«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۱ بهمن ۶, جمعه

زنده و سرفراز باد «جمهوری دمکراتیک خلق کره»!


دولت «جمهوری دمکراتیک خلق کره»، امروز اعلام کرد که به زودی آزمایش‌های اتمی و موشکی‌اش را علیه ایالات متحد آمریکا که از آن به عنوان «دشمن قسم خورده» یاد کرد، از سر می گیرد [با کمی باریک بینی به واپسین بخش این گزارش آبکی، بیگمان چنین خبری تحریک آمیز و نادرست است]. پیش تر، دولت «پیونگ یانگ» اعلام کرده بود که در واکنش به قطعنامه ی «شورای امنیت سازمان ملل» علیه واپسین آزمایش موشکی‌اش، زرادخانه ی اتمی خود را بهبود خواهد بخشید.

در بیانیه‌ای که «کمیسیون ملی دفاع» دولت «جمهوری دمکراتیک خلق کره» امروز منتشر نمود، رک و پوست کنده آمده است که آماج آزمایش های موشکی و اتمی این کشور، «ایالات متحد» است.

به گفته ی دولت [دست نشانده ی] سئول و شماری از ناظران، دولت «جمهوری دمکراتیک خلق کره» که در دو نوبت در سال های ٢٠٠٦ و ٢٠٠٩ به دلیل آزمایش‌های اتمی‌اش از سوی «شورای امنیت سازمان ملل» آماج تحریم قرار گرفت، اکنون به لحاظ فنی آماده ی انجام سومین آزمایش اتمی خود است. به باور کارشناسان «جمهوری دمکراتیک خلق کره» این آزمایش می تواند از ماه فوریه آینده به اجرا گذاشته شود.

همزمان، دولت های آمریکا و کره جنوبی [بخوان: بخش لگدمال شده ی سرزمین کره] ابراز امیدواری کردند که دولت پیونگ یونگ به آزمایش جدید اتمی اش دست نزند [روزنامه نگار خودفروخته، چشمش را بر این حقیقت که دولت امپریالیستی ایالات متحد، افزون بر شمار بسیاری نیروهای نظامی از مدت ها پیش شمار نه چندان اندکی موشک های ساز و برگ یافته به کلاهک هسته ای در بخش اشغالی کشور کره، آماده برای شلیک دارد].

جامعه ی بین المللی [بخوان: ششلول بندهای جامعه ی جهانی] نگران است که کره شمالی در آزمایش تازه ی اتمی‌اش از اورانیوم غنی شده با چگالی بالا بهره برده و ذخیره ی پلوتونیم خود را که می تواند به وسیله ی آن دوازده کلاهک اتمی بسازد، حفظ کند.

با این همه، به باور کارشناسان، موشک‌های دوربرد کره شمالی توان تهدید خاک آمریکا را ندارند و دولت «پیونگ یانگ» هنوز از فن آوری کارگذاری کلاهک اتمی به روی موشک‌های دوربُرد برخوردار نیست [پس از آن همه به نعل زدن، تازه به میخ کوبیده و حقیقت را گفته است. هیاهوی بیجا برای آماج های سیاسی و نظامی یانکی ها!].

همزمان، دولت چین که نگران از تنش و ناامنی در منطقه است، دو دولت آمریکا و کره شمالی را به خویشتن‌داری فراخواند [کاری نکنید که کسب و کار ما آسیب ببیند!].

٢٤ ژانویه ٢٠١٣

برگرفته از «رادیو فرانسه» به زبان پارسی

این گزارش از سوی اینجانب ویرایش، پاکیزه و پارسی نویسی شده است. عنوان و افزوده های درون [ ] نیز از آنِ من است. افزون بر آن، نام «جمهوری دمکراتیک خلق کره» را که به نادرست: «کره شمالی» آمده بود و نیز نام «ایالات متحد» یا همان کشور اتازونی را که به نادرست «ایالات متحد آمریکا» یادآور شده بود، درست نموده ام.

یادآور می شوم که نام «ایالات متحد آمریکا»، فرآورده ی هنگام و سیاستی است که امپریالیسم تازه پا گرفته ی «یانکی» با شعار «آمریکا مال آمریکاییان و ...» بلعیدن خاک همه ی آن قاره ی پهناور را از شمال تا جنوب آماج سیاست پلید خود نهاده بود؛ گرچه بسیاری از کشورهای امریکای مرکزی و امریکای لاتین تا مدت ها «باغچه ی پشت خانه ی یانکی ها» بشمار می رفت، سرانجام آن سیاست به شکست انجامید؛ ولی آن نام نادرست برجای ماند و همچنان از سوی بسیاری آدم ها، روزنامه نگاران و سیاستمداران، آگاهانه و ناآگاهانه، بکار می رود. نام درست این کشور «اتازونی» یا به شکلی مشروط «ایالات متحد» است؛ پسوند «آمریکا»ی آن را نباید بکار برد!

ب. الف. بزرگمهر     ششم بهمن ماه ١٣٩١

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!