«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۶ تیر ۸, پنجشنبه

جفنگ گویی «سگ دیوانه»، نشانه ی چندان بدی نیست!

گفته های زیر از وزیر جنگ «یانکی» ها نامور به «سگ دیوانه» را از تارنگاشت مزدور و دروغ پرداز وابسته به وزارت امور بیرونی «یانکی» ها برگرفته ام. گفته هایی ریشخندآمیز و تا اندازه ای یادآور آن داستان کهن درباره ی مردکی ..خُل که از بیکاری، سوزن به تخم خویش فرو می کرد و آخ می گفت:
«وزیر دفاع آمریکا که برای شرکت در یک نشست وزیران دفاع پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو، عازم بروکسل شده است روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت:
این‌که رئیس‌جمهور در مورد [این تحرکات سوریه] سخن گفته است نشان‌دهنده جدیت ما در این خصوص است. قصد رئیس‌جمهور این است که آنها را از چنین اقدامی منصرف کند.
...
جیمز متیس روز چهارشنبه در پاسخ به این پرسش خبرنگاران که وی از کجا مطمئن است هشدار اخیر کاخ سفید مؤثر بوده، با اشاره به اینکه از روز دوشنبه هیچ حمله شیمیایی در سوریه رخ نداده است، گفت اینکه دولت اسد ”دیگر چنین اقدامی نکرده“، نشانگر تأثیرگذار بودن هشدار آمریکا است.»*

خوب! هنگامی که مشنگی چون ترامپ، درست بسان «آقا بیشعور» وبالِ گردنِ خودمان، هر از گاهی یاوه ای می سراید و دم و دستگاه دیوانسالاری خویش را به تنگنا می اندازد، چنین وضعیت های خنده دار و ریشخندآمیزی نیز ناگزیر پیش می آید؛ می آیی یاوه های رییست را ماسمالی کنی، چیزی می گویی که از آن هم جفنگ تر است؛ گویی تا پیش از دوشنبه، نظامیان یکی از دیگری ..خُل تر سوریه هر روز به جایی در آن کشور یورش شیمیایی می کرده اند و پس از گنده گوزی لات بی سر و پای تمرگیده در آن کاخ اهریمنی، «زرافه عربی» (بشار اسد) و همه ی دم و دستگاه دیوانسالاری اش ماست ها را کیسه کرده و به دیوار آویخته اند! هیاهویی بر سرِ هیچ و پوچ که انگیزه ای جز لاپوشانی شکست اخلاقی، سیاسی و نظامی «یانکی» ها و همه ی همدستان ریز و درشت آن در سوریه، عراق و پیرامون آن ندارد و همزمان با بزرگنمایی خویش، در پی یافتن بهانه هایی تازه برای آتش افروزی اند. آرزویی که امیدوارم با هشیاری هرچه بیش تر توده های مردم و همه ی نیروهای آشتی جو و خواهان پیشرفت اقتصادی ـ اجتماعی منطقه بگور سپرده شود و زمینه ی برای بیرون راندن نیروهای نظامی امپریالیستی و دیگر نیروها از سوریه، عراق و شاخاب پارس از هر باره فراهم آید.

ب. الف. بزرگمهر هشتم تیر ماه ۱۳۹۶ 

* برگرفته از گزارش «متیس: هشدار آمریکا به اسد در مورد حمله شیمیایی موثر واقع شده است»، هفتم تیر ماه ۱۳۹۶، تارنگاشت وابسته به وزارت امور خارجی یانکی ها: «رادیو فردا» (دانسته از ویرایش و پارسی نویسی خودداری ورزیده ام. ب. الف. بزرگمهر)

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!