«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۱ شهریور ۱۷, جمعه

پژواک یورش نظامی به ایران بسی فراتر از منطقه خاورمیانه خواهد بود!


روسیه روز پنجشنبه بار دیگر نسبت به یورش احتمالی به ایران هشدار داد و گفت چنین اقدامی ثبات کل منطقه را برهم می‌زند.

سرگئی ریابکوف، معاون وزارت خارجه روسیه، در گفتگو با خبرگزاری «اینترفکس» گفت:
«ما به آنهایی که پروایی از راه‌های نظامی ندارند یا آنهایی که دست کم بگونه ای جدی درباره چنین راه‌ هایی به ستیزه می پردازند، هشدار می‌دهیم که چنین اقدامی، کشنده و به آرش دقیق واژه، ویرانگر برای پایداری منطقه خواهد بود و شوک‌ های بزرگی به حوزه‌های امنیتی و اقتصادی وارد خواهد کرد که پژواک آن بسیار فراتر از منطقه خاورمیانه خواهد رفت.»

معاون وزارت خارجه روسیه تصریح کرد:
«نمی‌توان اجازه چنین چیزی را داد.»

این اظهارات در حالی است که  گزارش رسانه‌های اسرائیلی نشان از آن دارد که دولت بنیامین نتانیاهو، گزینه یورش به ایران را به طور جدی بررسی می‌کند.  این هفته بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، حتی اظهار داشت که «جامعه ی جهانی» باید برای ایران «خط قرمز» مشخص کند تا گمانه ی گزینه نظامی کمتر شود.

سرگئی ریابکوف، معاون وزارت خارجه روسیه همچنین اظهار داشت که هیچ نشانه‌ای برای نظامی بودن برنامه هسته‌ای ایران وجود ندارد.

معاون وزارت خارجه روسیه گفت:
«ما هنوز هیچ گواهی که نشان دهد جنبه ای نظامی در برنامه اتمی ایران  وجود دارد، ندیده‌ایم. هیچ گواهی!»

سرگئی ریابکوف افزود:
«ما نظر متفاوتی داریم. به این آرش که موادی اتمی وجود دارند که ایران آنها را فرآوری می‌کند و زیر مهار و بازرسی بازرسان و  (دیگر) ویژه کاران آژانس است. این مواد هسته‌ای برای مصارف نظامی دگردیسه نشده‌اند که آژانس هم به طور رسمی آن را تایید کرده‌ است.»

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش‌های متعدد خود همراه با بازتاب بازرسی‌های این نهاد از  تاسیسات اتمی ایران گفته که نمی‌تواند تایید کند ماهیت برنامه اتمی ایران صلح‌آمیز است.
...
 این بلندپایه ی روس همچنین گفت که تحریم‌های یکجانبه ایالات متحد (اتازونی) رویاروی قوانین بین‌المللی است.

روسیه تاکنون به چهار قطعنامه تحریمی ایران رای مثبت داده است؛ ولی با این همه، ایالات متحد (اتازونی) و «اتحادیه اروپا» تحریم‌های یکجانبه‌ای بیرون از چارچوب شورای امنیت علیه ایران وضع کرده‌اند که روسیه به آن اعتراض دارد.

وی گفت:
«ما نمی‌توانیم با استفاده ی فرامرزی از قوانین ایالات متحد (اتازونی) همداستان باشیم ... از دید ما چنین روش‌هایی زیرپانهادن آشکار اصول قوانین بین‌المللی است.»

ریابکوف با بیان اینکه کشورهای عضو سازمان ملل باید منشور آن را رعایت کنند، اظهار داشت:
«تنها هنگامی که تهدیدی درنگ ناپذیر متوجه صلح و امنیت جهانی باشد، به بند هفتم منشور سازمان ملل که به اقدامات تحریمی می‌پردازد، می‌توان متوسل شد.»

وزارت خارجه روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد که سرگئی ریابکوف با سفیر فرانسه در مسکو به طور گسترده درباره ی برنامه اتمی ایران گفت‌وگو کرده است.

برگرفته از «رادیو فردا» با ویرایش و پیرایش درخور از سوی اینجانب؛ عنوان نوشتار را نیز با سود بردن از متن آن برگزیده ام.       ب. الف. بزرگمهر.

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!