«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۱ بهمن ۱۴, شنبه

اگر راست می گویید، دادگاهی درباز و آزاد برگزار کنید!


متن نامه ی محمد داوری در واکنش به سخنان احمد خاتمی، امام جمعه ی دروغگوی تهران

پس از گذشت بيش از سه سال و نيم از نامه افشاگرانه ی آقای کروبی در مورد جنايت های صورت گرفته در بازداشتگاه های غيرقانونی بويژه کهريزک، به تازگی سيداحمد خاتمی در مقام امام جمعه و عضو مجلس خبرگان رهبری، می گويد مدعيان تجاوز به زندانيان نتوانستند ادعای خود را ثابت کنند. بيان اين مطلب از سوی کسی که در طول اين مدت يک تنه به قاضی رفته و بارها به اين و آن زده است دور از انتظار نيست، چرا که ما شعارمحوری را به جای قانون محوری فرياد ديديم و شنيديم از شعارهايی که در مجلس و يا بيت مراجع مبنی بر مرگ بر و اعدام بايد گردد و … گرفته تا شعارهايی که در نماز جمعه در تاييد شعارهای ائمه جمعه وشعارهايی که در رسانه های وابسته و پيوسته به آنها داده می شد.

لذا لازم است به آقای خاتمی در اين راستا چند نکته را يادآوری کنيم تا شايد اگر واقعا بدنبال اثبات يا رد ادعای مذکور است، پيگيری لازم را انجام دهد؛
۱ ـ چرا ايشان پس از گذشت بيش از سه سال و نيم به فکر اثبات اين ادعا افتادند. آيا اين مساله نمی تواند بيانگر رويکرد مشمول مرور زمان کردن موضوعات باشد؟

۲ ـ چگونه ما و ديگر مدعيان می توانستيم ادعای خود را ثابت کنيم و در حالی که بعنوان مدعی و شاکی بازداشت و زندانی شديم؟

۳ ـ هنوز هم اسناد و شواهد اين ادعا وجود دارد و اگر واقعا صادقانه به دنبال روشن شدن حقيقت هستيد، دادگاهی علنی تشکيل دهيد تا شواهد و اسناد مربوطه ارايه گردد.

۴ ـ به طور حتم شما در جريان رويدادهای پس از انتشار نامه آقای کروبی در ۱۷ مرداد سال ۸۸ تا زمان بازداشت بنده در ۱۷ شهريور می باشيد و می دانيد که در آن يک ماه چه گذشت که منجر به پلمب دفتر آقای کروبی و بازداشت بنده شد.

۵ ـ در آن مدت، افراد زيادی بصورت حضوری مراجعه کردند و يا تلفنی ارتباط برقرار کردند و از آقای کروبی خواستند ادعاهای آنها را به گوش مسوولان برسانند. تعدادی مدعی شدند مورد تجاوز جنسی قرار گرفتند که چندتن از آنها اعلام آمادگی کردند تا فيلم و مصاحبه تهيه شود که اين کار انجام شد و نسخه ای از آن نيز به مقامات قضايی و کميته ويژه مجلس تقديم شد.

۶ ـ نماينده دادستان تهران (قوه قضاييه)، حضوری با يکی از اين افراد گفتگو نمود و مستقيم در جريان جزييات قرار گرفت و کميته مجلس در دفتر آقای کروبی حضور يافت وضمن دريافت يک نسخه از سی دی مربوطه در جريان مستند سازی ها قرار گرفت.

۷ ـ شما بهتر می دانيد که اگر اين ادعا بی اساس بود، حتما مانند ساير موارد برنامه هايی که در صدا و سيما برای پاسخ به افکار عمومی تهيه وارايه می شود، درحاليکه من هيچ سندی برای رد اين ادعا نديدم ونشنيدم .هرچند موارد مشابه نيز پاسخ قانع کننده ای نداشته است.

۸ ـ برگزاری غير علنی دادگاه بنده و حصر بدون محاکمه آقای کروبی خود دليل بر مستند بودن ادعاهای ما دارد و در غير اين صورت دادگاه علنی می توانست ادعای اقای احمد خاتمی را به اثبات برساند.

محمد داوری            زندان اوين      بهمن ماه ۹۱

برگرفته از «کلمه»

عنوان از اینجانب است. ب. الف. بزرگمهر


هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!