«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۰ اردیبهشت ۲۴, شنبه

حمايت از آزادیهای سنديکايی در ايران

فراخوان سنديکاهای فرانسوی به تظاهرات در حمايت از سنديکاليست های زندانی در ايران

ما سنديکاهای فرانسوی در حمايت از سنديکاليستهای زندانی در ايران، در روز ٩ ژوئن همه را به شرکت در يک تظاهرات ايستاده در برابر دفتر سازمان جهانی کار در ژنو فرا میخوانيم.

اقدامات سرکوبگرانه عليه مبارزين سنديکايی در اول ماه مه امسال درايران و دستگيری سنديکاليستها در کردستان، رعايت ننمودن و لگد مال کردن آشکار حقوق اوليه است.

ما سنديکاليستهای فرانسوی همراه با جنبش بين المللی سنديکائی، همبستگی خود را نسبت به اين مبارزان ايرانی اعلام می داريم؛ زنان و مردان مبارزی که عليرغم تمام خطراتی که فعاليتهای سنديکايی در ايران به همراه دارد، درگير مبارزه برای دفاع از کارگران ايران شده اند.

ما به کليه مبارزين زندانی که در طی ماهها و سالهای گذشته به جرم مبارزه برای احقاق حقوق ابتدائی سنديکايی زندانی شده اند، می انديشيم. مبارزه آنان بسيار تحسين آميز و موجب افتخار آنان و خانواده های شان که حمايتشان میکنند، است.

زمان آن فرا رسيده که مچ آن کشورهايی که مقاوله نامه های سازمان جهانی کار را امضاء میکنند و در عمل آنها را زيرپا میگذارند، گرفته شود. در اين رابطه حکومت ايران يک مورد آشکار است.

از جمله تعهدات و وظايف سازمان های سنديکايی در سراسر دنيا است که همبستگی خود را نسبت به کارگران در ايران اعلام کرده و تمام قوا و امکانات خود را برای پايان دادن به سرکوب و اختناق کسانی که خواستار ايجاد تشکلات سنديکايی مستقل خود هستند، به کار گيرند.

به دلايل فوق است که ما به مناسبت برگزاری کنفرانس سالانه سازمان جهانی کار، تظاهرات ايستاده ای را در ٩ ژوئن در مقابل دفتر سازمان مزبور در ژنو فرا میخوانيم.

«کلکتيو سنديکائی حمايت از کارگران مغرب و خاورميانه»
س.اف.د.ت
س.ژ.ت
اف.اس.او
همبستگی «سود»
اونسا

ترجمه و تکثير از :
«همبستگی سوسياليستی با کارگران ايران ـ پاريس»
«اتحاد بين المللی در حمايت از کارگران در ايران ـ پاريس
»

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!