«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۸۹ مهر ۳۰, جمعه

کُمدی کلاسیک به شیوه ی «جمهوری اسلامی»



در زیر بخشهایی از گزارش خواندنی «خبرگزاری دانشجویان ایران» (ایسنا) درباره به روی سکّو رفتن نماینده وزنه‌برداری كشورمان در رقابت‌های بین‌المللی وزنه‌برداری پیشكسوتان به همراه نماینده‌ وزنه برداری رژیم اشغالگر فلسطین، گُلچین نموده ام. باید خندید یا گریست، نمی دانم؛ تنها آهی است که از نهاد آدم ـ و در اینجا باید بیفزایم به عنوان ایرانی ـ بر می آید. جوانه های آنچه سال ها دروغ و ریاکاری به خورد مردم داده اند، اینک شاخ و برگ داده اند و این به مصداق «مُشت، نمونه خروار» تنها نمونه ای از آن همه است.

به گزارش چیزی نیفزوده ام و تنها بخش هایی از آن را برداشته ام که «گُل» های کاشته شده بدون شاخ و برگ اضافی بهتر نمایان شوند!

ب. الف. بزرگمهر    ۳۰ مهرماه ۱۳۸۹

***

 خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران
سرویس: قهرمانی – همگانی

در یك اقدام عجیب و بر خلاف موازین جمهوری اسلامی ایران، نماینده وزنه‌برداری كشورمان در رقابت‌های بین‌المللی وزنه‌برداری پیشكسوتان، ضمن پیكار با نماینده‌ای از رژیم صهیونیستی، در مراسم اهدای مدال، بر روی سكویی قرار گرفت كه نفر اولش از رژیم اشغالگر قدس بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آخرین روز رقابت‌های جهانی پیشكسوتان كه در تاریخ سوم مهرماه گذشته در لهستان برگزار شد، در وزن ۱۰۵ كیلوگرم و در رده سنی ۳۵ تا ۳۹ سال، "حسین خدادادی" به عنوان یكی از هفت وزنه‌بردار اعزامی فدراسیون وزنه‌برداری، در گروهی شركت كرد كه نماینده‌ای از رژیم صهیونیستی در آن حضور داشت. او در رقابت با حریفانش به مدال نقره مسابقه‌ها دست یافت و در حالی كه نماینده رژیم اشغالگر قدس به مدال طلا رسیده بود، در مراسم اهدای مدال حاضر شد و در كنار نماینده این رژیم جعلی، بر روی سكو قرار گرفت.

این اتفاقی است كه در سال‌های پس از انقلاب و در چارچوب موازین نظام جمهوری اسلامی، تاكنون رخ نداده بود و این برای نخستین بار است كه چنین رفتاری در یك رقابت رسمی صورت می‌پذیرد.

میررسول رییسی، رییس كمیته پیشكسوتان فدراسیون وزنه‌برداری و سرپرست تیم اعزامی در مورد این اتفاق به خبرنگار ایسنا گفت:
«روزی كه این مسابقه برگزار شد، آخرین روز رقابت‌ها بود و من برای انجام امور بازگشت به ایران، خارج از سالن رقابت‌ها بودم. بر این اساس مسوولیت را به "نجم‌الدین كرم‌اللهی"، نماینده حراست سپردم. پس از اینكه این اتفاق افتاد، به من خبر دادند و من هم تنها راهی كه به فكرم رسید این بود كه با سفارت تماس گرفته و كسب تكلیف كردم. من با آقای كرمی كه مسوولیتی در سفارت ایران در لهستان داشت، تماس گرفتم و موضوع را گفتم. او نیز به ما گفت كه مشكلی وجود ندارد. بنابراین اجازه دادیم كه خدادادی به روی سكو برود ... وزنه‌برداری با سایر رشته‌ها از جمله كشتی متفاوت است. چرا كه وزنه‌برداران با یكدیگر به صورت مستقیم رودررو نمی‌شوند. البته اگر ما به روی سكو نمی‌رفتیم،‌ همه مدال‌های روزهای پیش را هم پس می‌گرفتند ... در روز آخر، با یكی از همراهان تیم بحث‌مان شد و فكر می‌كنم همین مساله باعث شده كه وی با انتشار خبر، این مسئله را بوجود آورد. چون كسی آن جا نبود. كسی هم عكس نگرفت. ما همه عكس‌ها را از بین بردیم. حتی سی‌دی‌هایی كه به ما داده بودند را از بین بردیم. بنابراین فكر نمی‌كردیم كه چنین اتفاقی بیفتد. البته آنها پرچم ما را داشتند و اگر روی سكو هم نمی رفتیم باز هم پرچم ما را خودشان بالا می بردند»

حسین خدادادی، نماینده وزنه‌برداری ایران در رقابت‌های جهانی پیشكسوتان كه در كنار نماینده رژیم صهیونیستی بر روی سكوی اهدای مدال ایستاد، علت این مسئله را تشریح كرد:
«من نمی‌خواستم روی سكو بروم. حتی پس از مسابقه آمدم تا لباسم را عوض كنم. بعد به من اعلام كردند كه اگر روی سكو نروم، نه تنها مدال‌های تیم را پس می‌گیرند، بلكه ایران را از حضور در رقابت ‌های دوره‌های بعد نیز محروم می‌كنند. از طرفی دیگر هم سرپرست تیم به من اعلام كرد كه من با سفارت هماهنگ كردم و مشكلی وجود ندارد و می‌توانیم روی سكو برویم ... من جزیی از تیم بودم و كاری را نمی‌توانستم با میل خودم بكنم. البته راضی نبودم كه روی سكو بروم. چه من می‌رفتم و چه نمی‌رفتم، پرچم ایران در كنار پرچم رژیم صهیونیستی بالا می‌رفت ... من لباسم را عوض كرده بودم، اما وقتی قرار شد روی سكو بروم با یك لباس غیررسمی و حتی با دمپایی روی سكو رفتم. از این موضوع خیلی ناراحت بودم. حتی با نماینده رژیم صهیونیستی دست ندادم. او دستش را دراز كرد، اما من دست ندادم. این در گزارش حراست هم ثبت شده است. فیلمش هم هست ... به محض اینكه به ایران برگشتم، به حراست اداره كل تربیت بدنی همدان رفتم و موضوع را به صورت كتبی گزارش دادم. خوشبختانه نماینده حراستی كه با ما در لهستان بود، از اداره كل همدان بود و او نیز در این زمینه كمك كرد ... پیش از اینكه مراسم اهدای مدال انجام شود، تلاش كردیم پرچم ایران را از سالن ناپدید كنیم، اما دیدیم چند پرچم دیگر هم در سالن وجود دارد. با این حال با دمپایی و با لباس غیررسمی روی سكو رفتم تا حداقل حضور ما رسمیت نداشته باشد. به هر حال اعلام می‌كنم كه من به هیچ وجه نمی‌خواستم روی سكو بروم».

تاجیك، مدیركل حراست سازمان تربیت بدنی نیز در رابطه با این خبر در گفت و گو با ایسنا اظهار كرد: «من در این زمینه اطلاعات كاملی ندارم و نمی‌توانم اظهار نظر كنم. یادم می‌آید كه گزارش‌هایی به ما داده شد، اما به طور كامل از قضیه خبر ندارم و موضوع را در روزهای آتی پیگیری می‌كنم»

برگرفته از «خبرگزاری دانشجویان ایران»:
http://isna.ir/ISNA/NewsView.aspx?ID=News-1638859&Lang=P

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!