«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۶ فروردین ۶, یکشنبه

سوسمارهای بزرگ، نه تنها برای قربانیان خود اشک می ریزند که دادگر نیز شده اند!

دو گزارش همراه با پدرسوختگی!

در زیر گزیده ای از دو گزارش درج شده در تارنگاشت وابسته به وزارت امور خارجی یانکی ها را آورده ام. نخستین گزارش، مرگ کسی به نام «قاری یاسین» که گویا یکی از رهبران سازمان امپریالیست ساخته ی «القاعده» بوده را گواهی نموده و از زبان وزیر جنگ «یانکی» ها آورده است که وی برای بدنام کردن اسلام (!) کارهای تروریستی انجام می داده و غیرنظامیان و از آن میان سربازان «یانکی» را می کشته است.

گزارش دوم به تازه ترین بمباران هوایی شهر موصل از سوی سربازان «یانکی» ها و دیگر کشورهای همدست آن پرداخته و با به میخ و به نعل زدنِ «بنا بر گزارش‌ها ...»، «کشته شدن غیرنظامیان در آنجا را تأیید نکرده‌اند ...» و اینکه «یورش هوایی به درخواست نیروهای امنیتی عراق ... انجام شده ‌است.»، هم از بار کشتار غیرنظامیان و از آن میان، شماری کودکان، زنان و سالخوردگان از سوی این نیروهای اهریمنی بیگانه کاسته و هم با انداختن گناه به گردنِ نیروهای امنیتی، پاسخگویی درباره ی این تبهکاری بزرگ را از سر وانموده است.

با خواندن این دو گزارش، نخستین چیزی که به ذهنم آمد، چنین بود:
دو گزارش همراه با پدرسوختگی! گرچه، تنها این نیست. سخنان وزیر جنگِ نامور به «سگ دیوانه» که کوشیده است با یک تیر بجای دو نشان، چندین نشانه را آماج قرار دهد نیز به نوبه ی خود چشمگیر است؛ اینگونه که بدیده می آید، سوسمارهای بزرگ، نه تنها برای قربانیان خود پیش از شکارشان اشک می ریزند که دادگر و دادگستر نیز شده اند!

شما را نمی دانم؛ ولی مغز من کم کم تاب برمی دارد و به خودم به اندازه ای بدگمان می شوم که دور از ذهن نیست، یکی از همین روزها خودم را بدست یکی از همین سوسمارهای بزرگ بسپارم تا پیش از مرگ، گواه دلسوزیش باشم.

ب. الف. بزرگمهر ششم فروردین ماه ۱۳۹۶

***

«ارتش آمریکا [بخوان: ”یانکی“ها] تایید کرده ‌است که یکی از رهبران ”القاعده“ به نام ”قاری یاسین“، در جریان یورش هوایی این نیروی نظامی در افغانستان، در تاریخ ۱۹ ماه مارس ترسایی کشته شده‌است. وی، مسوول چندین یورش گسترده که به مرگ ده‌های غیرنظامی و دو سرباز آمریکایی انجامیده، شناسانده شده‌ است.

”جیمز ماتیس“، وزیر دفاع [بخوان: وزیر جنگ!] ایالات متحده، در بیانیه‌ای گفته است:
”مرگ قاری یاسین گواهی‌ بر این واقعیت است که تروریست‌ هایی که با بدنام کردن اسلام، دانسته غیرنظامیان را آماج قرار می‌دهند، از چنگ عدالت گریزی نخواهند داشت.“

برگرفته از گزارش «یکی از رهبران القاعده در حمله هوایی آمریکا در افغانستان کشته شده‌است»، تارنگاشت وابسته به وزارت امور خارجی یانکی ها: «رادیو فردا»، ششم فروردین ماه ۱۳۹۶

***

«مقام‌های آمریکایی تأیید کردند که نیروهای ”گروهبندی“ (ائتلاف) در جایی در باختر شهر موصل در ۱۷ مارس گذشته (۲۷ اسفند ماه گذشته)، یورش هوایی انجام داده‌اند.

بنا بر گزارش‌ها، این همان جایی است که گواهان می‌گویند دستِکم ۱۰۰ تن غیرنظامی در پی یورش هوایی جان باخته‌اند.

به گزارش ”خبرگزاری آسوشیتدپرس“، بلندپایگان آمریکایی [بخوان: ”یانکی“]، گزارش‌ کشته شدن غیرنظامیان در آنجا را تأیید نکرده‌اند؛ ولی از آغاز بررسی در این باره خبر داده‌اند.

در بیانیه‌ای که ”گروهبندی“ به رهبری ایالات متحده [بخوان: ”یانکی“ها]، پنجم فروردین ماه منتشر کرده، آمده است که یورش هوایی به درخواست نیروهای امنیتی عراق، برای آماج قرار دادن پیکارجویان و ساز و برگِ نظامی گروه نامور به ”حکومت اسلامی“ انجام شده ‌است.»

برگرفته از گزارش «آمریکا انجام حمله هوایی در منطقه‌ای از موصل که مرگ غیرنظامیان در آن گزارش شده را تأیید کرد»، تارنگاشت وابسته به وزارت امور خارجی یانکی ها: «رادیو فردا»، ششم فروردین ماه ۱۳۹۶ 

هر دو برگرفته های بالا از سوی اینجانب، ویرایش، پارسی و پاکیزه نویسی شده است. خط خوردگی ها و افزوده های درون [ ] نیز از آنِ من است. ب. الف. بزرگمهر

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!