«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۰ خرداد ۵, پنجشنبه

دروغگو، کم حافظه است!

پاسخی دوباره به حضرت اُم الفساد وَالمفسدین


«بسمه تعالی

حضرت آيت‌الله آقای هاشمی رفسنجانی زيد عزّه

پس از عرض سلام، پيرو مصاحبه جنابعالی با سايت آينده و جواب اينجانب نسبت به بعضی موارد آن ، بعضی از فرصت طلبان، فرصت را مغتنم شمرده و باز هم به بد‌‌گويی پرداختند و فحاشی‌ها و تحريفات خود را تکرار کردند تا شايد امسال هم نشريه و رسانه برگزيده شوند، و از نظر کوشش در حفظ به اصطلاح ارزش‌ها!! مقام اول را کسب نمايند.

اينجانب با کمال احترام به جنابعالی لازم می‌دانم مطالب شما تصحيح و اصلاح گردد، لذا نکات ذيل را ياد‌آوری می‌نمايم:
جنابعالی در قسمت سوم مصاحبه خود که در تاريخ ۱/۳/۹۰ در سايت‌ها منتشر گرديد فرموده‌ايد:
«نماينده نجف‌آباد در مجلس به من گفت که آيت‌الله منتظری می‌گويند کسانی می‌خواهند جنگ را متوقف کنند که بوی دلار به مشامشان خورده. حتی اين زمزمه از آقای منتظری به گوش می‌رسيد که ظاهرا حرف ايشان بود چون هيچوقت تکذيب نکردند.»

لازم است با کمال احترام به شما عرض کنم که مطلب فوق کاملاً نادرست است و پيام‌هايی که شفاهی يا کتبی آيت‌الله منتظری در اين رابطه برای امام خمينی ارسال می‌کردند گواه اين مدعاست. در ضمن ايشان اين مسئله را صراحتاً در کتاب خاطرات خود که از ۱۲ سال پيش روی سايت موجود است شرح داده‌اند.

ايشان در صفحه ۵۹۰ خاطرات خود چنين آورده‌اند:
«من همان موقع که خرمشهر فتح شد به مسئولين پيغام دادم که اگر میخواهيد صلح کنيد و يا معامله کنيد و پول و غرامت بگيريد الآن وقت آن است، شنيدم بعضی گفته بودند: فلانی (يعنی آيت‌الله منتظری) بوی دلار به مشامش خورده است.»

همچنين در صفحه ۶۶۸ خاطرات آورده‌اند:
«راجع به مشکلات جنگ چندين نامه به مرحوم امام نوشتم و پس‌از فتح خرمشهر به دفتر ايشان پيغام دادم که ارتش انگيزه ورود به خاک عراق را ندارد و به علاوه ما را متجاوز به حساب می‌آورند و تجاوز از هر که باشد محکوم است، پس بجاست مقدمات صلح فراهم گردد; اين در حالی بود که کشورهای عربی زياد بر صلح اصرار داشتند و حاضر بودند خسارت‌های ايران را تا اندازه‌ای جبران نمايند. پس از پيغام من، شنيدم برخی گفته بودند فلانی بوی دلار به مشامش خورده است.»

ضمناً نماينده وقت نجف‌آباد، حجةالاسلام والمسلمين آقای شيخ غلامحسين نادی از نقل چنين مطلبی که شما به ايشان نسبت داده‌ايد اظهار بی‌اطلاعی نمودند.

اميدوارم اين نوع گفتگوها البته در فضايی دوجانبه وعادلانه موجب روشن شدن حقايق و نزديک شدن بيشتر دل‌ها گردد.

والسلام عليکم و رحمة‌الله و برکاته»

احمد منتظری                                ۱۳۹۰/۳/۵

برگرفته از تارنگاشت «آيت الله منتظری»

عنوان و زیرعنوان نوشتار از اینجانب است.         ب. الف. بزرگمهر

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!