، پنج تن از زندانیان سیاسی به نام های شيرين علم هولى، فرزاد كمانگر، على حيدريان، فرهاد وكيلى و مهدى اسلاميان را اعدام کرده است.
 از سال ۱۳۸۵ که اعدام شدگان اخیر دستگیر شده بودند، مردم، مجامع حقوقی در ایران و جهان ، نیروهای سیاسی و همه عناصر آزادیخواه و مترقی بخاطر دستگيرى و بازداشت طولانى مدت به همراه شكنجه و نگهدارى در سلول هاى انفرادى و احکام ناعادلانه معترض بوده اند. اما در دستگاههای دولتی رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی ایران هیچ گوش شنوائی که بتواند صدای عدالت را بشنود، وجود نداشته است. سی سال جنایت و اعدام و شکنجه ، بی حقوقی شهروند ایرانی ، پایمال شدن حقوق ملیت ها ، زنان ، گسترش فقر و فحشاء و مواد مخدر و ... توسط حکومت اسلامی ایران ، باعث شده است که نفرت عمومی از رژیم شکل علنی بخود بگیرد. حوادث بعد از انتخابات و فشار توده های مردم به رژیم ، درگیری های روزمره خیابانی، تضادهای درونی دارودسته های رژیم و نیز فشار های بین المللی از جمله عواملی بودند که رژیم را در اعدام این رفقا و آزادیخواهان يك گام به عقب رانده بود.
فروکش کردن حرکات اعتراضی علنی با توسل حکومت به اعدام و شکنجه و تجاوز به معترضین در تظاهرات اخیر و نیز بندو بست های پشت پرده حاکمین اسلامی با امپریالیست های مختلف به رژیم جمهوری اسلامی فرصتی داده است  تا با برپائی مجدد چوبه های دار در زندان ها و خیابان ها جو ترس ورعب و وحشت را در جامعه دامن زده و از این طریق  جنبش کارگری و آزادیخواهی را به عقب براند.
اما مرتجعین اسلامی می دانند که کشتارها، اراده مردم را برای سرنگونی این رژیم آدمکش و خونخوار استوارتر می سازد. حاکمین اسلامی نمی توانند با چنین کشتارهایی خواسته های ملت های تحت ستم در ایران را متوقف کنند. اعدام شدگان اخیر فقط متعلق به ملت کرد نبودند آنها متعلق به همه ملت ها و انسان هائی هستند که دل به دنیائی خالی از ستم و استثمار بسته اند. این اعدام ها ضایعه ای برای جنبش حق طلبانه، روشنفکری و چپ در ایران است. ما جانباختن این انسان های مبارز و شریف را به خانواده های آنان تسلیت گفته و خود را در غم از دست دادن آنها شریک دانسته و از همه نیروها و عناصر که به آزادی و حقوق انسان به مثابه یک شهروند جهانی احترام می گذارند دعوت می کنیم که به اعتراض علیه رژیم جمهوری اسلامی بخاطر اعدام های اخیر بپیوندند. 

جمهوری اسلامی را وادار کنید که به اعدام ها و شکنجه در ایران پایان دهد. 
برای رژیمی که با تکیه به شکنجه و اعدام خود را سرپا نگه داشته است، چاره ای جز سرنگونی آن متصور نیست.
یاد همه جانباختگان راه آزادی وعدالت اجتماعی گرامی باد!
مرگ و نفرت بر رژیم جنایتکار جمهوری  اسلامی ایران!
اعدام و شکنجه باید در ایران متوقف شود!
کمیته همبستگی با جنبش کارگری ایران – استرالیا  
پنجشنبه، ۱۳ مى ۲۰۱۰

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!